Lada Revolution: sporťák z východu

V pozadí zájmu, nikoliv nezajímavá: Takto lze shrnout působení Lady na frankfurtském autosalonu. Ačkoliv se hlavní díl pozornosti novinářů, obchodníků i návštěvníků z řad široké veřejnosti soustředil na novinky slavnějších jmen, Lada měla co nabídnout. Ruská automobilka přivezla do Německa kompletní modelovou řadu a navrch jeden bonbónek – sporťák Lada Revolution.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Lada Revolution se dle Jevgenije Lobanova může poměřovat například s Opelem Speedster

Autíčko určené pro adrenalinovou jízdu na závodním okruhu mělo ukázat, že se v Rusku vývoj nezastavil. Automobilka z východu dává najevo, že nezmizela z automobilové mapy a že o ní v budoucnu ještě uslyšíme. Vraťme se ale zpět k červenému zázraku - Ladě Revolution. Nabroušený kousek vyniká sveřepým tvarem plným záhybů a ostrých hran.
 
Při pohledu zepředu zaujmou netradiční světlomety, zadní část přitáhne pozornost mohutným spoilerem. Efektní jsou též bílá 18palcová kola a štíhlá zpětná zrcátka. Vrchní designér Lady Jevgenij Lobanov vyjádřil přesvědčení (stalo se tak na moskevském autosalonu, kde byla Lada Revolution naprostou senzací), že by 650 kg těžký Revolution v přímém souboji s konkurencí obstál.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Zadní části dominuje mohutný spoiler a světla á la Ferrari. V kokpitu nalezneme jen to nejnutnější

Bavíme-li se o sporťáku, musíme zmínit motor. Pod kapotou konceptu je ukryt čtyřválec 1.6 l 16V. Motor dává výkon 149 kW/200 k při 8500 ot./min. a maximální točivý moment 179 N.m při 7200 ot./min. Takto vyzbrojena zrychlí Lada Revolution z 0 na 100 km/h za 6,5 s, maximální rychlosti dosáhne 260 km/h. Na vozovku přenáší výkon šestistupňová manuální převodovka.

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

včera | David Rusol | 20 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 10 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků