Lada Kalina na evropských trzích již za pár měsíců

22 komentářů

biggmoon@azet.sk
18. března • 15:36

nechapem ako mozu amateri hodnotit auta podla toho ako vyzeraju a co kto vypoti ked pocuje lada lebo vzivote nesedel v novsej ako 15 rokocnej,(tie starsie niesu o nic horsie ale su proste starsie a zastarale) suhlasim ze je minimalna reklama ale kto chce a vie co hlada najde si to. Aj zle auto preda dobra reklama(logan nechcem)neviem ci je zly ale radsej original z ruska ako jeden z miliona tychto serioviek z europy...

Atlan
22. listopadu • 16:05

Ale budiš. Lada 1500  250tis. Problém z prevodovkou žiaden radi bez problémov, diferak nehučí (ložiska na polose už troška áno. Po 100 tis výmena motora. Zlomil sa ventil. Tých 300tis vydrží ale opakujem auto je 30 rokov technologicky pozadu oproti novinkám. 

Rico
20. listopadu • 22:12

No Lady vsetky modeli boli v Nitre na autosalone, a po ich obhliadke musim konstatovat, ze si ich moze vybrat iba uplny magor. Vsetko nechutne, stare, "cinkajuce" dvere ako na starych skodovkach, stara palubovka, otvoreny kufor des, nic neodhlucnene... proste nieco strasne. To si moze kupit snad iba niejaky cigan z nostalgie. Inak nevidim ziadny dovod to kupit. Fotky tych ludi, co to kupia by mali vystavovat na internete aj s odovodnenym ich vyberu
to by bola fakt sranda.

RadekP
20. listopadu • 22:53

tuhle jsem se svezl 2107, nic tam na dveřích necinkalo, hluk menší než ve feldě 1.3 (pravda, ta lada měla silnější motor, a bylo znát, že stačí jet s lehkou nohou a motor se netrápí) ... a neřekl bych, že reznoucí, hořící a v silnější verzi silně nespolehlivou a předraženou feldu si kopuil jen "magor" Takže pomalu s tím hodnocením, ono tohle házení nadávkama lecos vypovídá o osobě pisatele.
že by vůz o tři generace dál (kalina po desítkové řadě a samarách) byl hlučnější ? na tom autosaĺonu se v tom dalo svézt ?
stará palubovka ? ježiš neni to jedno ? na autě je hlavní motor a podvozek, to první má kalina dobrý (osvědčená 1.6 v 8v a 16v), podvozek prý byl zpočátku trochu nevyladěnej, ale pak to dali dohromady ... podle zkušeností lze říct, že na to nesáhnete o 50kkm dýl než u škody nebo jinejch "kvalitních" vozidel, který maj podvozek na úplně jiný cesty ...
důvod výběru - levný spolehlivý auto s výkonným motorem, levnýma dílama a opravama, nekrade se, vhodné i do lehčího terénu - a to se mi zdá jako lepší důvod, než vzhled palubovky  a posuzování hlučnosti u stojícího nenastartovaného automobilu 
 

ARMAN
21. listopadu • 0:49

Hehe to bylo dobre Radku 
Dily za babku, opravy na koleně, vydrži cokoliv, startuje na 1 otočeni kličem i v zimě.
Design je pravda a povrchova kvalita a detaily ->  Jsem Rus a je mi lito že me bejvali sousedi(bydlel jsem par set kilaků od Toliatti) takovou dobu nejsou schopni zlepšit kvalitu a vzhled aby to mohlo opravdu konkurovat ostatnim světovym automobilkam
Jinak mam Samaru 16 let starou a nemužu si stěžovat. Ne že by nebyli lepši auta, to bych si určitě i vybral, ale za 19klacku myslim že ne e  - kufr po složeni sedaček docela dost velky, vejde se tam habaděj věci, na dalnici bez problemu se da jet vlevo ale jestli ne šlapat na krk tak za cca 5,5/100km

JmJ
21. listopadu • 7:36

Stale hovorite o tom, jak VAZy z let 1970-1990 byly robustne vyrobene a co vsechno vydrzely. Ale moc dobre vime, ze o roce 1990 uz treba antikorozni ochrana nebyla zas tak super. A navic Kalina ma byt auto _dneska_ ne vcerejska. To ze za 30 let nekdo pride na to, ze kalina porad jezdi (doufam ) a skodovka se rozpadla na prach (ne ze bych ji to pral), je sice hezke, ale to na prodejnosti a vehlasu Lady zas tak moc neprida. To auto musi zaujmout tim jake je _ted_. A byt je pro me Lada auto, ktere ma srdce, tak bych opravdu zvazoval, jestli Kalinu nebo treba Accent. Ja osobne nemusim mit super vzhled, ale treba nabidka motoru(ne ů) je u Kaliny ponekud slabsi a vykony toho motoru take. Mozna to ma prednost v tom, ze ten motor vydrzi 500 000km jako novy, ale to _ted_ nikdo nevi.

Ťunťa
21. listopadu • 17:01

Oni jaksi starší auta obecně víc vydržej. A je to jedno jestli Lada 2101,02........ nebo Škoda 1000MB.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Já I.
22. listopadu • 14:39

To jsou kecy, zkus najet se starším autem 300000 za 4 roky bez poruchy...to bude spotřebička oleje, hučící diferák, neřadící převodovka....

Ťunťa
23. listopadu • 16:03

Nevím co máš za uato, ale při dnešních garančkách ho stejně skoro celé vymění za nové.

dmx
20. listopadu • 21:45

Tuto ladu som uz videl na autosalone v Nitre, a potom co som si ju poobzeral musim konstatovaat, ze reputaciu lady asi nezlepsi

Anonymouse
21. listopadu • 15:52

Nainstalujte si případný chybějící komponenty v PC a spustěte si představení:
http://www.lada-kalina.ru/
nějak vypovídající to už je: prohlídněte si třeba interaktivně vnitřek auta nebo se podívejte i na filmečky z výrobního pásu AVTOVAZu!

Důležité bude samo uvedení na trh a také nastavení ceny. Dnes je vidět, že taková slevová Thalie z 219 tis. Kč v základu pošilhává už po ceně 199 tis. Kč, zatím skrze leasing, silně podobný to je u Logana, nyní na podzim to kryjí navíc různými akcemi kdy třeba přibalí zimní obutí atd. Tedy do dubna 2006 se může u konkurence udát hodně moc věcí a především Logan dle mne má prostor na to jít s cenou dolů. Mě na tom u Rusů fascinuje, s jakou neuvěřitelně hroší kůží jsou schopni nabízet stávající Lady 211x za řádově 1/4 miliónu Kč a vůbec jim nevadí, že se to tu jako zastaralá šílenost neprodává. Proti Loganovi, který už dnes právě Ladu vymazal z trhu! Osobně na použitelnou cenu 200 tis. Kč neveřím. Bude tam jistě skrytě povinně příplatková metalíza, jako dosud.. A další nezbytné příplatky, které tu cenu posunou někam k 220 až 240 tis. Kč. S motorem 8V, za motor 16V plus dalších asi 15 tis. Kč. Konec konců takto to je, co uvádím, v samotným Rusku: tam se Kalina 8V prodává za cenu plus mínus jako dnes i zde v Česku nabízená Lada 2112 16V. Výrobce a prodejce se chce dostat na cenu 10 tis. US dolarů za auto, pod různými i příplatkovými záminkami: přepočtěme si to už sami. Jsem zvědav, jak se budu v předpovědi mýli či ne

julius7
21. listopadu • 18:20

Myslim si tiez,ze cena bude rozhodujuca.Na velku reklamu a marketing,nebudu mat Rusi dost penazi a nemusia mat ani zaujem.Ludia maju dost nedoveru k tejto automobilke,hlavne ohladom kvality,spolahlivosti a modernosti.Pokial ponuknu osekane auto s jednym bagom a malou zakladnou vybavou ,ako najlacnejsi Logan a cena bude na urovni tohto Logana,tazko budu mat velke predaje.Logan je predsa vacsi ako Kalina,kryje ho Renault,ludia mu viac veria.Mali by ponuknut aspon to,co ma Logan v strednej vybave a cenu tak aspon o 15/20 tis menej ako tento Logan,mozno to by viac zaujalo.
Tiez sa podla mna oplati ist len do 16v motora.
Hodne som aj zvedavy na testy tohto auta,dufam,ze budu objektivne.

Dudo
20. listopadu • 12:51

"Renomé, které si automobilka s sebou nese z dob před rokem 1989, se zbavuje jen pomalu." no vsak v tej dobe to auto bolo skvele...a do dnes ich jazdia tisiice.. to by som chcel vidiet taku 20 az 30 rocnu fabiu jak taa bude jazdit  . LADA pouziva motor OHC uz zopar desiatok rokov, kdezto fabia mala este nedavno starucicky motor OHV pochadzajuci este z niekdajsich skodoviek....

Radek Ondrášík
20. listopadu • 13:07

Rozvody OHV se stále používají a to i ve velmi špičkových motorech. Samotný typ rozvodu není až tak důležitý.

olso
20. listopadu • 19:23

V akych spickovych? V nejakych debilnych amerikach, OHV je out uz pekne dlho...

Radek Ondrášík
20. listopadu • 19:45

V čem vidíte tu výhodu OHC, VVTI, VTI a jiných rozvodech, proti OHV rozvodu? A 5.7 V8 HEMI patří k aboslutní špičce osmiválcu. Proto bych takove jednostranné a rezolutní závěry nedělal.

Sync
20. listopadu • 23:09

5.7 V8 HEMI je sice zajímavý co se týče absolutních čísel, ale co takhle kriterium litrový výkon? ad OHV - pro ukázku vyberu třeba větší množství pohyblivých částí než OHC atd.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Radek Ondrášík
21. listopadu • 9:09

Ano, kdo chce psa bít, hůl si vždy najde. Argumenty, proč je jeden, či druhý rozvod/motor, špatný, se vždy najde a byla by to debata bez konce. OHV i OHC a další ventilové rozvody mají sve výhody i nevýhody. A je to spíše o preferencích, než o tom, že by jeden či druhý systém byl špatný. Ještě kdysi platilo, že vysokootáčkové OHV nebylo jednoduché udělat, dnes již neplatí ani toto. Litrový výkon je jenom jedene z mnoha parametrů. Ono je výrazně jednodužší, pro nárůst výkonu pouze zvětšit obejm, byť pak hodnota litrového výkonu nebude oslnivá. Každý na to jde jinou cestou. Někdo krutě zvyšuje otáčky, někdo objem.

Dan
24. listopadu • 12:14

Je mozna pravda, ze rozvod OHV neni mrtev - pouziva ho treba HD, i kdyz z pochybnych duvodu (tradice), ale to nic nemeni na skutecnosti, ze i sama Skoda kdysi planovala motor s progresivnejsim OHC, ale byla nucena se vratit k OHV, protoze motor se neosvedcil, teprve pozdeji ho nejak dotahli a pouzivali ve specialech, ale to uz seriove bezela vyroba OHV.

Roňouch
20. listopadu • 14:19

Řekl bych,že logan bude proti té ladě hvězda.

Houbeles
27. dubna • 14:00

Ano máte pravdu, proti loganu je každá lada hvězda ))

Duke
20. listopadu • 0:12

segmentu Fabiem ?

Doporučujeme

Články odjinud