Kvůli výbuchu v ocelárně zastaví Toyota výrobu v Japonsku až na týden

Největší světový výrobce, který ročně vyrobí více než deset milionů aut, bude nucen na domácí půdě zastavit výrobu, neboť nemá klíčové ocelové díly.
Kvůli výbuchu v ocelárně zastaví Toyota výrobu v Japonsku až na týden

V ocelárně společnosti Aichi Steel Corporation ve městě Chita došlo 8. ledna k výbuchu, v jehož důsledku musela firma zastavit výrobu. Na tom by nebylo z hlediska automobilového webu nic pohoruhodného, kdyby ale nešlo o klíčového dodavatele dílů pro domácí továrny automobilky Toyota.

Největší světový výrobce, který ročně vyrobí více než deset milionů aut, bude nucen na domácí půdě zastavit výrobu, neboť nemá klíčové ocelové díly. Toyota předpokládá, že jí dojdou díly 6. nebo 7. února, už v lednu ale zrušila mimořádné směny a pracovní víkendy.

Test ojetiny Toyota Prius: Má nízkou spotřebu a nezlobí ani po letech

Test ojetiny Toyota Prius: Má nízkou spotřebu a nezlobí ani po letech

Výroba v ocelárně se postupně rozjíždí, ale výpadek v dodávkách odstaví domácí továrny značky Toyota klidně i na týden. Podle prvních propočtů se výroba v Toyotě zastaví 8. února a znovu se rozběhne nejdříve 13. února.

Nucená odstávka výroby dopadne také na novou generaci hybridu Toyota Prius, která se vyrábí výhradně v Japonsku. Toyota na domácím trhu vyrábí okolo 14 000 aut denně (40 % celosvětové produkce Toyoty), takže výpadek ve výrobě může způsobit mezeru okolo 85 000 aut.

TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 14 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků