Lada Kalina TMS GTI, ostrý vůz z Ruska

Najít zdařilý tuning vozu je dnes mimo renomované úpravce složité. O jednu takovou se pokusila ruská společnost TMS.

Svět motoristického tuningu není soustředěn pouze do západních zemí Evropy, ale firmy, které se úpravami vozů zabývají lze najít všude. Ruská společnost TMS si vzala do parády nový model ruské automobilky Lada, Kalinu.

Dle vyjádření zástupců firmy, chtějí ukázat, že i ruské vozy mají sportovní ambice a že jsou to kvalitní auta. Lada Kalina GTI, jak se dílo jmenuje, zaujme v první řadě výraznou barvou, ovšem také celkovým stylingem vozu. Velké změny proběhly nejen v exteriéru, ale hlavně v interiéru. Tam mj. naleznete čtveřici anatomických sedaček, které nahradily ty klasické.

Pod kapotou se nachází upravený osmiventilový čtyřválec o objemu 1,8 litru. Ten v Kalině GTI dává poměrně slušný výkon 118 kW (161 k) ve 6 500 ot./min a točivý moment 169 Nm ve 5 400 ot./min. Výrobce bohužel neuvádí hodnoty zrychlení, a tak musí vystačit maximálka, která má hodnotu 220 km/h.

Výkon vozu je přenášen na přední 16" kola, které jsou obuty do pneumatik o rozměru 205/50. Za disky z lehké slitiny jsou umístěny ventilované kotouče o průměru 280 mm vpředu, resp. 240 mm vzadu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Lada Kalina TMS GTI
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků
TEST Honda PCX 125 vs. začátečník: Trapas hned na začátku!

Skútr Honda PCX 125

Skútr s motorem o objemu 125 kubických centimetrů můžete už pěkných pár let řídit pouze s řidičákem na auto. Je ale bezpečné vypustit „jednostopého eléva“ přímo do pražského provozu? To jsem se rozhodl vyzkoušet na vlastní kůži.

4.  8.  2018 | Jan Mička | 36 příspěvků