Kupte si úplně poslední vyrobený Saab. V plné výbavě stojí jen půl milionu

Jestliže si potrpíte na auta s příběhem či jakousi historickou hodnotou, můžete si nyní pořídit teoreticky významný kus dějin Saabu. Přesněji trochu smutný kousek.

Ukončení činnosti automobilky Saab v roce 2012 nesli někteří fanoušci značky poměrně těžce. Přímo pro smutné nadšence kdysi slavného výrobce stíhaček je přitom určená tahle zachovalá ojetina Saabu 9-5 z roku 2011. Její prodejce na švédském inzertním serveru Blocket totiž uvádí, že tohle je vůbec poslední vyrobený automobil Saabu.

Po letadlech stvořili i auto. První Saab ukázali světu právě před 70 lety

Po letadlech stvořili i auto. První Saab ukázali světu právě před 70 lety

Přesněji tak mluvíme o zcela posledním vozu, který v roce 2011 sjel z výrobní linky Saabu v Trollhättanu. Současný majitel sice k této informaci nedokládá žádný důkaz, takže proklepnutí historie vozu kupujícím je na místě... kdo by ale nevěřil člověku, který řídí Saab?

Navíc se má jednat o plnohodnotně specifikovaný exemplář, který díky blížícímu se ukončení výroby dostal všechny možné prvky příplatkové výbavy. Nechybí tak parkovací senzory vpředu i vzadu, senzory tlaku pneumatik, čtyřzónová klimatizace, xenonové světlomety nebo multimediální balíček s obrazovkami pro cestující vzadu, head-up displejem, navigací, DVD přehrávačem a audiosystémem Harman Kardon.

Na prodej je Lamborghini LM002. I s podpisem génia stojí stejně jako Urus

Na prodej je Lamborghini LM002. I s podpisem génia stojí stejně jako Urus

Motorově jde o vrcholnou variantu 2.0 TTiD Aero, takže pod kapotou sídlí dvoulitrový diesel o výkonu 140 kW (190 koní) a točivém momentu 400 N.m. A přestože byste v komfortním sedanu možná čekali automat, tento kus je vybaven šestistupňovou manuální převodovkou. Nechybí zmínka, že po většinu času bylo s autem jezděno v létě.

S najetými asi 11.000 kilometry a nálepkou vůbec posledního vyrobeného Saabu si prodejce za tento pomník slavné automobilky žádá 225.000 švédských korun. Tedy v přepočtu asi 540.000 českých korun. Jestli je to fér, nebo příliš, to už si rozhodněte sami.

Saab

Saab je původem švédská automobilka. Saab byl divizí firmy Svenska Aeroplan vyrábějící zbraně. Ta vznikla v roce 1937 a první automobil opustil linku v roce 1944. V roce 1969 se Saab spojil se značkou Scania.

Momentálně Saab vlastní společnost National Electric Vehicles Sweden, ale nemá právo užívat jméno a logo Saabu, proto se vozidla od roku 2012 již nevyrábí.

Nová Škoda Fabia je luxusnější. Už jsme ji řídili, bude to největší malé auto na trhu

Škoda Fabia IV 1.0 TSI DSG

Čtvrtá generace Škody Fabia je za rohem, představí se už v květnu, od léta si ji budete moci objednat v rámci předprodeje a s podzimem dorazí na showroomy a k prvním zákazníkům.

25.  2.  2021 | Jiří Baborský | 68 příspěvků
TEST Volkswagen Golf GTE 1.4 PHEV: Dobrý přítel bohatého pendlera

Volkswagen Golf GTE

Plug-in hybridní GTE je nejvýkonnější eko verzí Volkswagenu Golf. Slibuje úsporný provoz i vysoký výkon, jak ale funguje v podmínkách české zimy?

24.  2.  2021 | Richard Herbich | 26 příspěvků
TEST Kia e-Soul 64 kWh: Sladký život s volty a ampéry i v třeskutých mrazech?

Kia e-Soul 64 kWh

První generace Kie Soul se světu představila už v roce 2008 a pro značku představovala důležitý milník. V té době Kia nabízela vcelku fádně vypadající picanta, ria nebo cee’dy a funky krabička na čtyřech kolech byla konečně vozem, po které bylo možné toužit.

21.  2.  2021 | Richard Herbich | 42 příspěvků