Lada Revolution: sporťák z východu

V pozadí zájmu, nikoliv nezajímavá: Takto lze shrnout působení Lady na frankfurtském autosalonu. Ačkoliv se hlavní díl pozornosti novinářů, obchodníků i návštěvníků z řad široké veřejnosti soustředil na novinky slavnějších jmen, Lada měla co nabídnout. Ruská automobilka přivezla do Německa kompletní modelovou řadu a navrch jeden bonbónek – sporťák Lada Revolution.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Lada Revolution se dle Jevgenije Lobanova může poměřovat například s Opelem Speedster

Autíčko určené pro adrenalinovou jízdu na závodním okruhu mělo ukázat, že se v Rusku vývoj nezastavil. Automobilka z východu dává najevo, že nezmizela z automobilové mapy a že o ní v budoucnu ještě uslyšíme. Vraťme se ale zpět k červenému zázraku - Ladě Revolution. Nabroušený kousek vyniká sveřepým tvarem plným záhybů a ostrých hran.
 
Při pohledu zepředu zaujmou netradiční světlomety, zadní část přitáhne pozornost mohutným spoilerem. Efektní jsou též bílá 18palcová kola a štíhlá zpětná zrcátka. Vrchní designér Lady Jevgenij Lobanov vyjádřil přesvědčení (stalo se tak na moskevském autosalonu, kde byla Lada Revolution naprostou senzací), že by 650 kg těžký Revolution v přímém souboji s konkurencí obstál.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Zadní části dominuje mohutný spoiler a světla á la Ferrari. V kokpitu nalezneme jen to nejnutnější

Bavíme-li se o sporťáku, musíme zmínit motor. Pod kapotou konceptu je ukryt čtyřválec 1.6 l 16V. Motor dává výkon 149 kW/200 k při 8500 ot./min. a maximální točivý moment 179 N.m při 7200 ot./min. Takto vyzbrojena zrychlí Lada Revolution z 0 na 100 km/h za 6,5 s, maximální rychlosti dosáhne 260 km/h. Na vozovku přenáší výkon šestistupňová manuální převodovka.

TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 11 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků