Lada Samara: startér? Klika? Ne, kus provazu bohatě postačí…

Lada Samara: startér? Klika? Ne, kus provazu bohatě postačí…

Nouze naučila Dalibora housti, jak praví jedna klasická opera. V běžném provozu se zkrátka setkáváme s řadou příležitostí, jež je třeba řešit s jistou dávkou smyslu pro improvizaci. Nicméně stálým zdrojem a nevysychající studnicí podobných situací nám zůstávají území po obou stranách Uralu.

Z nich také pochází toto velmi krátké, ale výstižné video. S vybitým akumulátorem pod kapotou by se našinec zřejmě poohlížel po příhodném kopci nebo zdroji síly k roztlačení či roztažení, ale pánové ze záběru to vidí jinak. Raději přední část vozu Lada Samara zasaženého lehkým „tuzingem“ (matný lak, protažená kapota, …) zdvihnou a motor nastartují trhnutím za provaz namotaný na levém předním kole.

Ačkoli někteří diskutující pod tímto videem zřejmě nechápou, jak je něco takového vůbec možné, nám vyškoleným na všelikých prehistorických vehiklech je to jasné. Dle mého názoru je ale vyobrazené video spíše jakýsi „fake“, jehož cílem je spíše předvést dobře nastavený motor (včetně karburace a zapalování) a užít trochu legrace. Takže nic proti a palec vzhůru!

 

bazar

Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 360 000 Kč
Skoda Octavia 2
Rok výroby: 2013
Stav: 83 866 km
Cena: 239 000 Kč
Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 890 km
Cena: 54 000 Kč
Hyundai ix20 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 67 361 km
Cena: 210 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2005
Stav: 349 889 km
Cena: 73 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2006
Stav: 267 323 km
Cena: 86 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 22 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků