Kupte si úplně poslední vyrobený Saab. V plné výbavě stojí jen půl milionu

Jestliže si potrpíte na auta s příběhem či jakousi historickou hodnotou, můžete si nyní pořídit teoreticky významný kus dějin Saabu. Přesněji trochu smutný kousek.

Ukončení činnosti automobilky Saab v roce 2012 nesli někteří fanoušci značky poměrně těžce. Přímo pro smutné nadšence kdysi slavného výrobce stíhaček je přitom určená tahle zachovalá ojetina Saabu 9-5 z roku 2011. Její prodejce na švédském inzertním serveru Blocket totiž uvádí, že tohle je vůbec poslední vyrobený automobil Saabu.

Po letadlech stvořili i auto. První Saab ukázali světu právě před 70 lety

Po letadlech stvořili i auto. První Saab ukázali světu právě před 70 lety

Přesněji tak mluvíme o zcela posledním vozu, který v roce 2011 sjel z výrobní linky Saabu v Trollhättanu. Současný majitel sice k této informaci nedokládá žádný důkaz, takže proklepnutí historie vozu kupujícím je na místě... kdo by ale nevěřil člověku, který řídí Saab?

Navíc se má jednat o plnohodnotně specifikovaný exemplář, který díky blížícímu se ukončení výroby dostal všechny možné prvky příplatkové výbavy. Nechybí tak parkovací senzory vpředu i vzadu, senzory tlaku pneumatik, čtyřzónová klimatizace, xenonové světlomety nebo multimediální balíček s obrazovkami pro cestující vzadu, head-up displejem, navigací, DVD přehrávačem a audiosystémem Harman Kardon.

Na prodej je Lamborghini LM002. I s podpisem génia stojí stejně jako Urus

Na prodej je Lamborghini LM002. I s podpisem génia stojí stejně jako Urus

Motorově jde o vrcholnou variantu 2.0 TTiD Aero, takže pod kapotou sídlí dvoulitrový diesel o výkonu 140 kW (190 koní) a točivém momentu 400 N.m. A přestože byste v komfortním sedanu možná čekali automat, tento kus je vybaven šestistupňovou manuální převodovkou. Nechybí zmínka, že po většinu času bylo s autem jezděno v létě.

S najetými asi 11.000 kilometry a nálepkou vůbec posledního vyrobeného Saabu si prodejce za tento pomník slavné automobilky žádá 225.000 švédských korun. Tedy v přepočtu asi 540.000 českých korun. Jestli je to fér, nebo příliš, to už si rozhodněte sami.

TEST Honda GL1800 Gold Wing DCT: Motorka za mega! Skoro...

Honda GL1800 Gold Wing DCT

Šestiválcový cestovní křižník s unikátní podvozkovou konstrukcí je to nejrozmařilejší, co Honda v jedné stopě nabízí. Gold Wing je ale zároveň také s velkou rezervou tou nejdražší dvoukolovou Hondou. Má vrcholné provedení šesté generace zlatokřídlé legendy čím opodstatnit cenovku zvící bezmála 900.000 Kč?

dnes | Petr Schnagl | 8 příspěvků
TEST Volkswagen T-Cross 1.0 TSI DSG R-Line: Důležitá módní záležitost

VW T-Cross 1.0 TSI DSG

Volkswagen rozštěpil Polo na dva samostatné modely. Oplastované CrossPolo je minulostí a jeho pozici zastoupila novinka jménem T-Cross. Nabízí kromě zvýšené stavby karoserie ještě něco?

včera | Miro Mihálik | 51 příspěvků
První svezení se Seatem Leon TGI 1.5 TSI. Pod 1 Kč/km i s větším motorem?

Seat Leon TGI (první svezení)

České ceny Seatu Leon TGI po modernizaci pohonného ústrojí známe už od ledna letošního roku. Nyní došlo i na první kilometry za volantem a zdá se, že na dosavadních výhodách se vůbec nic nezměnilo.

11.  6.  2019 | Jan Mička | 15 příspěvků