Taky ceny legendárních žigulíků míří vysoko. Přirozeně u exemplářů v takto dobré formě.
Na české scéně klasických vozů budou mít už navždy své pevné místo i nejrůznější modely z éry socialismu. Kromě boomu okolo Favoritů tak může být vcelku rychlou cestou k vlastnění „klasiky“ i ten správný žigulík. Čím dřívější exemplář, tím více peněz. Proto je tento kus z roku 1989 určitým středoproudem. Není totiž problém najít vozy s cenou přes čtvrt milionu korun.
Silnější cenu si nicméně nabízená Lada 2107 u klasické divize Mototechny přesto drží. Za požadovaných 140.000 Kč totiž mluvíme o kousku s najetými 70.325 kilometry, který byl navíc jako nový koupen u nás a dodnes ho vlastnil jediný majitel. O kdovíjaký žigul tedy nejde, spíše lze mluvit o členovi rodiny na prodej.
Specifikace VAZ 2107 byla ve své době nejluxusnější verzí modernizované řady ruské automobilky, dokonce tehdy stála u bývalé mototechny více peněz než nová Škoda Favorit. Pod kapotu taky zamířila větší karburátorem krmená patnáctistovka o výkonu kolem 52 kW (71 koní) ve spojení s manuální pětistupňovou převodovkou.
Kromě karoserie v perfektním stavu tak působí vitálně na první pohled i motor. Interiér a zavazadlový prostor je stejná písnička. Pro dobový charakter jsou tu původní registrační značky. Ve výbavě pak najdete i autorádio, to nicméně svou moderností ke stylu klasického auta zrovna nepasuje. Koneckonců ale nejde o nevyřešitelnou vadu na kráse.
Lada je značka ruského výrobce AvtoVAZ, dnes jediná. Vznikla v roce 1970 a byla velmi populární v celém sovětském bloku.
AvtoVAZ je od roku 2008 součástí skupiny Renault-Nissan-Lada a Lada je v Rusku stále nejoblíbenější značkou.
Lada Niva • Lada 4x4 • Lada Vesta Cross