Kupujte elektromobily, budou veřejné nabíječky

26 komentářů

Vsude Byl
25. dubna • 14:16

Tak jiz je to v provozu a nabijeni je ZDARMA:-):-)Takze jsme konecne zase blize k zapadni Evrope.

Ales K
27. února • 18:53

Jedna se opravdu o prvni projekt tohoto druhu v CR, zasuvku ma v garazi kde kdo, ale verejna dobijeci stanice tady zatim fakt nikde neni. Zatimco u nasich zapadnich sousedu je to jiz bezna soucast parkovacich automatu ve velkych mestech, tak u nas je to zatim stale jeste v plenkach.
Co se tyce poctu elektromobilu, ktere u nas jezdi, tak to neni zase tak malo, akorat se o nich nevi, protoze ne vsichni majitele elektromobilu jsou zaroven cleny naseho ceskeho elektromobiloveho klubu. Takze jestlize mame dnes potvrzeny pocet cca 25 elektrovozidel, tak konecny jejich pocet muze byt mnohem vyssi. viz. www.electroauto.cz

tuky
25. února • 18:12

je to sice iba prvy, a neisty, krok, ale myslim, ze spravnym smerom

Honza42
24. února • 10:48

Všechno to jsou pouze auta na hnědé uhlí a zčásti na atomový pohon. V ČR cca 60% na uhlí a 40% na jádro. Takže v takové díře jako je Desná úplně k ničemu. Ještě tak v centru velkých měst, aby se spaliny nechaly těm lidem na venkově a "smetana" zůstala ve městě.

VsudeByl
27. února • 17:30

Aha... takze jestli tomu dobre rozumim, tak ta elektricka auta co nabijite z bezne zasuvky nejsou "elektromobily" a ta elektricka auta co nabijite treba primo ze slunecnich panelu, nebo vodni a vetrne elektrarny jsou pravymi elektromobily? Tak v tom pripade mam "pravy" elektromobil :-) Zvu Vas tedy k nam do Krusnych hor do obce Mnisek, je to tesne u hranic s Nemeckem, mame tam vetrnou elektrarnu a jsme naprosto proudove sobestacni. A pro rejpaly: vitr nam tam v horach fouka porad :-) A kdyby nahodou precijen prestal, jedem z baterii:-)

Standa
24. února • 19:46

No pořád lepší na hnědé uhlí spalované v elektrárně, která to dělá efektivně, než na benzín nebo naftu, kdy má každý svojí vlasntí malou "spalovnu" a navíc si ještě navzájem čoudíme pod nos.

Honza42
24. února • 22:07

To si vůbec nejsem jist. Muselo by se to zpočítat a data pro to jsem nenašel. (Třeba spotřeba v kWh na kombinovanou spotřebu.) Z teoretické potřeby kWh a spalného tepla benzinu by se zpočítala skutečná "provozní" účinnost spalovacího motoru. Odhaduji 25% benzin a 30% nafta.
No a účinnosti elektrárna - přenos - dobíjení - vybíjení - elektromotor - převody už by se sehnala snáz. No a já tipuji, že to vyjde spíš lépe pro přímé spalování.

Standa
25. února • 1:12

O to dost pochybuju. Elektrárna prakticky pořád maká v optimálním režimu - pod kotli stále dostatek uhlí/uranu, turbíny mají prakticky konstantní otáčky. U aut pravý opak. O ekonomičnosti ani nemluvě.V rozvodné síti nějaké ztráty budou, ale kdyby byly vysoké, tak bychom měli elektrárnu v každé díře.

martin stepynek
25. února • 8:08

benzinovy motor ma ucinnost cca 30
procent ja jezdim s elektromobilem s ucinnosti 90 procent. na 100 km potrebuji 14kw energie coz je 0,75 litru nafty. Kolik si vezmou dnesni ropaci?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
předseda pro věci technic
26. února • 15:35

a dá se ujet i 180 km na toto množství energie. Když to nabiji z vodní či sluneční elektrárny, tak pak to je elektromobil? obě tyto elektrárny má můj kamarád, ke kterému jezdím zcela pravidelně.
Je zajímavé vyvážet ušlechtilou energii, která se dá přeměnit s účinností větší než 90% a dovážet ropu, která se přemění pouze z jedné třetiny?? Pokud ano, pak pro koho?

lld
24. února • 15:21

:-/

EKOLO
24. února • 22:06

přije´D SI NĚJAKÝ PROHLÉDNOUT, TŘEBA DO hOLEŠOVIC NA mach 11.-13. 4.2007
nebo do Prčic

lld
24. února • 9:22

Naklady na zaobstaranie elektromobilu su vysoke.Zivitnost baterii v elektromobiloch je zatial nizka a naklady na novu su zatracene drahe.
Takze kupujme elektromobily....
:-/

Vsude Byl
25. dubna • 15:04

Ojetych a cenove dostupnych elektromobilu je v Evrope spousta, puoze do CR se daji jen velmi tezko prihlasit, urednici nam hazou klacky pod nohy jak muzou!
Takze zatlacte na uredniky a politiky a cenove dostupne elektromobily tady budou!

Pepa
27. února • 17:40

No to uz davno neni pravda, ojety elektricky auto sezenete do 150 000,-
zivotnost dnesnich beznych trakcnich baterek jsou desitky let. A jinak, da se prinejhorsim jezdit i na obycejny startovaci, mam Trabose na elektriku s normalnima baterkama z OBI :-) a to na ty moje nakupy do Hradce to bohate staci. (cca 70 km)

EKOLO
24. února • 22:03

podíváte-li se na www.elektromobil.wz.cz a prohlédnete odkaz od výrobce baterií pro elektromobbily, na které jezdí všechna má vozidla zjistíš, že na jednu sadu baterií se dá najet 500 000 km. Kdo Ti řekl, že baterie nic nevydrží? Nevěř mu..

Standa
24. února • 19:44

"Zivitnost baterii v elektromobiloch je zatial nizka"Na to jsi přišel jak?

osiris
24. února • 9:58

Auto na benzin snad jezdi zadarmo? Zjisti si ceny a pocitej, zjistis ze provoz elektromobilu drazsi neni.

Saman
24. února • 10:19

to je stejny asi jako kdys si lidi myslej ze diesel jezdi levneji, ano jezdi, ale as od najezdu treba 160tisic km, tohle je taky takove, ale nato lidi bohuzel neslisej :-( , jakmile budou takove zasufky v kazdem meste, tak nevaham a do elektromobilu du :-D

Bob
24. února • 14:18

Jsou modely aut, které jë nafta lacinější hned - od nákupu auta a provozem se rozdíl ještě zvyšuje ...

princ
24. února • 10:49

Co ta cestina :-O
Treba u roomsteru to ted testovali v casaku a vychazelo to kolem 80 tis.(rozdil benzin - nafta).
Co se aku tyce, tak maji mit zivotnost 5-7 let, coz neni mnoho, ovsem pokud to nekdo bere na leasing a toci auta po 3 letech.

Mirda
24. února • 23:00

Pokud se nepletu, tak napr. u Priusu garantuje Toyota zivotnost baterii 300tis km. Takze vlastne celou zivotnost auta. Tedy zadny rozdil oproti spalovacimu motoru, ktery take musi na generalku.

Jouda
24. února • 13:06

Zivotnost aku 5-7let??? Ale v hybridech! V aute ktere jezdi jen na baterie a ty baterky jedou v plnych ciklech - vybiti / nabiti to nebude tak "hezke"

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
EKOLO
24. února • 22:09

kolik km by sis představoval? třeba u auta,které i s bateriemi stojí třeba 250 000 Kč?

martin stepynek
25. února • 8:23

Mam v aute baterky co jsou stare presne 7 let, maji za sebou cca 70 tis km a najedu na ne 100 km bez problemu
a to vyrobce udava dojezd 80 km na jedno nabiti. Jinak videl jsem elektromobil co ma najeto 130 tis km a baterie jsou v plne sile. Samozrejme musi se dodrzovat pravidelna udrzba. Jako u kazdeho fosilniho auta. Rekl bych, ze udrzba elektromobilu je podstatne cistejsi ( prakticky prijdete jen do styku s destilovanou vodou a ne s olejem a smirem)

martin stepynek
25. února • 8:23

Mam v aute baterky co jsou stare presne 7 let, maji za sebou cca 70 tis km a najedu na ne 100 km bez problemu
a to vyrobce udava dojezd 80 km na jedno nabiti. Jinak videl jsem elektromobil co ma najeto 130 tis km a baterie jsou v plne sile. Samozrejme musi se dodrzovat pravidelna udrzba. Jako u kazdeho fosilniho auta. Rekl bych, ze udrzba elektromobilu je podstatne cistejsi ( prakticky prijdete jen do styku s destilovanou vodou a ne s olejem a smirem)

Doporučujeme

Články odjinud