Kvůli airbagům Takata musí do servisu dalších 35 milionů aut

Svolávací akce na rizikové airbagy Takata se rozšiřuje o dalších 35 milionů vozů po celém světě. Dohledat ale všechna auta bude komplikované.
Kvůli airbagům Takata musí do servisu dalších 35 milionů aut

Ve stínu aféry Dieselgate se ztratila největší svolávací akce v dějinách automobilismu. Pro společnost Takata, která se zabývá vývojem a výrobou bezpečnostních zádržných systémů od pásů po airbagy, je ale tenhle celosvětový problém s jejími airbagy velmi vážný.

Nyní musí do servisu dalších 35 milionů aut. To je více než dvojnásobek původních 34 milionů vozů, které byly po celém světě svolávány. Nejvíce vozů je v USA, ale několik milionů jich jezdí i v Evropě a samozřejmě domácím Japonsku.

Život řidiče | Bezpečnost | Příslušenství

Podívejte se, jak velký problém jsou vadné airbagy Takata

Už se také zjistilo to, proč airbagy Takata explodují. Byla potvrzena domněnka, že k tomu dochází především kvůli prudkým změnám teplot a pronikání vlhkosti. To způsobuje degradaci náplně a v případě nehody nesprávnou chemickou reakci, která způsobí, že jednotka airbagu místo rychlého nafouknutí vaku exploduje.

Protože je jednotka s plnícím plynem uložena v kovové tlakové nádobě, roztrhne se a do prostoru cestujících vyletí obrovskou rychlostí ostré kovové úlomky. Je potvrzeno, že po celém světě způsobily úlomky z jednotky airbagu Takata 13 úmrtí a více než 100 zranění. A to vždy při menších dopravních nehodách, při kterých by jinak nebyl nikdo vážně zraněn.

Život řidiče | Bezpečnost | Příslušenství

Kauza Takata: Jak zjistit, jestli máte v autě nebezpečný airbag

Největším problémem je dostat do servisu starší auta, která už nejsou u prvního majitele, ale skončila v bazarech nebo na vrakovištích, kde byla rozebrána a jednotky airbagů byly použity v jiných opravovaných autech. Takové případy jsou potom jen obtížně, pokud vůbec, dohledatelné.

Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků