Lada Revolution: sporťák z východu

V pozadí zájmu, nikoliv nezajímavá: Takto lze shrnout působení Lady na frankfurtském autosalonu. Ačkoliv se hlavní díl pozornosti novinářů, obchodníků i návštěvníků z řad široké veřejnosti soustředil na novinky slavnějších jmen, Lada měla co nabídnout. Ruská automobilka přivezla do Německa kompletní modelovou řadu a navrch jeden bonbónek – sporťák Lada Revolution.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Lada Revolution se dle Jevgenije Lobanova může poměřovat například s Opelem Speedster

Autíčko určené pro adrenalinovou jízdu na závodním okruhu mělo ukázat, že se v Rusku vývoj nezastavil. Automobilka z východu dává najevo, že nezmizela z automobilové mapy a že o ní v budoucnu ještě uslyšíme. Vraťme se ale zpět k červenému zázraku - Ladě Revolution. Nabroušený kousek vyniká sveřepým tvarem plným záhybů a ostrých hran.
 
Při pohledu zepředu zaujmou netradiční světlomety, zadní část přitáhne pozornost mohutným spoilerem. Efektní jsou též bílá 18palcová kola a štíhlá zpětná zrcátka. Vrchní designér Lady Jevgenij Lobanov vyjádřil přesvědčení (stalo se tak na moskevském autosalonu, kde byla Lada Revolution naprostou senzací), že by 650 kg těžký Revolution v přímém souboji s konkurencí obstál.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Zadní části dominuje mohutný spoiler a světla á la Ferrari. V kokpitu nalezneme jen to nejnutnější

Bavíme-li se o sporťáku, musíme zmínit motor. Pod kapotou konceptu je ukryt čtyřválec 1.6 l 16V. Motor dává výkon 149 kW/200 k při 8500 ot./min. a maximální točivý moment 179 N.m při 7200 ot./min. Takto vyzbrojena zrychlí Lada Revolution z 0 na 100 km/h za 6,5 s, maximální rychlosti dosáhne 260 km/h. Na vozovku přenáší výkon šestistupňová manuální převodovka.

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

včera | Jan Mička | 58 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků