Lada 2110 Red and Black: drsný Rus

Proč pořád dokola upravovat tuctová Ferrari nebo BMW, když jsou na světě i jiné vozy. Je libo Ladu se stovkou za 5,5 sekundy?

Závodní tým Lukoil Racing Team není u nás příliš znám, v Rusku ale patří k velmi úspěšným. Stojí za ním rafinérská společnost Lukoil, a tak se nemusí bát, že nebude mít dostatek financí na své aktivity.

Jako demonstraci svých schopností a také pro reklamní účely vyladili technici této stáje Ladu 2110. Ač určen pro běžný provoz, vůz nevznikl z běžného produkčního modelu, ale je odvozen od okruhového speciálu. Ostatně vše, co na voze naleznete je plně funkční. I velké zadní křídlo zde není na věšení spodního prádla, ale pro zlepšení přítlaku.

Celý body kit je kombinací funkčního tuningu a stylingu. Archaické tvary Lady jsou pryč a na světě je řádně pozměněné auto. Kompletně přepracovaná příď, záď, boky, interiér, podvozek, brzdová soustava a mnoho dalšího dělá z této 2110 mnohem atraktivnější auto.

A teď to hlavní. Technici pořádně poladili motor a z původního čtyřválce 1,6 16V vydolovali atmosférický výkon skvělých 162 kW (220 k) při 8 300 ot./min a točivý moment 220 Nm při 6 800 ot./min. Z těchto parametrů je jasné, že milovníci točivých motorů si přijdou na své. Výkon je pak přenášen prostřednictvím závodní šestistupňové převodovky.

Díky tomuto výkonu a také muší váze 1 150 kg zvládne Lada stovku za 5,5 sekundy a dosáhne maximálky 230 km/h. Prostě hodnoty k pohledání.

Vůz je pochopitelně homologován pro běžný provoz a pokud byste po něm zatoužili, neměl by být problém pořídit si jej třeba i pro vaše cesty po Česku. Cena pro případné zájemce zatím nebyla zveřejněna.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Lada 2110 Red and Black
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 3 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků