Lada se objeví ve Formuli 1, stojí za tím sám premiér Putin

Když se přes týden objevila v éteru zpráva o tom, že se ruský výrobce vozů Avtovaz stane skrze svou značku Lada sponzorem týmu Formule 1, znělo to jako dobrý vtip. Zvláště když zprávu provázela informace o tom, že toto spojení má podporovat samo Rusko v čele s prezidentem premiérem Vladimirem Putinem. Ten měl dokonce pronést: „Budeme tuto aktivitu sponzorovat jako první krok a nevylučujeme naše postupné větší finanční zapojení do tohoto projektu.”

Na jednu stranu to dávalo smysl, Vladimiru Putinovi Avtovaz leží na srdci (možná spíše v žaludku...) a sponzorovaným týmem měl být Renault. Ten sice už samotné automobilce nepatří (koupla ho firma Genii Capital a dále používá jméno firmy s kosočtvercem ve znaku), ale sám Renault vlastní v Avtovazu podíl 25 %, který koupil v roce 2008 za miliardu dolarů. Navíc za volantem Renaultu bude letos sedět ruský závodní Vitalij Petrov. To všechno spojení Rusko-Lada-Renault podporovalo, ale bylo to prostě k neuvěření.

Jenže ona je to všechno pravda, do posledního detailu. Renault F1 včera oficiálně zveřejnil podobu vozu Vitalije Petrova, na kterém najdeme krásné velké logo Lada. To bude navíc i na jeho kombinéze. Skutečností je též podpora Vladimira Putina a tedy i finanční záruky ruské vlády.

Možná se přístí rok, až současnému vlastníkovi Renault F1 dojdou peníze, dočkáme i celého týmu Lada F1. A když Vladimir Putin trochu povolí kohoutky ropovodů, koupí třeba i Brawna se Schumacherem a Rusko bude zase jednou světovou sportovní velmocí...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
To vypadá na nejrychlejší Ladu všech dob...
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků