Kytarista Black Sabbath jezdil vzácným Lamborghini. Býkovi je věrný dodnes

Heavy metalového kytaristu ani ve stáří neopustila láska k vozům Lamborghini. Ve svých letech už má ale trochu jiné požadavky.

Už má 73 let, samozřejmě nebude jezdit placatým Aventadorem. Tohle by se dalo říct na zprávu samotného Lamborghini, které se nyní pochlubilo, že Tony Iommi, kytarový mág skupiny Black Sabbath, se opět vrátil k italské značce pro nové auto. Jeden ze zakladatelů heavy metalu jakožto žánru má totiž s Lamborghini úzký vztah sahající do minulosti.

Lamborghini Marzal vzniklo v jediném exempláři. Otec Espady dodnes jezdí

Lamborghini Marzal vzniklo v jediném exempláři. Otec Espady dodnes jezdí

A není překvapením, že Iommi teď z portfolia značky zvolil právě populární Urus. Anglického kytaristu sice nepochybně drží ve formě temná magie, ale SUV s vyšší pozicí za volantem a schopně komfortním podvozkem pro každodenní použití mu jednoduše učarovalo. S twin-turbo osmiválcem a 650 koňmi má pak síly na rozdávání.

„Když byl Urus poprvé uveden, zamiloval jsem se do něj. Dobře se ovládá a je pohodlný, zapůsobil na mě už při první zkoušce na trati,“ uvedl Iommi. „Když jsem šlápl na plyn, nemohl jsem tomu uvěřit: Nedávalo to smysl, aby auto této velikosti jelo tak rychle. Musel jsem ho mít. A docela jsem se zbláznil do modré, takže muselo být modré,“ dodal ke koupi.

Zákazník chtěl Lamborghini dotažené do extrému. Tohle společnými silami postavili

Zákazník chtěl Lamborghini dotažené do extrému. Tohle společnými silami postavili

Svou éru nízkých sportovních aut si hudebník každopádně užil v minulosti, v době největší slávy Black Sabbath. A modrá byla opět na pořadu dne. „Začal jsem dvěma Espadami v 70. letech, koupil jsem je hned po sobě. Potom jsem si pořídil Miuru SV,“ vzpomíná. K vytříbenému supersportu ze série 150 exemplářů byl přitom Iommi opět lákán čistou vášní.

Dealer Lamborghni hvězdě Black Sabbath údajně řekl, že tehdy nová Miura SV bude pro britský trh omezena pouze na sedm exemplářů. Iommi tedy na nic nečekal a přímo ze stánku značky na autosalonu v Birminghamu v roce 1972 koupil vystavený kus „4814“. A později s ním jako správná rocková hvězda odjel domů.

Lamborghini Diablo slaví 30 let. Původně mělo vypadat jinak, proti byl Chrysler

Lamborghini Diablo slaví 30 let. Původně mělo vypadat jinak, proti byl Chrysler

Příhodně se jednalo o jeden ze dvou kusů lakovaných do světle modrého odstínu Azzurro Cielo (modrá obloha). Kromě 3,9litrového V12 naladěného na 385 koní byl exemplář vybaven i dodatečnou výbavou, měl tovární klimatizaci i samosvorný diferenciál. Verzí Miury SV s pravostranným řízením pak bylo nakonec vyrobeno celkem devět kusů.

Iommi už Miuru SV nevlastní, v průběhu let změnila majitele hned několikrát. Tento exemplář, za jehož volantem sedávala metalová legenda, však dodnes existuje v perfektním udržovaném a hlavně aktivně používaném stavu.

Lamborghini

Ferruccio Lamborghini založil společnost vyrábějící sportovní automobily v roce 1963 coby konkurenta značkám, jako je Ferrari.

Po vyhlášení úpadku a změně vlastníků přešlo Lamborghini v roce 1987 pod Chrysler. Od roku 1998 ho vlastní Audi (Volkswagen Group).

Lamborghini Aventador • Lamborghini Huracán • Lamborghini Urus

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Volkswagen Golf GTD 2.0 TDI (147 kW) DSG: Palba z černé pistole

Volkswagen Golf GTD

Po testech Volkswagenů Golf GTE a GTI tady máme tu zřejmě nejméně sportovní variantu GTD. Ačkoliv to není sporťák, svůj smysl v nabídce rozhodně má.

14.  5.  2021 | Richard Herbich | 10 příspěvků
Řídili jsme nové Porsche Taycan Cross Turismo: Letí na silnici, dovádí v terénu!

Porsche Taycan Cross Turismo

Dostali jsme příležitost vyzkoušet nový přírůstek do elektrické rodiny Porsche Taycan. Je praktičtější a neztratí se ani mimo zpevněné cesty.

12.  5.  2021 | Stanislav Kolman | 5 příspěvků
TEST Subaru Forester 2.0ie-S ES Sport: Pozor, vezu rybičky!

Subaru Forester ES Sport

Subaru Forester se nyní prodává i ve verzi Sport. Nečekejte ale žádné turbohrátky, tohle je hraní si s barvičkami.

9.  5.  2021 | Vladimír Kadera | 2 příspěvky