Lada Samara: startér? Klika? Ne, kus provazu bohatě postačí…

8 komentářů

jmeno
20. října • 16:25

motorka nema baterku,ale ma magneto,neco jako dynamo,auto ma alternator,takze kdyz otocis motor mas elektriku a tim elektriku pro civku a tim padem mas jiskru.:-O baterku nepotrebujes.

M!
20. října • 17:13

Samozřejmě že auto má alternátor, ale když tam necháš totálně vybitou baterku, tak při roztlačování alternátor udělá nějakou elektriku, ale ta vymlácená baterka ji všechny sežere (skoro jako by byl zkrat). Teprve až se drobet vzpamatuje po pár metrech tak teprve je dost elektriky aby to hodilo jiskru na svíčce.
Se starým žigulíkem jsem to řešil milionkrát.
Ano pokud je vybitá jeneom tak že neootočí motorem,ale rozsvítí kontorly, tak motor naskočí hned po otočení. (u žigula pokud byl studený, zahřátému se nechtělo :-))

T.S.
20. října • 12:16

Jezdil si někdy na pionýru nebo alespoň babetě? Kde se tam ta jiskra bere, když nemá žádnou baterku? ;-) Principiálně je to u auta naprosto stejný.
Pokud ani s jedním z přibližovadel nejsou zkušenosti, můžeš si to "vygůglovat", jak že to tam vlastně funguje...

T.S:
19. října • 13:13

Co to tady kecáte za nesmysly, pro boha!
BTW: Baterie a jiskra na svíčce spolu mají pramálo společného.

lojza
19. října • 17:48

Jistě. Jiskru dělá křesací kamínek.;-)

eLzyx
19. října • 20:10

u Lady bych se ani nedivil :-D

M!
19. října • 9:36

nesmysl, to je jen ukázka. Kdyby byla vybitá baterie tak to takhle rychle nechytne, první elektriku by sežrala baterka než by bylo tolik aby to hodilo jiskru.
Se starým rodinným žigulíkem jsem se s tím hoodně natrápil :-)

Tom
19. října • 10:03

Baterie je vybytá na to, aby roztočila motor, ale ne tolik, aby nehodila jiskru.

Doporučujeme

Články odjinud