Kupte si úplně poslední vyrobený Saab. V plné výbavě stojí jen půl milionu

Jestliže si potrpíte na auta s příběhem či jakousi historickou hodnotou, můžete si nyní pořídit teoreticky významný kus dějin Saabu. Přesněji trochu smutný kousek.

Ukončení činnosti automobilky Saab v roce 2012 nesli někteří fanoušci značky poměrně těžce. Přímo pro smutné nadšence kdysi slavného výrobce stíhaček je přitom určená tahle zachovalá ojetina Saabu 9-5 z roku 2011. Její prodejce na švédském inzertním serveru Blocket totiž uvádí, že tohle je vůbec poslední vyrobený automobil Saabu.

Po letadlech stvořili i auto. První Saab ukázali světu právě před 70 lety

Po letadlech stvořili i auto. První Saab ukázali světu právě před 70 lety

Přesněji tak mluvíme o zcela posledním vozu, který v roce 2011 sjel z výrobní linky Saabu v Trollhättanu. Současný majitel sice k této informaci nedokládá žádný důkaz, takže proklepnutí historie vozu kupujícím je na místě... kdo by ale nevěřil člověku, který řídí Saab?

Navíc se má jednat o plnohodnotně specifikovaný exemplář, který díky blížícímu se ukončení výroby dostal všechny možné prvky příplatkové výbavy. Nechybí tak parkovací senzory vpředu i vzadu, senzory tlaku pneumatik, čtyřzónová klimatizace, xenonové světlomety nebo multimediální balíček s obrazovkami pro cestující vzadu, head-up displejem, navigací, DVD přehrávačem a audiosystémem Harman Kardon.

Na prodej je Lamborghini LM002. I s podpisem génia stojí stejně jako Urus

Na prodej je Lamborghini LM002. I s podpisem génia stojí stejně jako Urus

Motorově jde o vrcholnou variantu 2.0 TTiD Aero, takže pod kapotou sídlí dvoulitrový diesel o výkonu 140 kW (190 koní) a točivém momentu 400 N.m. A přestože byste v komfortním sedanu možná čekali automat, tento kus je vybaven šestistupňovou manuální převodovkou. Nechybí zmínka, že po většinu času bylo s autem jezděno v létě.

S najetými asi 11.000 kilometry a nálepkou vůbec posledního vyrobeného Saabu si prodejce za tento pomník slavné automobilky žádá 225.000 švédských korun. Tedy v přepočtu asi 540.000 českých korun. Jestli je to fér, nebo příliš, to už si rozhodněte sami.

TEST Lexus UX 250h F Sport Top: Pro nejdůležitější lidi na světě

Lexus UX 250h F Sport Top

O tom, že Lexus navrhuje a vyrábí opravdu krásná auta, není pochyb. A já se k řízení jednoho takového krasavce dostala. Nový Lexus UX 250h je první auto s hybridním pohonem, které jsem měla možnost vyzkoušet, a byla jsem z něj nadšená. Samozřejmě hlavně z holčičího pohledu, jak jinak.

dnes | AutoRevue.cz | 29 příspěvků
Minitest Lexus LS 500 AWD: Pro ty, kteří vědí, co chtějí

Lexus LS 500 AWD (minitest)

Vrchol motorové nabídky vlajkové lodi Lexusu se musí spokojit s šesti válci. Bude mu to stačit?

19.  5.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
Řídili jsme nový Ford Ranger Raptor: Je perfektní! To nejdůležitější však schází

Ford Ranger Raptor (první svezení)

Ford Ranger Raptor dokazuje, že práce může být i zábava. Umí dřít, vypadá u toho skvěle a těžkým terénem jezdí jako pánbůh.

17.  5.  2019 | Jiří Baborský | 22 příspěvků