Lada se objeví ve Formuli 1, stojí za tím sám premiér Putin

Když se přes týden objevila v éteru zpráva o tom, že se ruský výrobce vozů Avtovaz stane skrze svou značku Lada sponzorem týmu Formule 1, znělo to jako dobrý vtip. Zvláště když zprávu provázela informace o tom, že toto spojení má podporovat samo Rusko v čele s prezidentem premiérem Vladimirem Putinem. Ten měl dokonce pronést: „Budeme tuto aktivitu sponzorovat jako první krok a nevylučujeme naše postupné větší finanční zapojení do tohoto projektu.”

Na jednu stranu to dávalo smysl, Vladimiru Putinovi Avtovaz leží na srdci (možná spíše v žaludku...) a sponzorovaným týmem měl být Renault. Ten sice už samotné automobilce nepatří (koupla ho firma Genii Capital a dále používá jméno firmy s kosočtvercem ve znaku), ale sám Renault vlastní v Avtovazu podíl 25 %, který koupil v roce 2008 za miliardu dolarů. Navíc za volantem Renaultu bude letos sedět ruský závodní Vitalij Petrov. To všechno spojení Rusko-Lada-Renault podporovalo, ale bylo to prostě k neuvěření.

Jenže ona je to všechno pravda, do posledního detailu. Renault F1 včera oficiálně zveřejnil podobu vozu Vitalije Petrova, na kterém najdeme krásné velké logo Lada. To bude navíc i na jeho kombinéze. Skutečností je též podpora Vladimira Putina a tedy i finanční záruky ruské vlády.

Možná se přístí rok, až současnému vlastníkovi Renault F1 dojdou peníze, dočkáme i celého týmu Lada F1. A když Vladimir Putin trochu povolí kohoutky ropovodů, koupí třeba i Brawna se Schumacherem a Rusko bude zase jednou světovou sportovní velmocí...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
To vypadá na nejrychlejší Ladu všech dob...
Minitest BMW M850i xDrive Gran Coupé: Osm válců a čtyři věčně vysmáté hlavy

BMW M850i xDrive GC

Třetí karosářská varianta uzavírá náš obrázek o tom, jaká vlastně nová osmička je. Zároveň nám ale nedá si nevzpomenout na jedno z nejlepších aut na trhu. To je totiž také z Mnichova.

6.  8.  2020 | Vladimír Kadera | 29 příspěvků
Za volantem Volkswagenu ID.3 (150 kW): Zásadní? To ano! Ale vážně i revoluční?

Volkswagenu ID.3 (150 kW)

Pro značku Volkswagen má být zásadním modelem jako kdysi Brouk a Golf. Elektromobil ID.3 nabral zpoždění, teď se ale konečně hlásí o slovo.

4.  8.  2020 | Stanislav Kolman | 81 příspěvků
Minitest elektromobilu Mini Cooper SE: Kulový blesk září jasně, ale jen krátce

Mini Cooper SE

Je lépe vyvážený než benzinový originál, a navíc má dost elektrických koní na to, abychom mu mohli bez ironie říkat ostrý hatchback. S malou kapacitou akumulátorů je to ale omezená, a kvůli ceně ne právě levná forma zábavy.

2.  8.  2020 | Miro Mihálik | 27 příspěvků