O nejoblíbenějším motorem poháněném plísňovém sýru snad ani netřeba moc psát. Lada 4x4 (před rokem 2009 Niva) se začala vyrábět v dubnu roku 1977 a celých těch 42 let nepotřebovala žádnou výraznou změnu. Je to stejně jednoduché a účelné auto, jako třeba Mercedes-Benz Třídy G nebo Suzuki Jimny.
Přetahovaná na ruský způsob: Audi S6 vs. Lada Niva!
Omlazení pro rok 2020 proto také není žádná revoluce. Zůstává jednoduchý čtyřválec i bytelná mechanická čtyřkolka. Nově tu máme i mlhové světlomety integrované v předním nárazníku (pouze u městské výbavy Urban). Palubní deska je nyní přepracovaná a má nové otočné ovladače klimatizace včetně nových výdechů.
Před řadící pákou najdete dvojici držáků na nápoje. Interiér nyní vypadá o poznání moderněji a komfortněji, respektive už se posunul ze 70. do 90. let. Minimálně. Změnu si můžete prohlédnout v galerii, kde máme fotografii předešlého interiéru pro porovnání.
Nejen Návštěvníci pláčou - zemřel otec terénního vozu Lada Niva
Lada Ni… pardon, 4x4, má pod kapotou ten samý motor 1,7 litru o výkonu 62 kW (84 koní), se kterým zvládne stovku za dechberoucích 17 sekund. Maximální rychlost je 142 km/h. O tom ale tohle auto přece není. Momentálně se Lada chlubí, že na tamním trhu jde o nejdostupnější SUV.
S tím SUV bychom to nepřeháněli, však Lada 4x4 je spíše off-road. Ceny a informace o dostupnosti na trzích by měly následovat.
Lada je značka ruského výrobce AvtoVAZ, dnes jediná. Vznikla v roce 1970 a byla velmi populární v celém sovětském bloku.
AvtoVAZ je od roku 2008 součástí skupiny Renault-Nissan-Lada a Lada je v Rusku stále nejoblíbenější značkou.
Lada Niva • Lada 4x4 • Lada Vesta Cross