Kupujeme automobil: Jak financovat nákup auta

Financovat nákup automobilu je možné hned několika způsoby, podívejme se na nejpoužívanější z nich.
Kupujeme automobil: Jak financovat nákup auta
„Na dřevo“

První možností, jak zaplatit za automobil, je platba v hotovosti. Tento tradiční způsob ovšem nepřipadá v úvahu vždy. Po mnohaletém spoření se průměrná česká rodina může dopracovat k potřebné statisícové částce, ale pravděpodobněji má jenom část potřebného obnosu. Co s tím? Automobil je pro mnoho domácností nezbytný a do kapsy je momentálně hlouběji. Neztrácejte naději. Možnosti tu jsou.

„Lízněte si“

Leasing patří k nejpopulárnější metodě úhrady automobilů. Většina leasingových firem, zejména ty nabízející tzv. značkový leasing, nabízí leasing s nulovým koeficientem, a to i při relativně nízké 25% akontaci, či s dalšími výhodami (například tři roky pojištění zdarma). Nevýhodou je, že vlastníkem automobilu je leasingová společnost. Pro uzavření smlouvy dnes ve většině případů stačí jen půl hodinka času.

Akontace je záloha na budoucí odkupní cenu předmětu leasingu - automobilu, v praxi se tak však označuje část ceny automobilu, kterou je nutné zaplatit dopředu a to i v případech, kdy dopředu zaplacená částka neslouží jako záloha na budoucí odkup, ale například jako záloha na leasingové splátky.

Nejlépe je dohodnout akontaci v rozmezí 25-35 %, protože vyšší akontace již dnes nemají svůj efekt na snížení koeficientu.

Pokud chceme na leasing koupit ojetý automobil, tak je potřeba velmi pečlivě vybírat leasingovou společnost, protože navýšení u ojetých automobilů je několikanásobně vyšší než u automobilů nových a navíc do svou roli hraje i stáří automobilu. Leasing je obvykle možné získat jen na automobily maximálně šest let staré. Proto nákup ojetého auta na leasing (zejména klasických bazarových) nelze příliš doporučit.

Před uzavřením smlouvy je dobré zkontrolovat leasingový koeficient. Pokud koeficientem vynásobíme kupní cenu automobilu dostaneme částku, kterou ve výsledku budeme muset zaplatit. Doba leasingu je obvykle 36 měsíců, ale vybírat můžete i z delších leasingů např. na 48, 60 nebo dokonce i 72 měsíců. S rostoucí dobou splácení však roste i navýšení.

Auto na úvěr

Spotřebitelský úvěr je z mnoha důvodů nejvýhodnější formou pro nákup automobilu a jeho popularita v současné době stále roste.

Hlavní výhoda je, že jste stále vlastníkem automobilu, po finanční stránce je často výhodnější než leasing, záleží však na konkrétních úvěrových možnostech, které jsou odvislé zejména od dosahovaných příjmů a schopnosti poskytnout bance odpovídající zajištění.

Jestliže pro získání leasingu nám mnohdy stačí jen mít sebou potřebné osobní doklady, u spotřebitelského úvěru je situace složitější. Nejlepší je získat úvěr neúčelový, tedy takový při jehož poskytování se nás banka nebude ptát na co peněžní prostředky potřebujeme.

Pro vyřízení úvěru po nás banka bude chtít především potvrzení o příjmech, zda jsou naše příjmy dostatečné zjistíme tak, že spočítáme životní minimum pro rodinu a přičteme měsíční splátku úvěru, který chceme získat. Nejlépe je, když je náš příjem ještě o 10 až 20 procent větší.

Dále budeme potřebovat prostředek (nejlépe nemovitost), kterým úvěr zaručíme nebo ručitele. Největší šanci však máme, když bance nabídneme oboje. Budoucí automobil (i když je zcela nový) je však z hlediska banky zástava nedostatečná. U ručitele je situace obdobná jako u nás samotných – musí předložit potvrzení o příjmech, které prokáže bude schopen splácet úvěr.

Pokud úvěr získáme, tak je následný postup shodný jako při placení v hotovosti, protože prostředky jsou připsány na náš účet, ze kterého pak automobil zaplatíme. Pokud je úvěr účelový, tak si u prodejce necháme vystavit doklad – fakturu a tu následně předložíme bance, která pak automobil zaplatí přímo prodejci.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků