Lada Kalina GTI konečně v Evropě

Ruská automobilka Lada představila na ženevském autosalonu také sportovní verzi Kaliny. Nese označení GTI, což v našich končinách znamená opravdu mnoho.

Kalina GTI dostala proti běžnému modelu upravené nápravy a odpružení, které bude více korespondovat s jejími sportovními ambicemu. Současně byly posíleny i brzdy, které by měly odolat vysokému výkonu.

O pohon vozu se stará čtyřválec 1,6 16V o velmi dobrém výkonu 92 kW (125 k) a točivém momentu 150 Nm. Díky motoru a hmotnosti pouhých 1 050 kg zvládne stovku za 9,5 s, tedy stejně jako etalon malých hot hatchů Škoda Fabia RS. Maximální rychlost je pak ničím neomezených 195 km/h.

Další podobnost s Fabii RS nalezneme v jakémsi důvodu postavení této verze. Lada potřebuje pro rallyové závody vyrobit a prodat určitý počet kusů daného vozu a proto vznikla modifikovaná Kalina, která nabízí nejen odlišnou techniku, ale také trošku jiné rozměry, než sériová verze.

Cena modelu nám zatím není známa.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Lada Kalina GTI
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

včera | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků