Kvalifikace na VC Německa patřila Williamsům

Kvalifikační trénink na velkou cenu Německa na okruhu v Hockenheimu začal jako tradičně v sobotu ve 13 hodin středoevropského času.
Kvalifikace na VC Německa patřila Williamsům

Po celou dobu ho, podle očekávání, provázelo pěkné letní počasí s teplotami šplhajícími se až ke 30 stupňům Celsia.

Během prvních dvaceti minut kvalifikace se na trati příliš zajímavého neudálo a své první časy zajeli pouze jezdci stájí Arrows a Minardi, kteří mají k absolutní špičce hodně daleko.

Ve 21. minutě se na trať vydal Jacques Villeneuve, který časem 1:41.468 vytvořil nové optimum, ale hned záhy byl překonán Coulthardem, Hakkinenem a poté též Ralfem Schumacherem, který byl v tu chvíli s časem 1:38.458 vůbec nejrychlejší. O chvíli později ho napodobil jeho stájový kolega Montoya, který se s časem horším o 469 tisícin sekundy probojoval na průběžné druhé místo startovního roštu.

Až půl hodiny po začátku kvalifikace odjel svůj první měřený okruh domácí favorit Michael Schumacher, ale s časem o osm desetin horším, než jaký zajel jeho bratr se zařadil až na čtvrté místo. Rubens Barrichello zahájil svou kvalifikaci pátým nejlepším časem a nejlepší šestka tak po 25 minutách měla pořadí 1. Ralf Schumacher, 2. Montoya, 3. Hakkinen, 4. Michael Schumacher, 5. Barrichello a 6. Coulthard.

Tímto pořadím dokázal zamíchat až čtvrt hodiny před koncem kvalifikace Juan Pablo Montoya, který se časem 1:38:117 propracoval na první místo. Rovněž Michael Schumacher zaznamenal jisté zlepšení, ale pouze časové, neboť ani výkon s hodnotou 1:38:941 nestačil na lepší, než na čtvrté místo.

O sedmé až dvanácté místo sváděli tuhý boj Jaguary se Saubery, doplněné o Villeneuva na BARu a Trullim na Jordanu. Nejlépe tento souboj vyzníval pro Nicka Heidfelda a Kimiho Raikkonena se Saubery a Pedra de la Rosu s Jaguarem. Čas překvapivého vítěze včerejších měřených tréninků, Eddieho Irvina, stačil pouze na jedenácté místo.

9 minut před koncem kvalifikace vylepšil svůj čas i David Coulthard a posunul se před Rubense Barrichella na páté místo.

V samém závěru kvalifikace na trať vyrazili všichni favorité, ale ani jeden z nich již nedokázal svůj čas vylepšit.

Juan Pablo Montoya na Williamsu tak v Německu dokázal, vůbec poprvé ve své kariéře, zvítězit v kvalifikačním tréninku na velkou cenu formule 1 a do zítřejšího závodu odstartuje z prvního místa startovního roštu. Druhé místo vybojoval jeho stájový kolega Ralf Schumacher, když za Montoyovým časem zaostal o pouhých 19 tisícin sekundy a potvrdil tak výbornou formu obou Williamsů. Třetí nejlepší čas zajel Mika Hakkinen a ztvrdil tím svůj návrat mezi absolutní špičku. Naopak zklamáním je jistě až čtvrté místo Michaela Schumachera, který před víkendem pomýšlel na své 51. vítězství kariéry a čtvrté místo na start mu příliš mnoho šancí nedává. Stejně tak páté místo Coultharda a šesté Barrichella jsou jistě daleko za jejich očekáváními.

Další dobrý výsledek zaznamenali mladíci ze stáje Sauber, kteří obsadil sedmé a osmé místo. Vzhledem k jejich předchozím výsledkům však již rozhodně nelze hovořit o překvapení.

Zde jsou kompletní výsledky:

1. Montoya Williams 1:38.117
2. R. Schumacher Williams 1:38.136
3. Hakkinen McLaren 1:38.811
4. M. Schumacher Ferrari 1:38.941
5. Coulthard McLaren 1:39.574
6. Barrichello Ferrari 1:39.682
7. Heidfeld Sauber 1:39.921
8. Raikkonen Sauber 1:40.072
9. de la Rosa Jaguar 1:40.265
10. Trulli Jordan 1:40.322
11. Irvine Jaguar 1:40.371
12. Villeneuve BAR 1:40.437
13. Panis BAR 1:40.610
14. Alesi Prost 1:40.740
15. Zonta Jordan 1:41.174
16. Burti Prost 1:41.213
17. Fisichella Benetton 1:41.299
18. Button Benetton 1:41.438
19. Bernoldi Arrows 1:41.668
20. Verstappen Arrows 1:41.870
21. Alonso Minardi 1:41.913
22. Marques Minardi 1:42.716 239.203

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

včera | Milan Lažanský | 4 příspěvky
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků