Lada 2110, západní vůz za východní cenu?

Většina z nás si pod pojmem Lada představí starý hranatý vůz, ve kterém jezdil již náš děd, popř. typ Samara, který velmi dobře známe z našich silnic. Méně lidí již ví, jak vypadá výrobní program automobilky VAZ dnes.
Lada 2110, západní vůz za východní cenu?
Sice se stále ještě vyrábí nám dobře známé typy Niva s motorem vpředu a pohonem všech kol a značně neaerodynamickou karoserií, ale již nějakou dobu jsou v prodeji vozy nově vyvinuté.

Nově vyvinuté vozy mají označení 2110 (sedan), 2111 (kombi) a 2112 (hatchback). Všechny typy mají motor vpředu a pohon předních kol. Na výběr je ze dvou motorů, 1,5 8V – 57kW (78k) a 1,5 16V – 67kW (92k). Jde o zážehové čtyřválce, které jsou osazeny vícebodovým vstřikováním paliva Bosch. Jejich Klepněte pro větší obrázekprůměrná spotřeba je udávaná mezi 7,0 – 7,6 l/100km. Maximální rychlost je 165 reps. 180km/h.

Vzhledem k tomu, že tyto vozy byly vyvinuty již před lety, ale spuštění výroby se protáhlo o několik let, je logické, že tvary karoserie nesledují nejnovější trendy a stejně tak i výbava značně zaostává. Není tedy možno si vůbec objednat např. airbagy, posilovač řízení, ABS ani klimatizaci. Naopak již základní výbava obsahuje imobilizér, el. stahování oken, výškově nastavitelný volant i pásy a centrální zamykání.

Mezi hlavní přednosti těchto vozů patří relativně velký zavazadlový prostor (sedan 450 L) nepříliš složitá elektronika, takže šikovný kutil dokáže spravit lecos sám a proti konkurenci i vyšší světlá výška, což je předurčuje i k používání na polních nebo lesních cestách. Podle dosavadních zkušeností majitelů se vozy vyznačují stále velkou robusností a spolehlivostí.

Vzhledem k ceně, která začíná těsně nad hranicí 230.000,- se Lada zdá vhodným vozem pro řidiče, kteří oceňují především funkčnost. Jistě je bezpředmětné Ladu srovnávat s vozy renomovaných značek, ale jistě je mnoho lidí, kteří právě houževnatost a nenáročnost Lad ocení.

Jistě není bez povšimnutí také to, že jak osmi- tak i šestnáctiventilová verze mají homologaci pro přestavbu na plyn.

bazar

Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2008
Stav: 252 737 km
Cena: 102 000 Kč
Renault Thalia 1,2
Rok výroby: 2007
Stav: 156 314 km
Cena: 56 000 Kč
Nissan Juke 1,6
Rok výroby: 2013
Stav: 53 870 km
Cena: 275 000 Kč
Skoda Octavia 2
Rok výroby: 2007
Stav: 249 235 km
Cena: 150 000 Kč
Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 370 000 Kč
Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 888 km
Cena: 60 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků