Lada Kalina jde do sériové výroby (představení)

Malé vozy jsou populární zejména na trzích východní a střední Evropy. AvtoVaz před několika dny započal s výrobou nového modelu Kalina, který by mohl svou cenou a zejména třemi karosářskými variantami pořádně zahýbat zavedenou konkurencí. (doplněno)
Lada Kalina jde do sériové výroby (představení)

Ruská automobilka AvtoVaz, která spolupracuje s koncernem General Motors, rozšířila 18. listopadu svoji nabídku o vůz patřící do třídy malých vozů s názvem Kalina. O tomto voze jsme se již na AutoRevue krátce zmínili, poprvé při uvedení prvních informací, podruhé při spuštění předsériové výroby. Kalina se bude nabízet od začátku prodeje ve všech karosářských verzích hatchback, sedan a kombi, design si vzal příklad z vozů jako Opel Corsa, Daewoo (Chevrolet) Kalos či Fiat Bravo.

Pod kapotou jsou dva motory, oba s objemem 1.6 l, jeden ale používá osmiventilovou techniku, druhý šestnáctiventilovou. 16V motor se nachází pouze v hatchbacku a sedanu, kombi si musí vystačit jen se slabším osmiventilem. Zatímco modernější motor plní emisní normu Euro 3, starší a slabší jen Euro 2. Je docela zvláštní, že v každém modelu má 8V motor jiný výkon, případně točivý moment - ostatně podívejte se do technických parametrů. AvtoVaz plánuje uvedení Kaliny i na některé západní trhy, pro ně ale bude muset motor splňovat Euro 4.

Cena by měla být někde na úrovni Dacie Logan, server Avtoweb.com uvádí startovní částku 7 500 dolarů (cca 180 tisíc korun). Na oficiálním webu jsem zatím ceny nenašel, pravděpodobně ještě nejsou stanoveny. Nejprve se bude prodávat sedan, kombi a hatchback přijdou na trh později.

Hatchback

  • rozměry: 3 850 x 1 670 x 1 500 mm
  • světlá výška: 160 mm
  • hmotnost: 1 040 kg
  • nosnost: 475 kg
  • zavazadlový prostor: 260 l
  • motor 1.6 8V: výkon 56 kW, točivý moment 130/3 200 ot., max. rychlost 170 km/h, zrychlení 12,9 s, spotřeba 9,8/5,3/7,1 l/100 km, emisní norma Euro 2
  • motor 1.6 16V: výkon 66 kW, točivý moment 133/3 400 ot., max. rychlost 185 km/h, zrychlení 11,5 s, spotřeba 9,8/5,5/7,2 l/100 km, emisní norma Euro 3

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Kombi

  • rozměry: 4 040 x 1 676 x 1 500 mm
  • světlá výška: 160 mm
  • hmotnost: 1 100 kg
  • nosnost: 475 kg
  • zavazadlový prostor: 350 l
  • motor 1.6 8V: výkon 59,5 kW, točivý moment 120 Nm/3 000 ot., max. rychlost 165 km/h, zrychlení 13 s, spotřeba 8,8/5,8/7,8 l/100 km, emisní norma Euro 2

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Sedan

  • rozměry: 4 040 x 1 670 x 1 500 mm
  • světlá výška: 160 mm
  • hmotnost: 1 080 kg
  • nosnost: 380 kg
  • zavazadlový prostor: 350 l
  • motor 1.6 8V: výkon 59,5 kW, točivý moment 120 Nm/2 700 ot., max. rychlost 170 km/h, zrychlení 12,9 s, spotřeba 9,8/5,3/7,2 l/100 km, emisní norma Euro 2
  • motor 1.6 16V: výkon 66 kW, točivý moment 133/3 400 ot., max. rychlost 185 km/h, zrychlení 11,5 s, spotřeba 9,8/5,5/7,1 l/100 km, emisní norma Euro 3

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Poznámka: Mimo Kalinu vyrábí AvtoVaz také malý offroad Niva, osobní vozy 2105 a 2107 - známé lady z dřívější doby, Samaru a model 110. Přehled nabídky najdete na webu www.lada-auto.ru.

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků