Kupujeme automobil: Jak financovat nákup auta

Financovat nákup automobilu je možné hned několika způsoby, podívejme se na nejpoužívanější z nich.
Kupujeme automobil: Jak financovat nákup auta
„Na dřevo“

První možností, jak zaplatit za automobil, je platba v hotovosti. Tento tradiční způsob ovšem nepřipadá v úvahu vždy. Po mnohaletém spoření se průměrná česká rodina může dopracovat k potřebné statisícové částce, ale pravděpodobněji má jenom část potřebného obnosu. Co s tím? Automobil je pro mnoho domácností nezbytný a do kapsy je momentálně hlouběji. Neztrácejte naději. Možnosti tu jsou.

„Lízněte si“

Leasing patří k nejpopulárnější metodě úhrady automobilů. Většina leasingových firem, zejména ty nabízející tzv. značkový leasing, nabízí leasing s nulovým koeficientem, a to i při relativně nízké 25% akontaci, či s dalšími výhodami (například tři roky pojištění zdarma). Nevýhodou je, že vlastníkem automobilu je leasingová společnost. Pro uzavření smlouvy dnes ve většině případů stačí jen půl hodinka času.

Akontace je záloha na budoucí odkupní cenu předmětu leasingu - automobilu, v praxi se tak však označuje část ceny automobilu, kterou je nutné zaplatit dopředu a to i v případech, kdy dopředu zaplacená částka neslouží jako záloha na budoucí odkup, ale například jako záloha na leasingové splátky.

Nejlépe je dohodnout akontaci v rozmezí 25-35 %, protože vyšší akontace již dnes nemají svůj efekt na snížení koeficientu.

Pokud chceme na leasing koupit ojetý automobil, tak je potřeba velmi pečlivě vybírat leasingovou společnost, protože navýšení u ojetých automobilů je několikanásobně vyšší než u automobilů nových a navíc do svou roli hraje i stáří automobilu. Leasing je obvykle možné získat jen na automobily maximálně šest let staré. Proto nákup ojetého auta na leasing (zejména klasických bazarových) nelze příliš doporučit.

Před uzavřením smlouvy je dobré zkontrolovat leasingový koeficient. Pokud koeficientem vynásobíme kupní cenu automobilu dostaneme částku, kterou ve výsledku budeme muset zaplatit. Doba leasingu je obvykle 36 měsíců, ale vybírat můžete i z delších leasingů např. na 48, 60 nebo dokonce i 72 měsíců. S rostoucí dobou splácení však roste i navýšení.

Auto na úvěr

Spotřebitelský úvěr je z mnoha důvodů nejvýhodnější formou pro nákup automobilu a jeho popularita v současné době stále roste.

Hlavní výhoda je, že jste stále vlastníkem automobilu, po finanční stránce je často výhodnější než leasing, záleží však na konkrétních úvěrových možnostech, které jsou odvislé zejména od dosahovaných příjmů a schopnosti poskytnout bance odpovídající zajištění.

Jestliže pro získání leasingu nám mnohdy stačí jen mít sebou potřebné osobní doklady, u spotřebitelského úvěru je situace složitější. Nejlepší je získat úvěr neúčelový, tedy takový při jehož poskytování se nás banka nebude ptát na co peněžní prostředky potřebujeme.

Pro vyřízení úvěru po nás banka bude chtít především potvrzení o příjmech, zda jsou naše příjmy dostatečné zjistíme tak, že spočítáme životní minimum pro rodinu a přičteme měsíční splátku úvěru, který chceme získat. Nejlépe je, když je náš příjem ještě o 10 až 20 procent větší.

Dále budeme potřebovat prostředek (nejlépe nemovitost), kterým úvěr zaručíme nebo ručitele. Největší šanci však máme, když bance nabídneme oboje. Budoucí automobil (i když je zcela nový) je však z hlediska banky zástava nedostatečná. U ručitele je situace obdobná jako u nás samotných – musí předložit potvrzení o příjmech, které prokáže bude schopen splácet úvěr.

Pokud úvěr získáme, tak je následný postup shodný jako při placení v hotovosti, protože prostředky jsou připsány na náš účet, ze kterého pak automobil zaplatíme. Pokud je úvěr účelový, tak si u prodejce necháme vystavit doklad – fakturu a tu následně předložíme bance, která pak automobil zaplatí přímo prodejci.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků