Lada Kalina GTI konečně v Evropě

Ruská automobilka Lada představila na ženevském autosalonu také sportovní verzi Kaliny. Nese označení GTI, což v našich končinách znamená opravdu mnoho.

Kalina GTI dostala proti běžnému modelu upravené nápravy a odpružení, které bude více korespondovat s jejími sportovními ambicemu. Současně byly posíleny i brzdy, které by měly odolat vysokému výkonu.

O pohon vozu se stará čtyřválec 1,6 16V o velmi dobrém výkonu 92 kW (125 k) a točivém momentu 150 Nm. Díky motoru a hmotnosti pouhých 1 050 kg zvládne stovku za 9,5 s, tedy stejně jako etalon malých hot hatchů Škoda Fabia RS. Maximální rychlost je pak ničím neomezených 195 km/h.

Další podobnost s Fabii RS nalezneme v jakémsi důvodu postavení této verze. Lada potřebuje pro rallyové závody vyrobit a prodat určitý počet kusů daného vozu a proto vznikla modifikovaná Kalina, která nabízí nejen odlišnou techniku, ale také trošku jiné rozměry, než sériová verze.

Cena modelu nám zatím není známa.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Lada Kalina GTI
TEST BMW M140i: Dokonalost odsouzená k záhubě

BMW M140i

Pokud toužíte po nejlepším ostrém hatchbacku na trhu, zapomeňte na Civic Type-R nebo Golf R. Chtějte M140i s manuálem a samosvorem a peněz nelitujte. Tohle je poslední příležitost k nákupu.

23.  9.  2018 | Miro Mihálik | 30 příspěvků
Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků