Lada Kalina 1.6 NFR je nejrychlejší model ruské značky

Lada Kalina 1.6 NFR je nejrychlejší model ruské značky

V dnešní době si pojem „nejrychlejší auto“ vysvětlujeme asi trochu jinak, ale v případě ruské automobilky Lada na to stačí hatchback Kalina a atmosférický čtyřválcový motor o objemu 1,6 l. Model se jmenuje Lada Kalina NFR, vychází z dříve představené verze Kalina Sport a nyní je to oficiálně nejrychlejší vůz v nabídce ruské automobilky.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Lada Kalina NFR připomíná účast značky v seriálu WTCC. Pod kapotou pracuje šestnáctistovka o výkonu 136 koní a výsledkem je nejrychlejší sériová Lada

Lada Kalina NFR připomíná účast automobilky v šampionátu WTCC, kde soupeří s továrními Citroëny, Volvem nebo Hondou. Kalina NFR má proti sérii větší a účinnější brzdy, snížený a přitvrzený podvozek a liší se samozřejmě i optickými detaily, například emblémem na sedačkách.

Lada 4x4 Urban je nově dostupná také s pětidveřovou karoserií

Lada 4x4 Urban je nově dostupná také s pětidveřovou karoserií

Upravená atmosférická šestnáctistovka ze sebe dostane hezkých 100 kW (136 k), což není vůbec špatné číslo vzhledem k objemu motoru. Sílu přenáší na přední kola předělaná pětistupňová převodovka s odolnější spojkou. Z 0 na 100 km/h zrychlí Lada Kalina NFR za 9,2 sekundy a rozjede se až na 203 km/h. Tak rychle žádná sériová Lada nejezdí.

Z výbavy nechybí základní bezpečnostní prvky a také například klimatizace, elektrická a vyhřívaná zrcátka, vyhřívané sedačky, dešťový senzor nebo třeba dotykový sedmipalcový displej zábavního systému. Letos plánuje Lada vyrobit pouze 50 kusů za cenu v přepočtu kolem 290 000 korun bez daně.

TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

dnes | Petr Schnagl | 2 příspěvky
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

včera | Jan Mička | 68 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 56 příspěvků