Lada Niva v úpravě Bronto je terénní monstrum

Lada Niva se za dobu svého působení na trhu dočkala mnoha různých verzí. Z poslední doby si určitě vzpomenete na Urban, byl tu ale také třeba kabriolet nebo verze s trojicí náprav. Společnost Bronto přesto se svou přestavbou všechny ostatní v pohodě strčí do kapsy.
Lada Niva, tedy přesněji řečeno Lada 4x4, existuje v řadě úprav. Tahle je ovšem suverénně nejdrsnější

Jak dokazují zprávy z celého světa, Lada Niva je legenda, která existuje v mnoha různých variantách. Tu sériovou jsme před lety vyzkoušeli v rámci vánočního testu, letos na podzim došlo na provedení Urban, Niva se dočkala třeba také přestavby na kabriolet nebo zajímavého tuningu, který kompletně změnil vzhled tohoto automobilu. Jenže dnes tu máme něco opravdu velice speciálního. Ladu Niva (tedy Ladu 4x4) v provedení Marsh.

Testy | SUV | Off-roady | Lada

Test Lada Niva Urban: Z lesa do města snadno a rychle  

Asi už jste si všimli, že je tato úprava mírně řečeno nepřehlédnutelná. Klasickou Nivu přestaví na tohle monstrum ruská společnost Bronto. Karoserie je posazena na rámu, auto používá portálové nápravy z modelů značky UAZ a tomu všemu dominují gigantické nízkotlaké pneumatiky Trekol.

Off-roady | Lada | Design

Lada Niva a další povedený tuning z východu  

Jak můžete vidět v přiložené fotogalerii, Bronto nabízí více variant přestavby. Kromě základní třídveřové verze označené jako Marsh-1 je k dispozici také delší pětidveřové provedení nebo karoserie pick-up. Navíc existuje i speciál určený pro záchranou službu, hasiče nebo užitková varianta Marsh Combi.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Lada Niva v sériové verzi rozhodně nemá s terénem problém. Pokud byste ale přesto potřebovali něco ještě schopnějšího, tohle by mohla být dobrá alternativa

Rozvor krátké třídveřové varianty je 2685 mm, na délku vůz měří 4375 mm, široký je 2550 mm a vysoký 2160 mm. Světlá výška podvozku je 480 mm. O pohon se stále stará benzinová sedmnáctistovka disponující výkonem 59,5 kW (80 k). Nejvyšší rychlost dosahuje na 70 km/h a spotřeba činí 18,8 l/100 km. To při standardní nádrži na 42 litrů neslibuje zrovna velký dojezd, ale můžete si dokoupit nádrže přídavné (2 x 70 l), stejně jako přídavná světla, naviják, nebo přívěs taktéž opatřený nízkotlakými pneumatikami.

Video | Tuning | Sedany | Lada

A Žiguli s motorem ze Subaru WRX STI jste už viděli?

I když v českých končinách tohle auto zrovna moc smyslu nemá, společnost Made in Russia zvažuje, že svým zákazníkům Ladu 4x4 Marsh opravdu nabídne. Je zde tedy jistá šance, že se některá z těchto úprav objeví i v ČR.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků
Test: Kiu Rio jsme vyzkoušeli v základní výbavě. Je to dobrá koupě?

Kia Rio 1,25 CVVT

Nová Kia Rio si chce v segmentu B ukousnout větší kus koláče, než kdy předtím. Po týdenním soužití už víme, že na to předpoklady rozhodně má.

11.  6.  2017 | Milan Lažanský | 9 příspěvků