Lada 2110, západní vůz za východní cenu?

Většina z nás si pod pojmem Lada představí starý hranatý vůz, ve kterém jezdil již náš děd, popř. typ Samara, který velmi dobře známe z našich silnic. Méně lidí již ví, jak vypadá výrobní program automobilky VAZ dnes.
Lada 2110, západní vůz za východní cenu?
Sice se stále ještě vyrábí nám dobře známé typy Niva s motorem vpředu a pohonem všech kol a značně neaerodynamickou karoserií, ale již nějakou dobu jsou v prodeji vozy nově vyvinuté.

Nově vyvinuté vozy mají označení 2110 (sedan), 2111 (kombi) a 2112 (hatchback). Všechny typy mají motor vpředu a pohon předních kol. Na výběr je ze dvou motorů, 1,5 8V – 57kW (78k) a 1,5 16V – 67kW (92k). Jde o zážehové čtyřválce, které jsou osazeny vícebodovým vstřikováním paliva Bosch. Jejich Klepněte pro větší obrázekprůměrná spotřeba je udávaná mezi 7,0 – 7,6 l/100km. Maximální rychlost je 165 reps. 180km/h.

Vzhledem k tomu, že tyto vozy byly vyvinuty již před lety, ale spuštění výroby se protáhlo o několik let, je logické, že tvary karoserie nesledují nejnovější trendy a stejně tak i výbava značně zaostává. Není tedy možno si vůbec objednat např. airbagy, posilovač řízení, ABS ani klimatizaci. Naopak již základní výbava obsahuje imobilizér, el. stahování oken, výškově nastavitelný volant i pásy a centrální zamykání.

Mezi hlavní přednosti těchto vozů patří relativně velký zavazadlový prostor (sedan 450 L) nepříliš složitá elektronika, takže šikovný kutil dokáže spravit lecos sám a proti konkurenci i vyšší světlá výška, což je předurčuje i k používání na polních nebo lesních cestách. Podle dosavadních zkušeností majitelů se vozy vyznačují stále velkou robusností a spolehlivostí.

Vzhledem k ceně, která začíná těsně nad hranicí 230.000,- se Lada zdá vhodným vozem pro řidiče, kteří oceňují především funkčnost. Jistě je bezpředmětné Ladu srovnávat s vozy renomovaných značek, ale jistě je mnoho lidí, kteří právě houževnatost a nenáročnost Lad ocení.

Jistě není bez povšimnutí také to, že jak osmi- tak i šestnáctiventilová verze mají homologaci pro přestavbu na plyn.

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků