Kupující ojetin chtějí znát původ vozů. Kilometry zajímají jen půlku z nich

Jen asi polovina kupujících chce znát skutečný stav najetých kilometrů u ojetého auta. Většina lidí chce vědět hlavně to, zda nebylo kradené nebo není v exekuci.
Kupující ojetin chtějí znát původ vozů. Kilometry zajímají jen půlku z nich

Kupující ojetých aut si uvědomují rizika spojená s obchodem s ojetinami, takže se zvyšují jejich požadavky. Podle průzkumu, který provedl autobazar Auto ESA v březnu 2016 na vzorku 750 zákazníků, jich hned 90 % vyžadovalo doklad o prověření historie kupovaného vozu.

Cenu si nejlépe drží malá auta. Superb ztratí za 4 roky skoro dvě třetiny

Cenu si nejlépe drží malá auta. Superb ztratí za 4 roky skoro dvě třetiny

Podle Auto ESA se klienti zajímají především o to, zda auto nebylo odcizené (73 % žádostí), zda není vůz vedený v Centrálním registru exekucí (71 % žádostí) nebo zda není v zástavě některé úvěrové společnosti (66 % žádostí). „Měsíčně registrujeme až 50 vozidel, která jsou v exekuci a přesto se je jejich majitelé snaží prodat,“ přibližuje aktuální stav Pavel Foltýn z Auto ESA.

Až na čtvrtém místě se umístil požadavek na detailní popis technického stavu vozidla. Překvapivě pouze 57 % dotázaných požadovalo prověření údaje skutečných najetých kilometrů. „Prověření vozidla se stává u našich klientů naprosto běžným požadavkem, bez jehož splnění bychom neprodali až 90 % vozidel,“ říká Foltýn z Auto ESA.

Češi loni dovezli přes 150 000 ojetin. Nejvíce těch ve stáří 11 až 15 let

Češi loni dovezli přes 150 000 ojetin. Nejvíce těch ve stáří 11 až 15 let

Skutečnost, že jen něco málo přes polovinu zájemců o koupi ojetého vozu chce znát skutečný stav najetých kilometrů, může svědčit o dvou věcech. Buď jsou Češi smíření s tím, že více než třetina aut na našem trhu je po manipulaci s tachometrem, nebo je pro ně rozhodující především celkový technický stav vozu a naprosto jasná historie po právní stránce.

Za volantem Porsche Cayenne Coupé: Podvozek už zase čaruje a kouzlí!

Porsche Cayenne Coupé (první svezení)

Méně auta, praktičnosti i místa na zadních sedadlech, ale zato s vyšší cenou. To je ve zkratce druhá karosářská verze modelu Cayenne s poněkud nepatřičným přídomkem Coupé, která právě zakotvila na českém trhu. Ideální příležitost svézt se…

včera | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Range Rover Evoque P250: Stojí tvrdohlavý nezmar za skoro 2 miliony?

Range Rover Evoque P250

Range Rover si prostě nedá říct a i do městského crossoveru nabízí všemožnou výbavu do terénu. Je tolik kilogramů navíc opravdu potřeba? A poradí si s tím mild-hybridní pohon?

21.  7.  2019 | Vladimír Kadera | 16 příspěvků
TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 11 příspěvků