Lada Revolution: sporťák z východu

V pozadí zájmu, nikoliv nezajímavá: Takto lze shrnout působení Lady na frankfurtském autosalonu. Ačkoliv se hlavní díl pozornosti novinářů, obchodníků i návštěvníků z řad široké veřejnosti soustředil na novinky slavnějších jmen, Lada měla co nabídnout. Ruská automobilka přivezla do Německa kompletní modelovou řadu a navrch jeden bonbónek – sporťák Lada Revolution.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Lada Revolution se dle Jevgenije Lobanova může poměřovat například s Opelem Speedster

Autíčko určené pro adrenalinovou jízdu na závodním okruhu mělo ukázat, že se v Rusku vývoj nezastavil. Automobilka z východu dává najevo, že nezmizela z automobilové mapy a že o ní v budoucnu ještě uslyšíme. Vraťme se ale zpět k červenému zázraku - Ladě Revolution. Nabroušený kousek vyniká sveřepým tvarem plným záhybů a ostrých hran.
 
Při pohledu zepředu zaujmou netradiční světlomety, zadní část přitáhne pozornost mohutným spoilerem. Efektní jsou též bílá 18palcová kola a štíhlá zpětná zrcátka. Vrchní designér Lady Jevgenij Lobanov vyjádřil přesvědčení (stalo se tak na moskevském autosalonu, kde byla Lada Revolution naprostou senzací), že by 650 kg těžký Revolution v přímém souboji s konkurencí obstál.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Zadní části dominuje mohutný spoiler a světla á la Ferrari. V kokpitu nalezneme jen to nejnutnější

Bavíme-li se o sporťáku, musíme zmínit motor. Pod kapotou konceptu je ukryt čtyřválec 1.6 l 16V. Motor dává výkon 149 kW/200 k při 8500 ot./min. a maximální točivý moment 179 N.m při 7200 ot./min. Takto vyzbrojena zrychlí Lada Revolution z 0 na 100 km/h za 6,5 s, maximální rychlosti dosáhne 260 km/h. Na vozovku přenáší výkon šestistupňová manuální převodovka.

Minitest Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT: Přepísknutý budget

Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT (minitest)

Pokud potřebujete levný kombík, důvod vynechat z výběru Tipo vážně nemáte. Fiat ho prodává za slušné peníze. Co když ale chcete diesel, automat a lepší výbavu? Bude Ital pořád ještě takové terno?

21.  10.  2018 | Miro Mihálik | 33 příspěvků
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků