Lada Niva (1977-dosud): Terénní nezmar z Ruska

Pepa  |  26. 03. 2016 09:53

Slusna fotogalerie! Musim rict, ze tolik variant Nivy jsem v zivote nevidel! Palec nahoru.

Odpovědět  |   | 
Josef  |  26. 03. 2016 13:22

Měli jsem Ladu Nivu do revíru, vůbec nejlepší auto do terénu, které jsme používali s navijákem byla nezastavitelná, dostala se všude !

Odpovědět  |   | 
Alan  |  26. 03. 2016 13:28

Pepíček ani Josífek asi nikdy neseděli v normálním autě, bmw X5 se dostane taky všude a dokonce to má i normální sedadla, klimatizaci atd. :D

Odpovědět  |   | 
Josef  |  26. 03. 2016 13:36

V X5 jsem opravdu nikdy neseděl, ale myslím, že v lese by jsme s tím udělali tak leda velký prd, X5 určitě není auto na lesní práce

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  26. 03. 2016 19:07

Jsi totálně mimo

Odpovědět  |   | 
ficus  |  29. 03. 2016 00:32

X5 je klumprt leda tak pro bukvice. V terénu si s tim verglem vytře prdel kdejakej Samík.
Niva, to je kus historie, i když se tomu dá leccos vytknout. Ale na Rusáka v tý době, budme v reálu, bylo to hifi.

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  29. 03. 2016 09:20

X5 je na h...vno jak v lese, tak i na silnici. Jak už tady někdo napsal je to šméčko pro bukvice.

Odpovědět  |   | 
MGRR  |  12. 04. 2016 11:15

Můj kolega, který jezdí off-roadové závody po celém světě, řiká: X5, X6, Cayenne, ML, Discovery Sport... to jsou auta pro blbečky z města a jejich paninky, co vozí děti do školky. Čím víc východ, tím víc SUV... sám jezdí sedany a nenávidí Německá auta

Odpovědět  |   | 
Yntelygend  |  26. 03. 2016 14:58

Není to nezmar, je to ruský křáp a šunt. Hnije to před očima, v době vzniku prosím ale prodávat to dnes je odvaha. Interiér hrozný, motor žere, nic se do toho nevejde. Hrozný křáp.

Odpovědět  |   | 
majitel  |  26. 03. 2016 16:51

uplny suhlas. Mali sme jednu nivu ako novu. po 150 tkm isla do srotu. furt bola v servise! nahradena jimnym, sice drahsi, ale aspon sa nekazi a nehnije

Odpovědět  |   | 
Niva jezdí jako divá  |  26. 03. 2016 17:30

Zvláštní, soused měl Nivu 15 let a nikdy ji do servisu dát nemusel. Teď ji má odhlášenou na chatě a jezdí s ní do lesa pro dřevo.
Když byla ta vaše pořád v servise, tak to bych se asi zamyslel nad úrovní toho servisu.
Já jsem měl ojetou Nivu dva roky. Z větších oprav mě potkala jen výměna hučícího ložiska kola a přivaření úchytů výfuku, který jsem urval na kusu skály, když jsem jel lesní cestou rozbitou po těžbě dřeva. Nivu jsem nahradil Jeepem Grand Cherokee, protože je daleko prostornější (a nebudu lhát, i kvůli image), ale na opravách už mě stál tolik co mě před tím stála celá Niva.
Za mě Niva skvělé pracovní auto s kufrem tak na dvě motorové pily (ale od toho je prodloužená Niva Praktik) a na vzdálenosti tak do šedesáti kilomerů, kvůli rychlosti a komfortu. Ale je to TERÉŇÁK co se spokojí s málem a pokud mu to málo pravidelně poskytujete, tak je Niva spolehlivé auto.

Odpovědět  |   | 
Hartge  |  29. 03. 2016 00:15

protože si tu sračku oravil kladivem a kleštěmi, to je její jediné plus

Odpovědět  |   | 
Kyle  |  27. 03. 2016 19:42

Já vážně pochybuju, zda zdejší opěvovatelé Nivy viděli tenhle bolševickej trest někdy jinak než z rychlíku nebo u souseda. To auto je skutečně klump první kategorie a mohlo být provozováno pouze v té době a tam, kde cena lidské práce, utopené v jejích opravách, se limitně blížila nule. Auto nejelo, řvalo, hnilo, a interiér smrděl změkčovadly tak, že byl člověk přiotrávený jen z toho, na asfaltu se nedalo udržet v přímém směru, imrvére něco nefungovalo.
Obchodovatelné bylo pouze v komunistických zemích, rozvojových zemích a podobných žebrákovech. Kdo měl rozum a trochu peněz, koupil Landcruisera nebo Hiluxe.

Odpovědět  |   | 
Srandokan  |  28. 03. 2016 07:13

Tak m i potom vysvetli keď je Niva taký šrot, prečo ju používali na dopravu pri stavbe tunela popod La Manche? bolo ich tuším okolo 40. Prečo bola dosiaľ jediným kolesovým vozidlom v Antarktíde? Myslíš, že Nemecko, Francúzsko, sú rozvojové krajiny, tam mala najväčší obchodný úspech

Odpovědět  |   | 
Srandokan  |  28. 03. 2016 10:31

O tom asi tiež málokto vie, že v Japonsku existuje NIva klub http://jalnec.kakurezato.com/...

Odpovědět  |   | 
Ludek_II  |  29. 03. 2016 09:13

Tak u nás taky existuje Klub přátel KLDR /říkají si komouši/ a to neznamená, že KLDR je ráj na zemi.

Odpovědět  |   | 
Hartge  |  29. 03. 2016 00:14

protože je za cenu motokáry nebo zahradnío traktůrku, podle toho je i kvalitní, tedy to slovo na ni vůbec nesedí

Odpovědět  |   | 
TankMurdock  |  28. 03. 2016 13:23

Koukám znalec nivy. Asi jsi ji viděl poprvé když opakovali Návštěvníky.

Odpovědět  |   | 
japoko  |  27. 03. 2016 03:36

Ty vole, ty jsi pako!

Odpovědět  |   | 
Tom  |  26. 03. 2016 19:22

Vždycky když ji vidím vybaví se mi seriál Návštěvníci.

Odpovědět  |   | 
Phoenix  |  30. 03. 2016 08:57

Přesně tak, to by měla automobilka používat jako propagační videa miloval jsem ten seriál i díky tomu autu, které jsem jim vždycky záviděl

Odpovědět  |   | 
Srandokan  |  27. 03. 2016 08:02

Zaujímavé, že autor článku označuje Ladu ako tereniak ale Chevrolet Nivu ako SUV, pritom Chevy Niva je postavený na technike Lady Nivy.

Odpovědět  |   | 
Míra  |  27. 03. 2016 11:13

Obyčejný marketing, v překladu nalhat kupujícím to co chtějí slyšet, abychom líp prodali.

Odpovědět  |   | 
vavrjan  |  27. 03. 2016 14:20

Nivu jsem měl na horách, kde jsem k hotelu dovážl menáž. Dojela vždy a za jakýkoliv počasí. Sních ani náledí ji problém nedělal. Jedná se skutečně o perfektní vozidlo do náročných terénů.

Odpovědět  |   | 
Johny HD  |  29. 03. 2016 02:18

Mám Nivu jeden z posledních dovezených kusů 1,6 karburátor ještě se 4-rychlostní převodovkou, dědictví po otci, ten ji hned po koupi málem celou rozebral, prostříkal antikorozní vrstvou co se dalo a během opětovného skládání a kontroly strojních i elektrických částí m.j. vyměnil všechny olejové náplně za české včetně diferenciálů. Vůz byl garážován a používán stylem hýčkaný mazlík (otec měl jinak ještě jiné auto na běžné ježdění), takže jsem zdědil voňavku s pouhými 8 tis. km !!! Sám ji používám pouze na chalupě při přibližování po okolí do 50 km, v lehkém terénu a opatrném pojíždění po lese, přidělal jsem jen přední rám s dálkovými světly a hned ji přestavěl na LPG, nádrž je pod krytem místo zadních sedadel, aby byl zachován kufr, přístupný zezadu. Ročně najezdím do 5000 km, olej výměna vždy jednou za rok + nadstandartní péče, vůz slouží bez problémů. Jen původní ruské pneu 175/16 jsem vyhodil, klouzaly i za sucha, za deště to bylo harakiri s rozeběhem, používám celoroční Dunlop AT2 175/80 R16.

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  29. 03. 2016 09:22

Nechápu předělání na lpg při nájezdu 5000km ročně !!!

Odpovědět  |   | 
Johny HD  |  29. 03. 2016 15:16

Instalace firmou zdarma na oplátku za jiné prokázané služby (byť jen malá 35 L nádrž), plyn levně - 5 Kč/L Už chápete !

Odpovědět  |   | 
Johny HD  |  29. 03. 2016 15:24

Navíc nejbližší pumpa je 25 km daleko, vezmu vše plné a nemusím dlouho řešit, jestli někde nezůstanu viset v lese a nebudu muset jít do chalupy pěšky.

Odpovědět  |   | 
...  |  29. 03. 2016 14:42

za tu cenu to bolo v terene fantastické auto, zýroveň to bolo za tu cenu hnusné, nepohodlné, kaziace a hrdzavejúce sa auto ktoré na 100ku zrýchlovalo celu večnosť.

Odpovědět  |   | 
Johny HD  |  29. 03. 2016 15:21

Hnusné ? Jde o užitkový vůz, rozhoduje funkčnost, ne estetika. Nepohodlné ? Je to terénní užitkový vůz, vyslovené pohodlí je nepodstatné, v terénu není pohodlí v ničem. Poruchové a reznoucí ? Pouze věc péče, já nemám jediný problém. Malé zrychlení ? Ale vždyť to není sporťák, navíc v terénu a na špatných cestách je velké zrychlení nepodstatné, někdy i nežádoucí.

Odpovědět  |   | 
...  |  01. 04. 2016 12:00

Áno z chalupy do lesa alebo na rybník fajn auto, do mesta otras.
Peče? Samozrejme ak sa budeš o to starať, meniť to a to, upravovať hento a tamto...bežný človek nemá čas sa s autom hrať, chce aby fungovalo ako má aspoň tie 4 roky...

Odpovědět  |   | 
Laudonof  |  30. 03. 2016 10:47

V jakém bazaru se dá tahle super kára koupit? nemaj nejakej kousek treba v Ackach? Je to super retro, takový se dnes jen tak nevidí...

Odpovědět  |   | 
Srandokan  |  31. 03. 2016 06:58

Môžeš si pokojne kúpiť nove u LADA CS.

Odpovědět  |   | 
gugu  |  31. 03. 2016 08:55

Prodam Vam moji niva praktik 2003 email: niva@mailinator.com

Odpovědět  |   | 
MGRR  |  12. 04. 2016 11:25

Niva je skvělá, za pár šupů a kolem baráku do lesa. Jet v tom Praha>Brno>Praha>Brno by byl úkol pro masochistu, podobně jako stejná cesta v Deffenderu. Tady v Německu, na Krušných horách používají léta Suzuki Samurai a funguje na jedničku. Hlavní problém, že Nivu v Německu nelze delší dobu provozovat, je řádná TÜV. Tady shnilá niva po třech letech už neprojde TÜV, kdežto Samurai stále spolehlivě ano (při provozování v lesích). Nivou na TÜV přijedete a zpět jdete se zrušenými doklady, pokud najdou v karoserii závažnou díru (a to není problém), na místě autu seberou značky a papírově zlikvidují auto z provozu. Je to dobře, nejezdí tady hrůza co doma v Čechách a o penězích to absolutně není.

Odpovědět  |   | 
pokorný františek  |  27. 03. 2018 11:35

""Z těmi Tvými japonci, zapadneš i na dílnici - Lojzo..........

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

včera | Petr Schnagl | 99 příspěvků
Minitest Toyota Corolla HB 1.8 Hybrid: Víme, že má duši!

Toyota Corolla HB 1.8 Hybrid

Nová Corolla je pohled na segment C po Japonsku. Mazdě to vyšlo, Toyota má v rukávu hybridní trumfy.

10.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 69 příspěvků
Ostré Fordy Focus ST poprvé na českých silnicích: Ty to nabij a já vystřelím!

Ford Focus ST (první svezení)

Dva motory? Dvě verze karoserie? Ale kdepak. Dvě zcela odlišná auta! Jedno je příjemný společník pro dlouhé cestování, to druhé snese porovnání s nejlepšími.

8.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 38 příspěvků

Nejčtenější články

Čínská Dacia Duster dorazí už příští rok. Luxus za pakatel si budete moci i půjčit

Čínská Dacia Duster dorazí už příští rok. L…

Bezdrátové nabíjení telefonu, automatická klimatizace, LED světlomety, elektricky nastavitelná sedadla a armáda USB portů. S tím vším dorazí Lynk & Co do Evropy.

8.  10.  2019 | | 66 N/A
Nový SsangYong Korando se ukázal v ČR. Konkurenty potrápí cenou i kufrem

Nový SsangYong Korando se ukázal v ČR. Konk…

Konkurent Škody Karoq se nyní již oficiálně pohybuje po našem území. Své konkurenty trápí i nízkou cenou.

11.  10.  2019 | | 66 N/A
Nový majitel zničil vzácný supersport chvíli po zakoupení. Při jeho vyprošťování plakal

Nový majitel zničil vzácný supersport chvíl…

Ryk legendy si řidič užil pouze několik okamžiků. Vyprostit vůz z křoví trvalo hodinu.

16.  9.  2019 | | 3 N/A
Nové Suzuki Jimny má české ceny. Je to nejlevnější off-road na našem trhu!

Nové Suzuki Jimny má české ceny. Je to nejl…

Stará technika v moderním hávu na japonský způsob již má české ceny. Na poměry off-roadů je Suzuki Jimny opravdu levné!

18.  9.  2019 | | 50 N/A
Hyundai i30 nově koupíte nejlevněji v historii. Scala by se měla ještě učit

Hyundai i30 nově koupíte nejlevněji v histo…

Někteří lidé neprahnou po výbavě, ale chtějí prostě jenom obyčejné auto za skvělé peníze. Řada značek to dnes nechce chápat. Hyundai mezi ně ale nepatří.

4.  10.  2019 | | 255 N/A