Kvalitních ojetin je letos málo. Po kterých je největší poptávka?

Specifikem podzimní sezony 2011 je nedostatek dvou až tříletých kvalitních ojetin, a to zejména díky nízkým prodejům nových automobilů v krizových letech 2008/2009 v celé Evropě.

Ceny ojetin spíše stagnují, rozhodně nepadají strmě dolů jako v letech ekonomické krize 2008/2009.

OJETÉ AUTOMOBILY DO 100 TIS.KČ

Škoda Fabia – optimální volbou je verze kombi s motorem 1,4MPi 55-59kW, nevadí i nájezd kolem 200tis.km.
Škoda Octavia I cca do roku výroby 2003 – problémem těchto vozů bývá již těžko doložitelná servisní historie a i několikeré snížení počtu ujetých kilometrů na tachometru.
Ford Focus první generace – ročníky 2002/2003 – s benzínovým motorem 1,6 16V je tenhle Focus i po více letech provozu a s vyšším počtem najetých kilometrů horkým favoritem na kvalitní ojetinu.
Citroën Xsara, ročníky 2003/2004 – poměrně nenápadné auto z dílny Citroënu, které však nabízí skvělé motory, jak benzínovou 1,4ku tak dieselový 2,0HDi.

OJETÉ AUTOMOBILY V CENĚ 100-150 TIS.KČ

Ford Focus, ročníky 2004/2005/2006 – technika druhé generace (od 2005) je o něco vyspělejší, zajímavou alternativu zde představují verze s dieselovým motorem 1,6TDCi.
Škoda Octavia I, 2002-2006 - platí vše zmíněné v kategorii do 100tis.Kč.
Ford Mondeo, 2003-2006 - optimální motorizace z těchto let je benzínová 1,8 16V, případně 2,0i 16V, ale dobrý kus s rozumným nájezdem aby člověk pohledal. U dieselů je třeba pečlivě prověřovat.
Opel Vectra 2003-2005 - zajímavá volba, ale pokud možno nejlépe s benzínovým motorem.

OJETÉ AUTOMOBILY V CENĚ 150-200 TIS.KČ

Ford Focus, ročníky 2006/2007 - asi nejprověřenějším motorem "držákem" je benzínový 1,6i 16V 74kW, je rozumně svižný a poměrně úsporný.
Ford Mondeo, ročníky cca 2006-2007 – v této cenové relaci nebo jen mírně nad ní se dá koupit pěkné auto s rozumným nájezdem do cca 170tis.km.
Kia Cee´d, ročníky 2007-2008 - kolem 180-200tis.Kč se dá koupit dieselová 1,6 CRDi s výkonem 80kW, která má překvapivě málo známých problémů, výborně jede a moc nežere.
Škoda Octavia II, 2006-2007 - kolem 200tis.Kč se dá koupit slušné auto, ale hůře se hledá a je zde výrazné riziko nějaké manipulace či zatajení podstatných informací.

OJETÉ AUTOMOBILY V CENĚ 200-250 TIS.KČ

Ford Focus 2008/2009 - v roce 2008 proběhla modernizace a facelift, jinak charakteristika shodná s předchozí cenovou kategorií.
Škoda Octavia II TDi 2007/2008 – optimálně s motorem 1,9TDI 77kW bez filtru pevných částic, s jasným původem a doloženou historií.
Ford Mondeo 2007/2008 – problematická cenová relace, ve které se míchají poslední ročníky staré modelové řady a první rok nové.
Volvo S40/V50 2005/2006 – nejspolehlivější volbou je benzínový motor 2,4i 170koní, který ve Volvu S40/V50 nabídne i nejlepší svezení.
Volkswagen Passat, 2005/2006 – dobře udržované kusy s nájezdy kolem 160-250tis.km jsou solidní volbou.
Citroen C8, Peugeot 807, 2004-2006 – výkonově dostačující je verze s motorem 2,2HDi s (na tuto kategorii vozů) velmi rozumnou spotřebou kolem 8l/100km.

OJETÉ AUTOMOBILY V CENĚ 250-300 TIS.KČ

Ford Focus, ročníky 2009-2010 - za tyto peníze se dá sehnat zánovní auto s velmi nízkým nájezdem, lze doporučit benzín i diesel.
Volvo V50 - 2007-2008 - skvělé auto kombinující perfektní podvozek Fordu Focus s pohodlím, kvalitou a bezpečností od Volva.
Ford Mondeo 2008 a výše - velké, pohodlné, rozumně spolehlivé auto. Optimální motorizací je 2,0TDCi nebo 1,8TDCi.
Citroën C5 - 2007-2008 - s naftovým 2,0HDi se 100kW jde o doporučení vhodnou motorizaci.
Volvo V70 D5 – obrovský a pohodlný silniční koráb, který navíc ani ve vysokých kilometrových nájezdech obvykle netrápí žádné zásadnější problémy.
Volkswagen Passat 2008 a výše – platí vše popsané v předchozí cenové kategorii.
Ford S-Max, 2007/2008 – působivý kompromis mezi kombíkem a rodinným MPV s výbornými jízdními vlastnostmi. 

Zdroj: Auto AZ Consulting 
 

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 3 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků