Kvůli výbuchu v ocelárně zastaví Toyota výrobu v Japonsku až na týden

Největší světový výrobce, který ročně vyrobí více než deset milionů aut, bude nucen na domácí půdě zastavit výrobu, neboť nemá klíčové ocelové díly.
Kvůli výbuchu v ocelárně zastaví Toyota výrobu v Japonsku až na týden

V ocelárně společnosti Aichi Steel Corporation ve městě Chita došlo 8. ledna k výbuchu, v jehož důsledku musela firma zastavit výrobu. Na tom by nebylo z hlediska automobilového webu nic pohoruhodného, kdyby ale nešlo o klíčového dodavatele dílů pro domácí továrny automobilky Toyota.

Největší světový výrobce, který ročně vyrobí více než deset milionů aut, bude nucen na domácí půdě zastavit výrobu, neboť nemá klíčové ocelové díly. Toyota předpokládá, že jí dojdou díly 6. nebo 7. února, už v lednu ale zrušila mimořádné směny a pracovní víkendy.

Test ojetiny Toyota Prius: Má nízkou spotřebu a nezlobí ani po letech

Test ojetiny Toyota Prius: Má nízkou spotřebu a nezlobí ani po letech

Výroba v ocelárně se postupně rozjíždí, ale výpadek v dodávkách odstaví domácí továrny značky Toyota klidně i na týden. Podle prvních propočtů se výroba v Toyotě zastaví 8. února a znovu se rozběhne nejdříve 13. února.

Nucená odstávka výroby dopadne také na novou generaci hybridu Toyota Prius, která se vyrábí výhradně v Japonsku. Toyota na domácím trhu vyrábí okolo 14 000 aut denně (40 % celosvětové produkce Toyoty), takže výpadek ve výrobě může způsobit mezeru okolo 85 000 aut.

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

včera | David Rusol | 28 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 12 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků