Kupující ojetin chtějí znát původ vozů. Kilometry zajímají jen půlku z nich

Jen asi polovina kupujících chce znát skutečný stav najetých kilometrů u ojetého auta. Většina lidí chce vědět hlavně to, zda nebylo kradené nebo není v exekuci.
Kupující ojetin chtějí znát původ vozů. Kilometry zajímají jen půlku z nich

Kupující ojetých aut si uvědomují rizika spojená s obchodem s ojetinami, takže se zvyšují jejich požadavky. Podle průzkumu, který provedl autobazar Auto ESA v březnu 2016 na vzorku 750 zákazníků, jich hned 90 % vyžadovalo doklad o prověření historie kupovaného vozu.

Ojetiny | Život řidiče | Byznys | Statistiky | Ceny

Cenu si nejlépe drží malá auta. Superb ztratí za 4 roky skoro dvě třetiny

Podle Auto ESA se klienti zajímají především o to, zda auto nebylo odcizené (73 % žádostí), zda není vůz vedený v Centrálním registru exekucí (71 % žádostí) nebo zda není v zástavě některé úvěrové společnosti (66 % žádostí). „Měsíčně registrujeme až 50 vozidel, která jsou v exekuci a přesto se je jejich majitelé snaží prodat,“ přibližuje aktuální stav Pavel Foltýn z Auto ESA.

Až na čtvrtém místě se umístil požadavek na detailní popis technického stavu vozidla. Překvapivě pouze 57 % dotázaných požadovalo prověření údaje skutečných najetých kilometrů. „Prověření vozidla se stává u našich klientů naprosto běžným požadavkem, bez jehož splnění bychom neprodali až 90 % vozidel,“ říká Foltýn z Auto ESA.

Ojetiny | Zajímavosti | Škoda | Volkswagen | Ford | Byznys | Statistiky

Češi loni dovezli přes 150 000 ojetin. Nejvíce těch ve stáří 11 až 15 let

Skutečnost, že jen něco málo přes polovinu zájemců o koupi ojetého vozu chce znát skutečný stav najetých kilometrů, může svědčit o dvou věcech. Buď jsou Češi smíření s tím, že více než třetina aut na našem trhu je po manipulaci s tachometrem, nebo je pro ně rozhodující především celkový technický stav vozu a naprosto jasná historie po právní stránce.

Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků