Lada Revolution 3: závoďák pro nový seriál

Lada Revolution 3: závoďák pro nový seriál

Na letošním autosalonu v Paříží ruská Lada představila třetí generaci svého sportovně závodního vozu generace Revolution. Nový vůz, nazvaný prostě Revolution 3, spočívá na lehkém ocelovém rámu, osazeném plastovou karosérií, a jeho pohotovostní hmotnost činí slušných, nikoli však extrémně nízkých 1 103 kg. O jeho pohon se stará alternativně přeplňovaný „dvoulitr“ Renault s výkonem 245 koní, nebo nový šestiválec Nissan s objemem 3,7 l a výkonem 350 koní. V Paříži vystavený vůz byl nefunkční maketou, ale již na příštím salonu ve Frankfurtu se má představit jeho sériové provedení, určené soukromým majitelům a pro zvláštní závodní seriál, který by se měl jet v roce 2010.

První Lada Revolution byla v roce 2003 studií jednomístného vozu. Vybaven byl čtyřválcem o objemu 1,6 l naladěným na 215 koní a z 0 na 100 km/h údajně zrychloval za 6,5 sekundy. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Lada Revolution 3
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků
Test: Kiu Rio jsme vyzkoušeli v základní výbavě. Je to dobrá koupě?

Kia Rio 1,25 CVVT

Nová Kia Rio si chce v segmentu B ukousnout větší kus koláče, než kdy předtím. Po týdenním soužití už víme, že na to předpoklady rozhodně má.

11.  6.  2017 | Milan Lažanský | 9 příspěvků