Kupte si úplně poslední vyrobený Saab. V plné výbavě stojí jen půl milionu

Jestliže si potrpíte na auta s příběhem či jakousi historickou hodnotou, můžete si nyní pořídit teoreticky významný kus dějin Saabu. Přesněji trochu smutný kousek.

Ukončení činnosti automobilky Saab v roce 2012 nesli někteří fanoušci značky poměrně těžce. Přímo pro smutné nadšence kdysi slavného výrobce stíhaček je přitom určená tahle zachovalá ojetina Saabu 9-5 z roku 2011. Její prodejce na švédském inzertním serveru Blocket totiž uvádí, že tohle je vůbec poslední vyrobený automobil Saabu.

Po letadlech stvořili i auto. První Saab ukázali světu právě před 70 lety

Po letadlech stvořili i auto. První Saab ukázali světu právě před 70 lety

Přesněji tak mluvíme o zcela posledním vozu, který v roce 2011 sjel z výrobní linky Saabu v Trollhättanu. Současný majitel sice k této informaci nedokládá žádný důkaz, takže proklepnutí historie vozu kupujícím je na místě... kdo by ale nevěřil člověku, který řídí Saab?

Navíc se má jednat o plnohodnotně specifikovaný exemplář, který díky blížícímu se ukončení výroby dostal všechny možné prvky příplatkové výbavy. Nechybí tak parkovací senzory vpředu i vzadu, senzory tlaku pneumatik, čtyřzónová klimatizace, xenonové světlomety nebo multimediální balíček s obrazovkami pro cestující vzadu, head-up displejem, navigací, DVD přehrávačem a audiosystémem Harman Kardon.

Na prodej je Lamborghini LM002. I s podpisem génia stojí stejně jako Urus

Na prodej je Lamborghini LM002. I s podpisem génia stojí stejně jako Urus

Motorově jde o vrcholnou variantu 2.0 TTiD Aero, takže pod kapotou sídlí dvoulitrový diesel o výkonu 140 kW (190 koní) a točivém momentu 400 N.m. A přestože byste v komfortním sedanu možná čekali automat, tento kus je vybaven šestistupňovou manuální převodovkou. Nechybí zmínka, že po většinu času bylo s autem jezděno v létě.

S najetými asi 11.000 kilometry a nálepkou vůbec posledního vyrobeného Saabu si prodejce za tento pomník slavné automobilky žádá 225.000 švédských korun. Tedy v přepočtu asi 540.000 českých korun. Jestli je to fér, nebo příliš, to už si rozhodněte sami.

Minitest Renault Captur 1.3 TCe: 1,333 stříbrných stříkaček na rozloučenou

Renault Captur 1.3 TCe (minitest)

Crossover Renault Captur se již brzy dočká nové generace. Stihli jsme se proto rozloučit s tou současnou, která nám připomněla, proč je tento malý nezmar tak populární.

dnes | Vladimír Kadera | 10 příspěvků
S Fordem Ranger Raptor na střelnici: Střele neujede, všemu ostatnímu už ano!

S Fordem Ranger Raptor na střelnici

Pick-upy si lidé kupují hlavně jako pracovní stroje. Z dřívějška víme, že už mohou sloužit také jako stylový doplněk, Ford Ranger Raptor ale patří do úplně jiné škatulky.

19.  9.  2019 | Jan Mička | 16 příspěvků
TEST DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155: Odvážní Francouzi jsou zpátky!

DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155

Luxusní divize automobilky Citroën se stala samostatnou značkou v roce 2014. Jako první to s modelem DS 7 zkusila s karoserií SUV a nyní nastal čas jít dál. Asi vás nepřekvapí, že jde taktéž o SUV. Proč ne, když je lidé chtějí?

16.  9.  2019 | Vladimír Kadera | 29 příspěvků