Lada Kalina GTI: ostře z východu

Také ruská automobilka Lada nabídne svým zákazníkům sportovní verzi svého hatchbacku. Jaká bude Kalina GTI?

Není to tak dávno co ruská automobilka Lada uvedla na evropské trhy, a také k nám, svůj nejnovější model Kalina. Přestože má vyrábí hned několik karosářských variant, čeští zákazníci se musí spokojit jen se sedanem.

Nyní automobilka představila ostrou verzi GTI. Ta je odvozena od pětidveřového hatchbacku a pod kapotu dostala čtyřválec 1,6 16V se slušným výkonem 85 kW (115 k) při 6 000 ot./min a točivým momentem 150 Nm při 3 500 ot/min.

S tímto motorem zvládne Kalina sprint na stovku za průměrných 10,5 s a dosáhne maximální rychlosti 185 km/h. To vše při kombinované spotřebě 7,5 l na 100 km.

I z továrních údajů je jasné, že Kalina GTI nebude žádným hot hatchem, ale půjde spíše o rychlejší hatchback se sportovním paketem. Ten se skládá z 15" kol (16" za příplatek) z lehké slitiny s pneu 195/55, dále z pozměněných nárazníků a také nových dekorací interiéru. V něm určitě zaujmou sportovní sedačky s velkým bočním vedením.

Ani výbava není nikterak obsáhlá a zákazník se bude muset spokojit s ABS s EBD, dvojici airbagů, klimatizací, rádiem s CD a podporou mp3 a bluetooth, el. okny a zrcátky.

Hlavním lákadlem pak bude cena, která by u této verze neměla překročit 300 000 Kč, což je za slušně vybavený hatchback s dospělým motorem velmi příznivé.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Lada Kalina GTI
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků
TEST Honda PCX 125 vs. začátečník: Trapas hned na začátku!

Skútr Honda PCX 125

Skútr s motorem o objemu 125 kubických centimetrů můžete už pěkných pár let řídit pouze s řidičákem na auto. Je ale bezpečné vypustit „jednostopého eléva“ přímo do pražského provozu? To jsem se rozhodl vyzkoušet na vlastní kůži.

4.  8.  2018 | Jan Mička | 36 příspěvků