Lada Kalina TMS GTI, ostrý vůz z Ruska

Najít zdařilý tuning vozu je dnes mimo renomované úpravce složité. O jednu takovou se pokusila ruská společnost TMS.

Svět motoristického tuningu není soustředěn pouze do západních zemí Evropy, ale firmy, které se úpravami vozů zabývají lze najít všude. Ruská společnost TMS si vzala do parády nový model ruské automobilky Lada, Kalinu.

Dle vyjádření zástupců firmy, chtějí ukázat, že i ruské vozy mají sportovní ambice a že jsou to kvalitní auta. Lada Kalina GTI, jak se dílo jmenuje, zaujme v první řadě výraznou barvou, ovšem také celkovým stylingem vozu. Velké změny proběhly nejen v exteriéru, ale hlavně v interiéru. Tam mj. naleznete čtveřici anatomických sedaček, které nahradily ty klasické.

Pod kapotou se nachází upravený osmiventilový čtyřválec o objemu 1,8 litru. Ten v Kalině GTI dává poměrně slušný výkon 118 kW (161 k) ve 6 500 ot./min a točivý moment 169 Nm ve 5 400 ot./min. Výrobce bohužel neuvádí hodnoty zrychlení, a tak musí vystačit maximálka, která má hodnotu 220 km/h.

Výkon vozu je přenášen na přední 16" kola, které jsou obuty do pneumatik o rozměru 205/50. Za disky z lehké slitiny jsou umístěny ventilované kotouče o průměru 280 mm vpředu, resp. 240 mm vzadu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Lada Kalina TMS GTI
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků