Kupujeme automobil: Co se starým automobilem?

Pokud již máme vybrán nový automobil možná si při pohledu na staré auto kladete modifikovanou verzi nerudovské otázky „Co s ním?“. Pokud si nechceme starý automobil nechat nebo ho přenechat jinému členovi rodiny, máme několik možností, jak s ním naložit.
Kupujeme automobil: Co se starým automobilem?
Něco za něco

První a při nákupu nového automobilu nejjednodušší způsob je prodej na protiúčet. V takovém případě nám prodejce nabídne za náš starý automobil částku, za kterou je ochoten ho vykoupit a tuto částku pak odečte od kupní ceny nového automobilu. Cena starého automobilu je velmi pravděpodobně nižší než při přímém nebo komisním prodeji, ale odpadají nám všechny starosti.

Zlatá střední cesta

Druhou možností je tzv. částečný protiúčet. Tento systém funguje tak, že prodejce nového automobilu odhadne cenu, za kterou je možné automobil prodat v komisním prodeji a nám vyplatí například 50 % této částky. Zbytek peněz pak dostaneme v momentě, kdy se automobil prodá.

Komisní prodej

Třetí možností je komisní prodej, tedy způsob klasický. Spočívá v tom, že automobil umístíme do autobazaru a pracovník autobazaru se s námi dohodne na ceně, za kterou bude automobil nabízet. Obvykle se při podpisu smlouvy s autobazarem sjednává i výše slevy, kterou může autobazar zájemci o automobil nabídnout.

„Komise“ je vhodný způsob prodeje, zejména u automobilů žádaných a oblíbených. Netradiční nebo málo rozšířené automobily mají velmi malou šanci na to, že budou prodány. Malou šanci mají i oblíbené a rozšířené automobily, ale s netradičním vybavením. Netradičním vybavením může být například automatická převodovka.

Prodám auto, značka…

Prodej na inzerát je také tradiční metodou prodeje automobilů. Ze všech možností je však nejvíce rizikový a to jak pro prodávajícího, tak pro kupujícího. Inzertní forma prodeje je velmi výhodná pokud chceme prodat automobil netradiční, málo rozšířený, protože potencionální kupující spíš čte inzeráty v časopisech, než aby procházel autobazary. Na inzerát je však vhodné kupovat automobily od prvního majitele a zakoupené oficiálně u prodejce v České republice. V inzertních časopisech se totiž objevuje stále více nesolidních nabídek, které jsou nejen pochybné kvality, ale i původu.

Peníze na ruku

Pokud potřebujeme rychle peníze, můžeme své auto přímo prodat. Částka, kterou takto získáme, však bude podstatně menší než u jakéhokoliv z předcházejících způsobů. Výkupu za hotové se věnují známé i méně známé společnosti. Mezi nejznámější společnosti, které se zabývají výkupem za hotové patří AAA Auto. Tato společnost má několik poboček pro výkup automobilů.

Nebudeme se zabývat mediální válkou o přístupu společnosti k zákazníkům, ale fakta říkají, že AAA Auto má největší počet zákazníků a vzhledem k celkovému objemu klientů je počet těch, kteří si na práci společnosti stěžují, téměř zanedbatelný.

Přenechám leasing…

Pokud je váš současný vůz v leasingu (nebo naopak chcete automobil, který je v leasingu koupit) nečekává vás nic složitého, tedy není-li v naší leasingové smlouvě uvedeno, že leasing nejde převést. Na začátku, každého jednání o převodu musíme oslovit leasingovou společnost a zjistit podmínky převodu (obvykle je převod spojen s administrativním poplatkem) a také dohodnout podmínky převodu se zájemcem o náš automobil. Nejčastějším problémem bývá stanovení ceny.

Férová dohoda je taková, kdy novému majiteli přenecháme auto za odstupné, která obvykle představuje již zaplacenou akontaci a malé procento z již zaplacených splátek. Nový majitel pak doplatí zbývající část leasingu, přímo leasingové společnosti.

Nejednodušší je tedy auto prodat prostřednictvím výkupu a na druhé straně ekonomicky „nejvýnosnější“ je přímý prodej na inzerát, záleží tedy jen na vás pro jakou z vyjmenovaných možností se rozhodnete.
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

včera | Jan Mička | 2 příspěvky
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků