Lada se objeví ve Formuli 1, stojí za tím sám premiér Putin

Když se přes týden objevila v éteru zpráva o tom, že se ruský výrobce vozů Avtovaz stane skrze svou značku Lada sponzorem týmu Formule 1, znělo to jako dobrý vtip. Zvláště když zprávu provázela informace o tom, že toto spojení má podporovat samo Rusko v čele s prezidentem premiérem Vladimirem Putinem. Ten měl dokonce pronést: „Budeme tuto aktivitu sponzorovat jako první krok a nevylučujeme naše postupné větší finanční zapojení do tohoto projektu.”

Na jednu stranu to dávalo smysl, Vladimiru Putinovi Avtovaz leží na srdci (možná spíše v žaludku...) a sponzorovaným týmem měl být Renault. Ten sice už samotné automobilce nepatří (koupla ho firma Genii Capital a dále používá jméno firmy s kosočtvercem ve znaku), ale sám Renault vlastní v Avtovazu podíl 25 %, který koupil v roce 2008 za miliardu dolarů. Navíc za volantem Renaultu bude letos sedět ruský závodní Vitalij Petrov. To všechno spojení Rusko-Lada-Renault podporovalo, ale bylo to prostě k neuvěření.

Jenže ona je to všechno pravda, do posledního detailu. Renault F1 včera oficiálně zveřejnil podobu vozu Vitalije Petrova, na kterém najdeme krásné velké logo Lada. To bude navíc i na jeho kombinéze. Skutečností je též podpora Vladimira Putina a tedy i finanční záruky ruské vlády.

Možná se přístí rok, až současnému vlastníkovi Renault F1 dojdou peníze, dočkáme i celého týmu Lada F1. A když Vladimir Putin trochu povolí kohoutky ropovodů, koupí třeba i Brawna se Schumacherem a Rusko bude zase jednou světovou sportovní velmocí...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
To vypadá na nejrychlejší Ladu všech dob...

Lada

Lada je značka ruského výrobce AvtoVAZ, dnes jediná. Vznikla v roce 1970 a byla velmi populární v celém sovětském bloku.

AvtoVAZ je od roku 2008 součástí skupiny Renault-Nissan-Lada a Lada je v Rusku stále nejoblíbenější značkou.

Lada Niva • Lada 4x4 • Lada Vesta Cross

Za volantem Škody Octavia RS Combi 2.0 TSI: Kabel nechte Bruselu, berte tuhle!

Škoda Octavia RS Combi 2.0 TSI

Vyzkoušeli jsme Škodu Octavia RS. Tu správnou Škodu Octavia RS. A tady je pár důvodů, proč byste se měli zajímat právě o verzi, o které si dnes budeme povídat.

dnes | Jan Mička | 62 příspěvků
Za volantem Škody Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW): To nejlepší z Mladé Boleslavi?

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW)

S novou Škodou Octavia Scout jsme poprvé jezdili už v pondělí, o dojmy se však můžeme podělit až teď. Jak jezdí s nejsilnějším a v současnosti jediným dostupným motorem v Česku?

včera | Jan Mička | 105 příspěvků
TEST Range Rover P400 Autobiography: Další důvod, proč se stát milionářem

Range Rover P400

Range Rover není autem pro každého, ale každý by si ho měl zkusit. Nyní má nový motor o výkonu 400 koní s hybridní technikou. Jaký je?

29.  11.  2020 | Vladimír Kadera | 61 příspěvků