Kvůli airbagům Takata musí do servisu dalších 35 milionů aut

Svolávací akce na rizikové airbagy Takata se rozšiřuje o dalších 35 milionů vozů po celém světě. Dohledat ale všechna auta bude komplikované.
Kvůli airbagům Takata musí do servisu dalších 35 milionů aut

Ve stínu aféry Dieselgate se ztratila největší svolávací akce v dějinách automobilismu. Pro společnost Takata, která se zabývá vývojem a výrobou bezpečnostních zádržných systémů od pásů po airbagy, je ale tenhle celosvětový problém s jejími airbagy velmi vážný.

Nyní musí do servisu dalších 35 milionů aut. To je více než dvojnásobek původních 34 milionů vozů, které byly po celém světě svolávány. Nejvíce vozů je v USA, ale několik milionů jich jezdí i v Evropě a samozřejmě domácím Japonsku.

Podívejte se, jak velký problém jsou vadné airbagy Takata

Podívejte se, jak velký problém jsou vadné airbagy Takata

Už se také zjistilo to, proč airbagy Takata explodují. Byla potvrzena domněnka, že k tomu dochází především kvůli prudkým změnám teplot a pronikání vlhkosti. To způsobuje degradaci náplně a v případě nehody nesprávnou chemickou reakci, která způsobí, že jednotka airbagu místo rychlého nafouknutí vaku exploduje.

Protože je jednotka s plnícím plynem uložena v kovové tlakové nádobě, roztrhne se a do prostoru cestujících vyletí obrovskou rychlostí ostré kovové úlomky. Je potvrzeno, že po celém světě způsobily úlomky z jednotky airbagu Takata 13 úmrtí a více než 100 zranění. A to vždy při menších dopravních nehodách, při kterých by jinak nebyl nikdo vážně zraněn.

Kauza Takata: Jak zjistit, jestli máte v autě nebezpečný airbag

Kauza Takata: Jak zjistit, jestli máte v autě nebezpečný airbag

Největším problémem je dostat do servisu starší auta, která už nejsou u prvního majitele, ale skončila v bazarech nebo na vrakovištích, kde byla rozebrána a jednotky airbagů byly použity v jiných opravovaných autech. Takové případy jsou potom jen obtížně, pokud vůbec, dohledatelné.

Test: Volkswagen Arteon nechce být Passatem. Obhájí ale svoji cenovku?

Volkswagen Arteon

Volkswagen Arteon do třídních škatulí nezapadá. Na trh manažerských sedanů vstupuje jako černý kůň. Je dobré se rozhodnout právě pro tento model?

21.  7.  2017 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Test: Nissan Micra zpět na vrcholu své třídy! Má ale jednu zásadní vadu

Nissan Micra

Po předchozí nevýrazné generaci je Nissan Micra zpátky v plné síle. Vyzkoušeli jsme jej s motorem 0,9 I-GT.

13.  7.  2017 | Milan Lažanský | 15 příspěvků
Test Alfy Romeo 4C Spider: Osudová přitažlivost

Alfa Romeo 4C Spider

Alfa Romeo 4C je autem, do kterého se na první pohled zamilujete. Ale víte, jak to se vzletnými láskami bývá. Dost často z nich bývá slušná kocovina…

8.  7.  2017 | Jiří Švamberk | 9 příspěvků