Květnový útlum v Evropě: prodeje značky Citroen naopak narůstají

I když během května 2003 zaznamenal Citroen na západoevropských trzích dvouprocentní pokles prodejů, jeho podíl na trhu osobních a lehkých užitkových vozů proti stejnému období roku 2002 mírně vzrostl (z 6,5% na 6,9%). Z pohledu prvních pěti měsíců jsou výsledky značky ještě úspěšnější.

Za prvních pět měsíců roku 2003 sice poklesl evropský trh o 4%, nicméně Citroen zvedl objemy prodejů o 8%. Úspěch je přičítán zejména velkému zájmu veřejnosti o modely C3, Berlingo a C8.
Také ve Francii v květnu zájem o nové vozy celkově klesal, u osobních aut o 13,1%, u lehkých užitkových o 11,4%. Citroen ovšem prodej zvýšil o 15,1% (v roce 2002 o 13,7%). Největší nárůst zaznamenala osobní auta, modelu C3 se za období leden – květen prodalo ve Francii 33 000 a C8 4400. Prodej užitkových vozů v tomto období narostl o 7,1% a podíl značky na francouzském trhu tak činí 19,2% (loni ve stejném období 16,9%).

Ve většině zemí značka Citroen zatím poklesu trhu odolává. Například ve Španělsku činil květnový díl Citroenu na trhu 12%, za pět měsíců Cirtroen přidal nárůst prodejů o 6% proti stejnému období roku 2002. Mírný pokles zaznamenala značka ve Velké Británii, pouze ale v květnu. V pětiměsíční bilanci Citroen posílil o 4% při dvouprocentním propadu celkového trhu Británie. Největší pokles trhu byl zaznamenán v Itálii (-16%), nicméně v květnu vylétl Citroen o 46%, od začátku roku dokonce o 78%. Podíl Citroenu na italském trhu se tak usadil těsně pod šestiprocentní hranicí. O nové vozy byl celkově větší zájem v Německu, kde tamní trh posílil o 4%, Citroen dokonce o 8% a dlouhodobě si v tomto roce udržuje tržní podíl kolem 2%. Pozoruhodný je též nárůst květnových prodejů značky Citroen v Nizozemsku (o 27%), dlouhodobě o 11%.

Lídrem francouzského trhu zůstává PSA Peugeot Citroen. Skupině patří tržní podíl 34,1% u osobních a lehkých užitkových vozů.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

dnes | Milan Lažanský
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků