Kupujeme automobil: Jak financovat nákup auta

Financovat nákup automobilu je možné hned několika způsoby, podívejme se na nejpoužívanější z nich.
Kupujeme automobil: Jak financovat nákup auta
„Na dřevo“

První možností, jak zaplatit za automobil, je platba v hotovosti. Tento tradiční způsob ovšem nepřipadá v úvahu vždy. Po mnohaletém spoření se průměrná česká rodina může dopracovat k potřebné statisícové částce, ale pravděpodobněji má jenom část potřebného obnosu. Co s tím? Automobil je pro mnoho domácností nezbytný a do kapsy je momentálně hlouběji. Neztrácejte naději. Možnosti tu jsou.

„Lízněte si“

Leasing patří k nejpopulárnější metodě úhrady automobilů. Většina leasingových firem, zejména ty nabízející tzv. značkový leasing, nabízí leasing s nulovým koeficientem, a to i při relativně nízké 25% akontaci, či s dalšími výhodami (například tři roky pojištění zdarma). Nevýhodou je, že vlastníkem automobilu je leasingová společnost. Pro uzavření smlouvy dnes ve většině případů stačí jen půl hodinka času.

Akontace je záloha na budoucí odkupní cenu předmětu leasingu - automobilu, v praxi se tak však označuje část ceny automobilu, kterou je nutné zaplatit dopředu a to i v případech, kdy dopředu zaplacená částka neslouží jako záloha na budoucí odkup, ale například jako záloha na leasingové splátky.

Nejlépe je dohodnout akontaci v rozmezí 25-35 %, protože vyšší akontace již dnes nemají svůj efekt na snížení koeficientu.

Pokud chceme na leasing koupit ojetý automobil, tak je potřeba velmi pečlivě vybírat leasingovou společnost, protože navýšení u ojetých automobilů je několikanásobně vyšší než u automobilů nových a navíc do svou roli hraje i stáří automobilu. Leasing je obvykle možné získat jen na automobily maximálně šest let staré. Proto nákup ojetého auta na leasing (zejména klasických bazarových) nelze příliš doporučit.

Před uzavřením smlouvy je dobré zkontrolovat leasingový koeficient. Pokud koeficientem vynásobíme kupní cenu automobilu dostaneme částku, kterou ve výsledku budeme muset zaplatit. Doba leasingu je obvykle 36 měsíců, ale vybírat můžete i z delších leasingů např. na 48, 60 nebo dokonce i 72 měsíců. S rostoucí dobou splácení však roste i navýšení.

Auto na úvěr

Spotřebitelský úvěr je z mnoha důvodů nejvýhodnější formou pro nákup automobilu a jeho popularita v současné době stále roste.

Hlavní výhoda je, že jste stále vlastníkem automobilu, po finanční stránce je často výhodnější než leasing, záleží však na konkrétních úvěrových možnostech, které jsou odvislé zejména od dosahovaných příjmů a schopnosti poskytnout bance odpovídající zajištění.

Jestliže pro získání leasingu nám mnohdy stačí jen mít sebou potřebné osobní doklady, u spotřebitelského úvěru je situace složitější. Nejlepší je získat úvěr neúčelový, tedy takový při jehož poskytování se nás banka nebude ptát na co peněžní prostředky potřebujeme.

Pro vyřízení úvěru po nás banka bude chtít především potvrzení o příjmech, zda jsou naše příjmy dostatečné zjistíme tak, že spočítáme životní minimum pro rodinu a přičteme měsíční splátku úvěru, který chceme získat. Nejlépe je, když je náš příjem ještě o 10 až 20 procent větší.

Dále budeme potřebovat prostředek (nejlépe nemovitost), kterým úvěr zaručíme nebo ručitele. Největší šanci však máme, když bance nabídneme oboje. Budoucí automobil (i když je zcela nový) je však z hlediska banky zástava nedostatečná. U ručitele je situace obdobná jako u nás samotných – musí předložit potvrzení o příjmech, které prokáže bude schopen splácet úvěr.

Pokud úvěr získáme, tak je následný postup shodný jako při placení v hotovosti, protože prostředky jsou připsány na náš účet, ze kterého pak automobil zaplatíme. Pokud je úvěr účelový, tak si u prodejce necháme vystavit doklad – fakturu a tu následně předložíme bance, která pak automobil zaplatí přímo prodejci.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

bazar

MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2010
Stav: 83 187 km
Cena: 316 000 Kč
MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2009
Stav: 110 855 km
Cena: 250 000 Kč
MINI Countryman 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 61 840 km
Cena: 420 000 Kč
MINI Mini 1,4
Rok výroby: 2007
Stav: 65 750 km
Cena: 140 000 Kč
MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2009
Stav: 66 564 km
Cena: 163 000 Kč
MINI Coupe 1,6
Rok výroby: 2012
Stav: 34 034 km
Cena: 290 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

včera | Jiří Švamberk | 2 příspěvky
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků