Kvůli airbagům Takata musí do servisu dalších 35 milionů aut

Svolávací akce na rizikové airbagy Takata se rozšiřuje o dalších 35 milionů vozů po celém světě. Dohledat ale všechna auta bude komplikované.
Kvůli airbagům Takata musí do servisu dalších 35 milionů aut

Ve stínu aféry Dieselgate se ztratila největší svolávací akce v dějinách automobilismu. Pro společnost Takata, která se zabývá vývojem a výrobou bezpečnostních zádržných systémů od pásů po airbagy, je ale tenhle celosvětový problém s jejími airbagy velmi vážný.

Nyní musí do servisu dalších 35 milionů aut. To je více než dvojnásobek původních 34 milionů vozů, které byly po celém světě svolávány. Nejvíce vozů je v USA, ale několik milionů jich jezdí i v Evropě a samozřejmě domácím Japonsku.

Podívejte se, jak velký problém jsou vadné airbagy Takata

Podívejte se, jak velký problém jsou vadné airbagy Takata

Už se také zjistilo to, proč airbagy Takata explodují. Byla potvrzena domněnka, že k tomu dochází především kvůli prudkým změnám teplot a pronikání vlhkosti. To způsobuje degradaci náplně a v případě nehody nesprávnou chemickou reakci, která způsobí, že jednotka airbagu místo rychlého nafouknutí vaku exploduje.

Protože je jednotka s plnícím plynem uložena v kovové tlakové nádobě, roztrhne se a do prostoru cestujících vyletí obrovskou rychlostí ostré kovové úlomky. Je potvrzeno, že po celém světě způsobily úlomky z jednotky airbagu Takata 13 úmrtí a více než 100 zranění. A to vždy při menších dopravních nehodách, při kterých by jinak nebyl nikdo vážně zraněn.

Kauza Takata: Jak zjistit, jestli máte v autě nebezpečný airbag

Kauza Takata: Jak zjistit, jestli máte v autě nebezpečný airbag

Největším problémem je dostat do servisu starší auta, která už nejsou u prvního majitele, ale skončila v bazarech nebo na vrakovištích, kde byla rozebrána a jednotky airbagů byly použity v jiných opravovaných autech. Takové případy jsou potom jen obtížně, pokud vůbec, dohledatelné.

Minitest Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT: Přepísknutý budget

Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT (minitest)

Pokud potřebujete levný kombík, důvod vynechat z výběru Tipo vážně nemáte. Fiat ho prodává za slušné peníze. Co když ale chcete diesel, automat a lepší výbavu? Bude Ital pořád ještě takové terno?

včera | Miro Mihálik | 32 příspěvků
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků