Lada Revolution: sporťák z východu

V pozadí zájmu, nikoliv nezajímavá: Takto lze shrnout působení Lady na frankfurtském autosalonu. Ačkoliv se hlavní díl pozornosti novinářů, obchodníků i návštěvníků z řad široké veřejnosti soustředil na novinky slavnějších jmen, Lada měla co nabídnout. Ruská automobilka přivezla do Německa kompletní modelovou řadu a navrch jeden bonbónek – sporťák Lada Revolution.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Lada Revolution se dle Jevgenije Lobanova může poměřovat například s Opelem Speedster

Autíčko určené pro adrenalinovou jízdu na závodním okruhu mělo ukázat, že se v Rusku vývoj nezastavil. Automobilka z východu dává najevo, že nezmizela z automobilové mapy a že o ní v budoucnu ještě uslyšíme. Vraťme se ale zpět k červenému zázraku - Ladě Revolution. Nabroušený kousek vyniká sveřepým tvarem plným záhybů a ostrých hran.
 
Při pohledu zepředu zaujmou netradiční světlomety, zadní část přitáhne pozornost mohutným spoilerem. Efektní jsou též bílá 18palcová kola a štíhlá zpětná zrcátka. Vrchní designér Lady Jevgenij Lobanov vyjádřil přesvědčení (stalo se tak na moskevském autosalonu, kde byla Lada Revolution naprostou senzací), že by 650 kg těžký Revolution v přímém souboji s konkurencí obstál.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Zadní části dominuje mohutný spoiler a světla á la Ferrari. V kokpitu nalezneme jen to nejnutnější

Bavíme-li se o sporťáku, musíme zmínit motor. Pod kapotou konceptu je ukryt čtyřválec 1.6 l 16V. Motor dává výkon 149 kW/200 k při 8500 ot./min. a maximální točivý moment 179 N.m při 7200 ot./min. Takto vyzbrojena zrychlí Lada Revolution z 0 na 100 km/h za 6,5 s, maximální rychlosti dosáhne 260 km/h. Na vozovku přenáší výkon šestistupňová manuální převodovka.

Minitest Mercedes-Benz Vito Tourer Family 114 CDI: Na míru k vašim službám

Mercedes-Benz Vito Tourer Family (minitest)

Mít větší než běžnou rodinu znamená kromě jiného i obtížnější výběr auta. Především pak dnes, když jsou minivany na ústupu. Stojí za to dát přednost osobní dodávce od Mercedesu před čímkoli jiným?

včera | Miro Mihálik
TEST Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive: To nejlepší z Česka?

Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive

Sportovní Seaty mají nesmírně dlouhou tradici. Teprve loni se je ale Španělé rozhodli seskupit je pod jednu značku a dát jim novou identitu. A protože SUV v dnešní době táhnou, stal se průkopníkem model Ateca.

15.  1.  2019 | Jan Mička | 28 příspěvků
Minitest Mazda 6 2.5 Skyactiv-G A/T: Mimo čas a obvyklé mantinely

Mazda 6 2.5 Skyaktiv-G A/T (minitest)

Vzepřít se jednou provždy kalendáři, jen mládí, nikdy stáří, zpívá v jednom ze svých šlágrů božský Kája. Máme ale tak trochu dojem, že si něco podobného může pobrukovat i Mazda se svou šestkou.

10.  1.  2019 | Miro Mihálik | 88 příspěvků