Květnový útlum v Evropě: prodeje značky Citroen naopak narůstají

I když během května 2003 zaznamenal Citroen na západoevropských trzích dvouprocentní pokles prodejů, jeho podíl na trhu osobních a lehkých užitkových vozů proti stejnému období roku 2002 mírně vzrostl (z 6,5% na 6,9%). Z pohledu prvních pěti měsíců jsou výsledky značky ještě úspěšnější.

Za prvních pět měsíců roku 2003 sice poklesl evropský trh o 4%, nicméně Citroen zvedl objemy prodejů o 8%. Úspěch je přičítán zejména velkému zájmu veřejnosti o modely C3, Berlingo a C8.
Také ve Francii v květnu zájem o nové vozy celkově klesal, u osobních aut o 13,1%, u lehkých užitkových o 11,4%. Citroen ovšem prodej zvýšil o 15,1% (v roce 2002 o 13,7%). Největší nárůst zaznamenala osobní auta, modelu C3 se za období leden – květen prodalo ve Francii 33 000 a C8 4400. Prodej užitkových vozů v tomto období narostl o 7,1% a podíl značky na francouzském trhu tak činí 19,2% (loni ve stejném období 16,9%).

Ve většině zemí značka Citroen zatím poklesu trhu odolává. Například ve Španělsku činil květnový díl Citroenu na trhu 12%, za pět měsíců Cirtroen přidal nárůst prodejů o 6% proti stejnému období roku 2002. Mírný pokles zaznamenala značka ve Velké Británii, pouze ale v květnu. V pětiměsíční bilanci Citroen posílil o 4% při dvouprocentním propadu celkového trhu Británie. Největší pokles trhu byl zaznamenán v Itálii (-16%), nicméně v květnu vylétl Citroen o 46%, od začátku roku dokonce o 78%. Podíl Citroenu na italském trhu se tak usadil těsně pod šestiprocentní hranicí. O nové vozy byl celkově větší zájem v Německu, kde tamní trh posílil o 4%, Citroen dokonce o 8% a dlouhodobě si v tomto roce udržuje tržní podíl kolem 2%. Pozoruhodný je též nárůst květnových prodejů značky Citroen v Nizozemsku (o 27%), dlouhodobě o 11%.

Lídrem francouzského trhu zůstává PSA Peugeot Citroen. Skupině patří tržní podíl 34,1% u osobních a lehkých užitkových vozů.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků