Kupující ojetin chtějí znát původ vozů. Kilometry zajímají jen půlku z nich

Jen asi polovina kupujících chce znát skutečný stav najetých kilometrů u ojetého auta. Většina lidí chce vědět hlavně to, zda nebylo kradené nebo není v exekuci.
Kupující ojetin chtějí znát původ vozů. Kilometry zajímají jen půlku z nich

Kupující ojetých aut si uvědomují rizika spojená s obchodem s ojetinami, takže se zvyšují jejich požadavky. Podle průzkumu, který provedl autobazar Auto ESA v březnu 2016 na vzorku 750 zákazníků, jich hned 90 % vyžadovalo doklad o prověření historie kupovaného vozu.

Cenu si nejlépe drží malá auta. Superb ztratí za 4 roky skoro dvě třetiny

Cenu si nejlépe drží malá auta. Superb ztratí za 4 roky skoro dvě třetiny

Podle Auto ESA se klienti zajímají především o to, zda auto nebylo odcizené (73 % žádostí), zda není vůz vedený v Centrálním registru exekucí (71 % žádostí) nebo zda není v zástavě některé úvěrové společnosti (66 % žádostí). „Měsíčně registrujeme až 50 vozidel, která jsou v exekuci a přesto se je jejich majitelé snaží prodat,“ přibližuje aktuální stav Pavel Foltýn z Auto ESA.

Až na čtvrtém místě se umístil požadavek na detailní popis technického stavu vozidla. Překvapivě pouze 57 % dotázaných požadovalo prověření údaje skutečných najetých kilometrů. „Prověření vozidla se stává u našich klientů naprosto běžným požadavkem, bez jehož splnění bychom neprodali až 90 % vozidel,“ říká Foltýn z Auto ESA.

Češi loni dovezli přes 150 000 ojetin. Nejvíce těch ve stáří 11 až 15 let

Češi loni dovezli přes 150 000 ojetin. Nejvíce těch ve stáří 11 až 15 let

Skutečnost, že jen něco málo přes polovinu zájemců o koupi ojetého vozu chce znát skutečný stav najetých kilometrů, může svědčit o dvou věcech. Buď jsou Češi smíření s tím, že více než třetina aut na našem trhu je po manipulaci s tachometrem, nebo je pro ně rozhodující především celkový technický stav vozu a naprosto jasná historie po právní stránce.

Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
TEST: Moto Guzzi Audace Carbon – Pořádná stylovka za půl milionu

Moto Guzzi Audace Carbon

Pokud jste rádi středem pozornosti, milujete bloumání krajinou bez určeného cíle a neplánujete tripy delší než 200 km, mohla by vás tahle fajnová Guzzi zajímat. Ohromuje svým charakterem a její motor vás nadchne stejně jako italský smysl pro detail.

28.  9.  2017 | Michal Žďárský | 11 příspěvků