Kvalifikace na VC Německa patřila Williamsům

Kvalifikační trénink na velkou cenu Německa na okruhu v Hockenheimu začal jako tradičně v sobotu ve 13 hodin středoevropského času.
Kvalifikace na VC Německa patřila Williamsům

Po celou dobu ho, podle očekávání, provázelo pěkné letní počasí s teplotami šplhajícími se až ke 30 stupňům Celsia.

Během prvních dvaceti minut kvalifikace se na trati příliš zajímavého neudálo a své první časy zajeli pouze jezdci stájí Arrows a Minardi, kteří mají k absolutní špičce hodně daleko.

Ve 21. minutě se na trať vydal Jacques Villeneuve, který časem 1:41.468 vytvořil nové optimum, ale hned záhy byl překonán Coulthardem, Hakkinenem a poté též Ralfem Schumacherem, který byl v tu chvíli s časem 1:38.458 vůbec nejrychlejší. O chvíli později ho napodobil jeho stájový kolega Montoya, který se s časem horším o 469 tisícin sekundy probojoval na průběžné druhé místo startovního roštu.

Až půl hodiny po začátku kvalifikace odjel svůj první měřený okruh domácí favorit Michael Schumacher, ale s časem o osm desetin horším, než jaký zajel jeho bratr se zařadil až na čtvrté místo. Rubens Barrichello zahájil svou kvalifikaci pátým nejlepším časem a nejlepší šestka tak po 25 minutách měla pořadí 1. Ralf Schumacher, 2. Montoya, 3. Hakkinen, 4. Michael Schumacher, 5. Barrichello a 6. Coulthard.

Tímto pořadím dokázal zamíchat až čtvrt hodiny před koncem kvalifikace Juan Pablo Montoya, který se časem 1:38:117 propracoval na první místo. Rovněž Michael Schumacher zaznamenal jisté zlepšení, ale pouze časové, neboť ani výkon s hodnotou 1:38:941 nestačil na lepší, než na čtvrté místo.

O sedmé až dvanácté místo sváděli tuhý boj Jaguary se Saubery, doplněné o Villeneuva na BARu a Trullim na Jordanu. Nejlépe tento souboj vyzníval pro Nicka Heidfelda a Kimiho Raikkonena se Saubery a Pedra de la Rosu s Jaguarem. Čas překvapivého vítěze včerejších měřených tréninků, Eddieho Irvina, stačil pouze na jedenácté místo.

9 minut před koncem kvalifikace vylepšil svůj čas i David Coulthard a posunul se před Rubense Barrichella na páté místo.

V samém závěru kvalifikace na trať vyrazili všichni favorité, ale ani jeden z nich již nedokázal svůj čas vylepšit.

Juan Pablo Montoya na Williamsu tak v Německu dokázal, vůbec poprvé ve své kariéře, zvítězit v kvalifikačním tréninku na velkou cenu formule 1 a do zítřejšího závodu odstartuje z prvního místa startovního roštu. Druhé místo vybojoval jeho stájový kolega Ralf Schumacher, když za Montoyovým časem zaostal o pouhých 19 tisícin sekundy a potvrdil tak výbornou formu obou Williamsů. Třetí nejlepší čas zajel Mika Hakkinen a ztvrdil tím svůj návrat mezi absolutní špičku. Naopak zklamáním je jistě až čtvrté místo Michaela Schumachera, který před víkendem pomýšlel na své 51. vítězství kariéry a čtvrté místo na start mu příliš mnoho šancí nedává. Stejně tak páté místo Coultharda a šesté Barrichella jsou jistě daleko za jejich očekáváními.

Další dobrý výsledek zaznamenali mladíci ze stáje Sauber, kteří obsadil sedmé a osmé místo. Vzhledem k jejich předchozím výsledkům však již rozhodně nelze hovořit o překvapení.

Zde jsou kompletní výsledky:

1. Montoya Williams 1:38.117
2. R. Schumacher Williams 1:38.136
3. Hakkinen McLaren 1:38.811
4. M. Schumacher Ferrari 1:38.941
5. Coulthard McLaren 1:39.574
6. Barrichello Ferrari 1:39.682
7. Heidfeld Sauber 1:39.921
8. Raikkonen Sauber 1:40.072
9. de la Rosa Jaguar 1:40.265
10. Trulli Jordan 1:40.322
11. Irvine Jaguar 1:40.371
12. Villeneuve BAR 1:40.437
13. Panis BAR 1:40.610
14. Alesi Prost 1:40.740
15. Zonta Jordan 1:41.174
16. Burti Prost 1:41.213
17. Fisichella Benetton 1:41.299
18. Button Benetton 1:41.438
19. Bernoldi Arrows 1:41.668
20. Verstappen Arrows 1:41.870
21. Alonso Minardi 1:41.913
22. Marques Minardi 1:42.716 239.203

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

včera | Miro Mihálik | 14 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 19 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 205 příspěvků