Lada 2110, západní vůz za východní cenu?

Většina z nás si pod pojmem Lada představí starý hranatý vůz, ve kterém jezdil již náš děd, popř. typ Samara, který velmi dobře známe z našich silnic. Méně lidí již ví, jak vypadá výrobní program automobilky VAZ dnes.
Lada 2110, západní vůz za východní cenu?
Sice se stále ještě vyrábí nám dobře známé typy Niva s motorem vpředu a pohonem všech kol a značně neaerodynamickou karoserií, ale již nějakou dobu jsou v prodeji vozy nově vyvinuté.

Nově vyvinuté vozy mají označení 2110 (sedan), 2111 (kombi) a 2112 (hatchback). Všechny typy mají motor vpředu a pohon předních kol. Na výběr je ze dvou motorů, 1,5 8V – 57kW (78k) a 1,5 16V – 67kW (92k). Jde o zážehové čtyřválce, které jsou osazeny vícebodovým vstřikováním paliva Bosch. Jejich Klepněte pro větší obrázekprůměrná spotřeba je udávaná mezi 7,0 – 7,6 l/100km. Maximální rychlost je 165 reps. 180km/h.

Vzhledem k tomu, že tyto vozy byly vyvinuty již před lety, ale spuštění výroby se protáhlo o několik let, je logické, že tvary karoserie nesledují nejnovější trendy a stejně tak i výbava značně zaostává. Není tedy možno si vůbec objednat např. airbagy, posilovač řízení, ABS ani klimatizaci. Naopak již základní výbava obsahuje imobilizér, el. stahování oken, výškově nastavitelný volant i pásy a centrální zamykání.

Mezi hlavní přednosti těchto vozů patří relativně velký zavazadlový prostor (sedan 450 L) nepříliš složitá elektronika, takže šikovný kutil dokáže spravit lecos sám a proti konkurenci i vyšší světlá výška, což je předurčuje i k používání na polních nebo lesních cestách. Podle dosavadních zkušeností majitelů se vozy vyznačují stále velkou robusností a spolehlivostí.

Vzhledem k ceně, která začíná těsně nad hranicí 230.000,- se Lada zdá vhodným vozem pro řidiče, kteří oceňují především funkčnost. Jistě je bezpředmětné Ladu srovnávat s vozy renomovaných značek, ale jistě je mnoho lidí, kteří právě houževnatost a nenáročnost Lad ocení.

Jistě není bez povšimnutí také to, že jak osmi- tak i šestnáctiventilová verze mají homologaci pro přestavbu na plyn.

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků