Lada 4x4 má po modernizaci. Ruský myslivec se drží svého, přistoupil ale na komfort

S novými vyhřívanými sedadly a držáky na náboje přijíždí starý známý z Ruska.

O nejoblíbenějším motorem poháněném plísňovém sýru snad ani netřeba moc psát. Lada 4x4 (před rokem 2009 Niva) se začala vyrábět v dubnu roku 1977 a celých těch 42 let nepotřebovala žádnou výraznou změnu. Je to stejně jednoduché a účelné auto, jako třeba Mercedes-Benz Třídy G nebo Suzuki Jimny.

Přetahovaná na ruský způsob: Audi S6 vs. Lada Niva!

Přetahovaná na ruský způsob: Audi S6 vs. Lada Niva!

Omlazení pro rok 2020 proto také není žádná revoluce. Zůstává jednoduchý čtyřválec i bytelná mechanická čtyřkolka. Nově tu máme i mlhové světlomety integrované v předním nárazníku (pouze u městské výbavy Urban). Palubní deska je nyní přepracovaná a má nové otočné ovladače klimatizace včetně nových výdechů.

Před řadící pákou najdete dvojici držáků na nápoje. Interiér nyní vypadá o poznání moderněji a komfortněji, respektive už se posunul ze 70. do 90. let. Minimálně. Změnu si můžete prohlédnout v galerii, kde máme fotografii předešlého interiéru pro porovnání.

Nejen Návštěvníci pláčou - zemřel otec terénního vozu Lada Niva

Nejen Návštěvníci pláčou - zemřel otec terénního vozu Lada Niva

Lada Ni… pardon, 4x4, má pod kapotou ten samý motor 1,7 litru o výkonu 62 kW (84 koní), se kterým zvládne stovku za dechberoucích 17 sekund. Maximální rychlost je 142 km/h. O tom ale tohle auto přece není. Momentálně se Lada chlubí, že na tamním trhu jde o nejdostupnější SUV. 

S tím SUV bychom to nepřeháněli, však Lada 4x4 je spíše off-road. Ceny a informace o dostupnosti na trzích by měly následovat.

Lada

Lada je značka ruského výrobce AvtoVAZ, dnes jediná. Vznikla v roce 1970 a byla velmi populární v celém sovětském bloku.

AvtoVAZ je od roku 2008 součástí skupiny Renault-Nissan-Lada a Lada je v Rusku stále nejoblíbenější značkou.

Lada Niva • Lada 4x4 • Lada Vesta Cross

TEST Škoda Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW): Šli skautíci na výlet, měli 200 koní

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW)

Univerzálnímu stroji se zvýšeným podvozkem nejsilnější turbodiesel a bohatá výbava sluší. Znamená „skautizace“ pro uživatele nějaká omezení, nebo je zde vše Simply clever?

24.  1.  2021 | Richard Herbich | 94 příspěvků
TEST SsangYong Korando 1.5 Turbo GDI AT: Těžko uvěřit, že může stát tak málo

SsangYong Korando 1.5 T-GDI AT

Levné auto nutně nemusí vypadat levně. Příkladů bychom v Česku našli hned několik a chybět mezi nimi nesmí ani SsangYong Korando.

22.  1.  2021 | Jan Mička | 83 příspěvků
TEST Toyota Land Cruiser 150 Executive: Injekce adrenalinu pro poctivého dělníka

Toyota Land Cruiser 150

Toyota Land Cruiser bude brzy sedmdesátníkem. Verze 150, kterou jako jedinou u nás zastoupení značky oficiálně prodává, dostala řádný upgrade techniky a výkonu. Jak to dopadlo?

20.  1.  2021 | Vladimír Kadera | 36 příspěvků