Lada Kalina GTI konečně v Evropě

Ruská automobilka Lada představila na ženevském autosalonu také sportovní verzi Kaliny. Nese označení GTI, což v našich končinách znamená opravdu mnoho.

Kalina GTI dostala proti běžnému modelu upravené nápravy a odpružení, které bude více korespondovat s jejími sportovními ambicemu. Současně byly posíleny i brzdy, které by měly odolat vysokému výkonu.

O pohon vozu se stará čtyřválec 1,6 16V o velmi dobrém výkonu 92 kW (125 k) a točivém momentu 150 Nm. Díky motoru a hmotnosti pouhých 1 050 kg zvládne stovku za 9,5 s, tedy stejně jako etalon malých hot hatchů Škoda Fabia RS. Maximální rychlost je pak ničím neomezených 195 km/h.

Další podobnost s Fabii RS nalezneme v jakémsi důvodu postavení této verze. Lada potřebuje pro rallyové závody vyrobit a prodat určitý počet kusů daného vozu a proto vznikla modifikovaná Kalina, která nabízí nejen odlišnou techniku, ale také trošku jiné rozměry, než sériová verze.

Cena modelu nám zatím není známa.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Lada Kalina GTI
TEST DS 7 Crossback PureTech 225: Extravagance bez kompromisů?

DS 7 Crossback PureTech 225

Zcela samostatná značka DS je tu a model 7 s dodatkem Crossback je startem nové éry. Vyzkoušeli jsme nejsilnější benzínové provedení a sportovně laděnou výbavu.

včera | Milan Lažanský | 31 příspěvků
TEST Ford Mustang Bullitt: Všechno nejlepší, Franku!

Ford Mustang Bullitt

Bylo by fajn se v testu Fordu Mustang vyhnout otřepaným frázím o amerických svalech a podobně. Obávám se ale, že dnes to nevyjde. Obzvláště, když tady máme ikonický Bullitt!

15.  11.  2018 | Jan Mička | 63 příspěvků
TEST Peugeot 508 GT PureTech 225 : Nejlepší obranou střední třídy je útok!

Peugeot 508 GT PureTech 225

Peugeot se ve střední třídě rozhodl k opravdu radikálnímu kroku. Je to lék na umírající segment, nebo už zašli příliš daleko?

10.  11.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků