Lada Granta: nový ruský kompakt překvapivě odhalen

Lada Granta: nový ruský kompakt překvapivě odhalen

Před pár týdny jsme vás informovali o tom, že Lada zvolila jméno pro svůj zbrusu nový kompaktní model. Volba padla na jméno Granta - pro Čecha asi nebude znít příliš atraktivně, ale vybral si jej sám ruský lid, a tak lze očekávat, že východně od nás bude vnímano pozitivněji.

S touto zprávou se dále šířla informace, že vůz bude uveden na trh až koncem roku 2011, a tak jsme opravdu nečekali, že bychom se o něm dříve než příští rok dozvěděli něco dalšího. Ale světe div se, uběhlo 14 dnů a venku je první snímek Granty.

Zprvu jsem si říkal, jestli je to opravdu nějaký nový model, ale vskutku jím má být. Design vozu s kódovým oznčením 2190 je velmi konzervativní a připomene nejvíce malé korejské sedany uplynulé dekády. Stojí na platformě současné Kaliny, ale je prý „bezpečnější, modernější a komfortnější nežli Kalina”.

Možná se vám takový vůz pro rok 2012 zdá být výstřelem do tmy, ale vše je třeba si dát do kontextu s cenou. Granta má stát jen 5 000 Euro, tedy nějakých 125 000 Kč, což by z ní dělalo ještě levnější model, než jakým je současná Dacia Logan, která také nemá zrovna šaty střihlé od Versaceho.

Na další informace si musíme počkat, nyní známe jen plány Lady (tedy přesněji řečeno mateřské firmy AvtoVAZ) pro další desetiletku - v roce 2020 chce firma vyrábět devět modelů na čtyřech platformách a na trh umístit 1,2 milionu vozů ročně. Dnes prodává okolo šesti set tisíc aut za rok.

Klepněte pro větší obrázek
Vzhled Lady Granta už není tajemstvím
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 10 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků