Kvůli airbagům Takata musí do servisu dalších 35 milionů aut

Svolávací akce na rizikové airbagy Takata se rozšiřuje o dalších 35 milionů vozů po celém světě. Dohledat ale všechna auta bude komplikované.
Kvůli airbagům Takata musí do servisu dalších 35 milionů aut

Ve stínu aféry Dieselgate se ztratila největší svolávací akce v dějinách automobilismu. Pro společnost Takata, která se zabývá vývojem a výrobou bezpečnostních zádržných systémů od pásů po airbagy, je ale tenhle celosvětový problém s jejími airbagy velmi vážný.

Nyní musí do servisu dalších 35 milionů aut. To je více než dvojnásobek původních 34 milionů vozů, které byly po celém světě svolávány. Nejvíce vozů je v USA, ale několik milionů jich jezdí i v Evropě a samozřejmě domácím Japonsku.

Podívejte se, jak velký problém jsou vadné airbagy Takata

Podívejte se, jak velký problém jsou vadné airbagy Takata

Už se také zjistilo to, proč airbagy Takata explodují. Byla potvrzena domněnka, že k tomu dochází především kvůli prudkým změnám teplot a pronikání vlhkosti. To způsobuje degradaci náplně a v případě nehody nesprávnou chemickou reakci, která způsobí, že jednotka airbagu místo rychlého nafouknutí vaku exploduje.

Protože je jednotka s plnícím plynem uložena v kovové tlakové nádobě, roztrhne se a do prostoru cestujících vyletí obrovskou rychlostí ostré kovové úlomky. Je potvrzeno, že po celém světě způsobily úlomky z jednotky airbagu Takata 13 úmrtí a více než 100 zranění. A to vždy při menších dopravních nehodách, při kterých by jinak nebyl nikdo vážně zraněn.

Kauza Takata: Jak zjistit, jestli máte v autě nebezpečný airbag

Kauza Takata: Jak zjistit, jestli máte v autě nebezpečný airbag

Největším problémem je dostat do servisu starší auta, která už nejsou u prvního majitele, ale skončila v bazarech nebo na vrakovištích, kde byla rozebrána a jednotky airbagů byly použity v jiných opravovaných autech. Takové případy jsou potom jen obtížně, pokud vůbec, dohledatelné.

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 1 příspěvek
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků