Lada slaví 50. výročí. Prohlédněte si začátky značky v bohaté galerii

Adolf  |  26. 08. 2016 08:03

ČEST A DOBRÉ RÁNO. Než tady bude napliváno

Odpovědět  |   | 
Tojejedno  |  26. 08. 2016 08:53

..zaujimava a mila spomienka na automobilove detstvo. Celkom pekny veteran dnes - 2103 / 1500ka, v tom case lux interier, zadokolka, chrom, ...

Odpovědět  |   | 
Adolf  |  26. 08. 2016 09:44

Lada byla rozhodně lepší volba než 105-120. A s pětikvaltem ani tolik nežrala

Odpovědět  |   | 
defender110  |  26. 08. 2016 10:04

Ale musí se nechat , že ten design 2101(spíše tedy Fiatu 124) byl vydařený. Jednoduchý vkusný , prostě italové. Podle mě nejhezčí, postupem času se začalo přidávat na "pompéznosti" chrom, a vůbec měnit vzhled tak už ztratil své kouzlo. Měli jsme 16 let 1600 a bylo to solidní auto , na východním trhu. Loketní opěrka vzadu, osvětlená skřínka u spolujezdce, světla ve dveřích, osvětlení motoru, otáčkoměr, měřič tlaku (nebo teploty, ted nevím) oleje. O tom se škodovce mohlo jen zdát. A obstojný výkon. Ale se západním trhem se to absolutně rovnat nemohlo. Ani smykem. Dnes je to nostalgie časů, naštěstí, dávno minulých, připomínka robustních a jednoduchých aut, která však aby správně fungovala, potřebovala permanentní údržbu. Jednoduchou, doma zvládnutelnou a levnou , ale neustálou. Mnoho lidí na ně vzpomíná jako na dokonalá ,vše přeživší auta, ale už si nepřipouští, že se pod nimi muselo permanentně ležet a něco dotahovat, měnit , čistit a štelovat. Bezpečnost strašná. Ale díky za ně, do automobilového světa patří stejně jako brouk nebo cv2.

Odpovědět  |   | 
Adolf  |  26. 08. 2016 11:21

Fakt se pod Žigulem permanentně leželo?

Odpovědět  |   | 
Marty  |  26. 08. 2016 14:29

Zdaleka ne tak často jako pod šáde 105-120, to bylo opravdu dodo. žigul už byl vyšší liga...

Odpovědět  |   | 
Autař  |  26. 08. 2016 14:59

Přesně tak, proti 105/120 byl Žigul opravdu úplně jiná liga, podstatně komfortnější, s daleko praktičtějším kufrem a také spolehlivější.

Odpovědět  |   | 
mrazik  |  26. 08. 2016 16:02

Pokud mel odpovidajici peci, tak nelezelo. Oni ty motory nebyli spatny. Meli jsme cerveny 2105 a z embecka to byla parada. Topilo rychle, uvnitr spousta mista, sice v zime to chtelo pytel pisku do kufru, ale v te dobe a v tech moznostech parada. Prodavali jsme ji 10 letech v snad lepsim stavu nez bylo nove - putovala na Ukrajinu.

Odpovědět  |   | 
defender110  |  26. 08. 2016 19:27

Abyste mě špatně nepochopil, nemyslel jsem jen žiguly ale obecně auta východního bloku té doby. A oproti škodě byl žigul opravdu jiná liga. Jak výkonem tak výbavou . Kvalitou si netroufnu posuzovat, měli jsme jen žigula škodárnu ne. Chyběl mu pětikvalt, vyhřívání zadního okna, a posilovač řízení. Já na něj vzpomínám strašně rád. Ikdyž ta doba byla ...jaká byla. Akorát tedy doost reznul.

Odpovědět  |   | 
mrazik  |  26. 08. 2016 16:04

No kdo mel 1600 zigula to byl nekdo. Je pravda, ze ctverice svetel, spousta chromu ji sluselo.

Odpovědět  |   | 
Roman  |  29. 08. 2016 19:54

Tlak oleje to ukazovalo- v azbuce napsaný nápis MASLO

Odpovědět  |   | 
Tereza  |  13. 10. 2016 08:53

My jsme měli Žigulíka, když ji děda dával do šrotu, měla 40 let. :)

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  29. 08. 2016 07:38

...pekna spomienka, zaujimave zabery. Uputala ma ta momentka, kde ta zenuska drzi tu pilku, ta vlavo od nej ten kus *polystyrenu*. Ktovie pri akej prilezitosti sa to fotilo, ten zaber je zaujimavy (bohuzial mozno aj orezany). Plus ten detaj, ze ten platok drzi tak ze k tomu chyba uz len to tatatatatata

Ale zigulak bol pekny, hlavne v hnedej kozenke a chrome.
Proste klasika - dnes auto, za ktorym sa kazdy otoci.

Odpovědět  |   | 
B2  |  29. 08. 2016 08:14

Nazdar. Proč propagujete tuhle sovětskou/ruskou firmu? Máte za to penízky pro redakci?

Odpovědět  |   | 
Adolf  |  29. 08. 2016 09:06

Proč jsi se narodil?

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  29. 08. 2016 17:55

...na to, aby si na truc zmazal z nicku jedno policko a smradil dalej.

Odpovědět  |   | 
Tony  |  30. 08. 2016 09:39

Je to krásný příspěvek z automobilového průmyslu.Spousta dnešních zaměstnanců na montážích automobilek v České Republice uvidí montáž před více než 20 lety.Princip je pořád stejný.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155: Odvážní Francouzi jsou zpátky!

DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155

Luxusní divize automobilky Citroën se stala samostatnou značkou v roce 2014. Jako první to s modelem DS 7 zkusila s karoserií SUV a nyní nastal čas jít dál. Asi vás nepřekvapí, že jde taktéž o SUV. Proč ne, když je lidé chtějí?

včera | Vladimír Kadera | 17 příspěvků
Vodíkovým Hyundaiem Nexo z Bruselu do Prahy: Není brzo, to Česko je pozadu

Hyundai Nexo na vodík (první svezení)

Hyundai jako jedna z mála automobilek vodíkový pohon nejen testuje, ale nabízí i ve svém sériovém modelu Nexo. Ten se na vybraných trzích už prodává. Měli jsme exkluzivní možnost vyzkoušet si vůz v reálném provozu při cestě napříč Evropou.

12.  9.  2019 | Svět motorů | 37 příspěvků
TEST Suzuki Swift Sport: Kluci se baví, holky budou čumět!

Suzuki Swift Sport

Kdo říká, že musí mít sportovní auto stovky koní, nemluví pravdu. Novému Suzuki Swift Sport jich stačí 140 a stejně se budete usmívat do ucha k uchu.

4.  9.  2019 | Jan Mička | 29 příspěvků

Nejčtenější články

Zaujmout dnešní mládež není snadné. Bývalá hvězda Top Gearu ale našla řešení

Zaujmout dnešní mládež není snadné. Bývalá …

Lék na krizi středního věku podle Richarda Hamonda je opět na scéně. Tentokrát je to ještě větší sranda než minule.

5.  9.  2019 | | 11 N/A
Připadá vám nová Škoda Superb moc drahá? Ceny z roku 2002 to možná změní

Připadá vám nová Škoda Superb moc drahá? Ce…

Při pohledu do archivních ceníků si člověk uvědomí, že to, co je dnes samozřejmostí, kdysi bývalo za tučný příplatek, nebo nebylo vůbec. Podobně můžeme nahlížet i na Škodu Superb z roku 2002, která v základu vycházela na ty samé peníze co dnes.

25.  8.  2019 | | 72 N/A
Nový Renault Clio má české ceny a výbavy. Konkurenti by se měli zamyslet

Nový Renault Clio má české ceny a výbavy. K…

Renault zveřejnil české ceny nového Clia během dnešní tiskové konference. Vůz je v základu o téměř 50 tisíc levnější než Volkswagen Polo a trumfnul i Škodu Fabia.

10.  9.  2019 | | 57 N/A
Motor 1.5 TSI má problém. Svolávací akce neprobíhá, o opravu musíte zažádat

Motor 1.5 TSI má problém. Svolávací akce ne…

Na problémový chod motoru 1.5 TSI si majitelé vozů koncernu VW stěžovali už dlouhou dobu. Opravu sice autorizované servisy řeší, o svolávací akci se však oficiálně nejedná.

30.  8.  2019 | | 191 N/A
Nová Kia Xceed odhaluje ceny. V základu má plno asistentů a LED světlomety

Nová Kia Xceed odhaluje ceny. V základu má …

Novou Kiu Xceed si budete moci už příští týden prohlédnout na výstavě Auta na náplavce. Importér už zveřejnil ceny a nevypadají vůbec zle.

24.  8.  2019 | | 34 N/A