Květnový útlum v Evropě: prodeje značky Citroen naopak narůstají

I když během května 2003 zaznamenal Citroen na západoevropských trzích dvouprocentní pokles prodejů, jeho podíl na trhu osobních a lehkých užitkových vozů proti stejnému období roku 2002 mírně vzrostl (z 6,5% na 6,9%). Z pohledu prvních pěti měsíců jsou výsledky značky ještě úspěšnější.

Za prvních pět měsíců roku 2003 sice poklesl evropský trh o 4%, nicméně Citroen zvedl objemy prodejů o 8%. Úspěch je přičítán zejména velkému zájmu veřejnosti o modely C3, Berlingo a C8.
Také ve Francii v květnu zájem o nové vozy celkově klesal, u osobních aut o 13,1%, u lehkých užitkových o 11,4%. Citroen ovšem prodej zvýšil o 15,1% (v roce 2002 o 13,7%). Největší nárůst zaznamenala osobní auta, modelu C3 se za období leden – květen prodalo ve Francii 33 000 a C8 4400. Prodej užitkových vozů v tomto období narostl o 7,1% a podíl značky na francouzském trhu tak činí 19,2% (loni ve stejném období 16,9%).

Ve většině zemí značka Citroen zatím poklesu trhu odolává. Například ve Španělsku činil květnový díl Citroenu na trhu 12%, za pět měsíců Cirtroen přidal nárůst prodejů o 6% proti stejnému období roku 2002. Mírný pokles zaznamenala značka ve Velké Británii, pouze ale v květnu. V pětiměsíční bilanci Citroen posílil o 4% při dvouprocentním propadu celkového trhu Británie. Největší pokles trhu byl zaznamenán v Itálii (-16%), nicméně v květnu vylétl Citroen o 46%, od začátku roku dokonce o 78%. Podíl Citroenu na italském trhu se tak usadil těsně pod šestiprocentní hranicí. O nové vozy byl celkově větší zájem v Německu, kde tamní trh posílil o 4%, Citroen dokonce o 8% a dlouhodobě si v tomto roce udržuje tržní podíl kolem 2%. Pozoruhodný je též nárůst květnových prodejů značky Citroen v Nizozemsku (o 27%), dlouhodobě o 11%.

Lídrem francouzského trhu zůstává PSA Peugeot Citroen. Skupině patří tržní podíl 34,1% u osobních a lehkých užitkových vozů.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků