Lada se vrací na striktní Kubu. Vozy dostanou taxislužby a autopůjčovny

Dostat automobily na Kubu není vůbec snadné. Ruské automobilce Lada se to ale povedlo. Začátkem roku zde dodá 344 vozů.

Kuba. To nejsou jen krásné pláže, ale také veterány na ulicích. Nákup vozů je totiž podmíněn státním povolením. Zájemci navíc musí dokazovat také to, kde vzali na automobil peníze. Jako by to nestačilo, ceny jsou tak vysoké, že si je většina obyvatel nemůže dovolit.

Také proto na Kubě uvidíte jezdit hlavně americké vozy vyrobené v 50.-60.letech, které drží pohromadě snad jen síla vůle majitelů. Nezřídka ale narazíte také na známou ruskou značku Lada. Ta na zdejší trh dodávala vozy do roku 2005, pak se stáhla. Teď ale ohlásila velký návrat na Kubu. 

Lada Niva je na trhu již 40 let. Výročí připomíná svěží limitovaná edice

Lada Niva je na trhu již 40 let. Výročí připomíná svěží limitovaná edice

Striktní kubánský režim bude vlastnit všechny dodané vozy. V první várce bude začátkem příštího roku dodáno celkem 344 kusů modelů Vesta a Largus Cross. Kromě použití v místních taxislužbách budou také k dispozici k pronájmu a pro turistické účely. 

Pro automobilky není vůbec lehké dostat své automobily na největší ostrovní stát v Karibiku. Kubánská vláda neomezuje jen samotný dovoz a prodej automobilů, problémem je také dostat se k náhradním dílům. Aktuální statistiky všechny fakty o striktnosti jen potvrzují. Zatím co u nás mají běžné rodiny i dva vozy, na Kubě připadá na 1.000 obyvatelů jen 20 automobilů. 

Vývoz na Kubu je pro Ladu jen malým krůčkem. Od doby, co firmu AvtoVAZ vlastnící právě známou ruskou automobilku, převzala aliance Renault-Nissan, s ní má velké plány. V roce 2016 putovalo na vývoz celkem 20.000 vozidel. Do roku 2026 se má toto číslo zvýšit až na 200.000 kusů.

Prohlédněte si galerii vozů, kde budou dodány na Kubu:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

včera | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků