Kupující ojetin chtějí znát původ vozů. Kilometry zajímají jen půlku z nich

Jen asi polovina kupujících chce znát skutečný stav najetých kilometrů u ojetého auta. Většina lidí chce vědět hlavně to, zda nebylo kradené nebo není v exekuci.
Kupující ojetin chtějí znát původ vozů. Kilometry zajímají jen půlku z nich

Kupující ojetých aut si uvědomují rizika spojená s obchodem s ojetinami, takže se zvyšují jejich požadavky. Podle průzkumu, který provedl autobazar Auto ESA v březnu 2016 na vzorku 750 zákazníků, jich hned 90 % vyžadovalo doklad o prověření historie kupovaného vozu.

Cenu si nejlépe drží malá auta. Superb ztratí za 4 roky skoro dvě třetiny

Cenu si nejlépe drží malá auta. Superb ztratí za 4 roky skoro dvě třetiny

Podle Auto ESA se klienti zajímají především o to, zda auto nebylo odcizené (73 % žádostí), zda není vůz vedený v Centrálním registru exekucí (71 % žádostí) nebo zda není v zástavě některé úvěrové společnosti (66 % žádostí). „Měsíčně registrujeme až 50 vozidel, která jsou v exekuci a přesto se je jejich majitelé snaží prodat,“ přibližuje aktuální stav Pavel Foltýn z Auto ESA.

Až na čtvrtém místě se umístil požadavek na detailní popis technického stavu vozidla. Překvapivě pouze 57 % dotázaných požadovalo prověření údaje skutečných najetých kilometrů. „Prověření vozidla se stává u našich klientů naprosto běžným požadavkem, bez jehož splnění bychom neprodali až 90 % vozidel,“ říká Foltýn z Auto ESA.

Češi loni dovezli přes 150 000 ojetin. Nejvíce těch ve stáří 11 až 15 let

Češi loni dovezli přes 150 000 ojetin. Nejvíce těch ve stáří 11 až 15 let

Skutečnost, že jen něco málo přes polovinu zájemců o koupi ojetého vozu chce znát skutečný stav najetých kilometrů, může svědčit o dvou věcech. Buď jsou Češi smíření s tím, že více než třetina aut na našem trhu je po manipulaci s tachometrem, nebo je pro ně rozhodující především celkový technický stav vozu a naprosto jasná historie po právní stránce.

Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

dnes | Vladimír Kadera | 1 příspěvek
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků