Kupte si úplně poslední vyrobený Saab. V plné výbavě stojí jen půl milionu

Jestliže si potrpíte na auta s příběhem či jakousi historickou hodnotou, můžete si nyní pořídit teoreticky významný kus dějin Saabu. Přesněji trochu smutný kousek.

Ukončení činnosti automobilky Saab v roce 2012 nesli někteří fanoušci značky poměrně těžce. Přímo pro smutné nadšence kdysi slavného výrobce stíhaček je přitom určená tahle zachovalá ojetina Saabu 9-5 z roku 2011. Její prodejce na švédském inzertním serveru Blocket totiž uvádí, že tohle je vůbec poslední vyrobený automobil Saabu.

Po letadlech stvořili i auto. První Saab ukázali světu právě před 70 lety

Po letadlech stvořili i auto. První Saab ukázali světu právě před 70 lety

Přesněji tak mluvíme o zcela posledním vozu, který v roce 2011 sjel z výrobní linky Saabu v Trollhättanu. Současný majitel sice k této informaci nedokládá žádný důkaz, takže proklepnutí historie vozu kupujícím je na místě... kdo by ale nevěřil člověku, který řídí Saab?

Navíc se má jednat o plnohodnotně specifikovaný exemplář, který díky blížícímu se ukončení výroby dostal všechny možné prvky příplatkové výbavy. Nechybí tak parkovací senzory vpředu i vzadu, senzory tlaku pneumatik, čtyřzónová klimatizace, xenonové světlomety nebo multimediální balíček s obrazovkami pro cestující vzadu, head-up displejem, navigací, DVD přehrávačem a audiosystémem Harman Kardon.

Na prodej je Lamborghini LM002. I s podpisem génia stojí stejně jako Urus

Na prodej je Lamborghini LM002. I s podpisem génia stojí stejně jako Urus

Motorově jde o vrcholnou variantu 2.0 TTiD Aero, takže pod kapotou sídlí dvoulitrový diesel o výkonu 140 kW (190 koní) a točivém momentu 400 N.m. A přestože byste v komfortním sedanu možná čekali automat, tento kus je vybaven šestistupňovou manuální převodovkou. Nechybí zmínka, že po většinu času bylo s autem jezděno v létě.

S najetými asi 11.000 kilometry a nálepkou vůbec posledního vyrobeného Saabu si prodejce za tento pomník slavné automobilky žádá 225.000 švédských korun. Tedy v přepočtu asi 540.000 českých korun. Jestli je to fér, nebo příliš, to už si rozhodněte sami.

Minitest BMW M850i xDrive Gran Coupé: Osm válců a čtyři věčně vysmáté hlavy

BMW M850i xDrive GC

Třetí karosářská varianta uzavírá náš obrázek o tom, jaká vlastně nová osmička je. Zároveň nám ale nedá si nevzpomenout na jedno z nejlepších aut na trhu. To je totiž také z Mnichova.

včera | Vladimír Kadera | 23 příspěvků
Za volantem Volkswagenu ID.3 (150 kW): Zásadní? To ano! Ale vážně i revoluční?

Volkswagenu ID.3 (150 kW)

Pro značku Volkswagen má být zásadním modelem jako kdysi Brouk a Golf. Elektromobil ID.3 nabral zpoždění, teď se ale konečně hlásí o slovo.

4.  8.  2020 | Stanislav Kolman | 79 příspěvků
Minitest elektromobilu Mini Cooper SE: Kulový blesk září jasně, ale jen krátce

Mini Cooper SE

Je lépe vyvážený než benzinový originál, a navíc má dost elektrických koní na to, abychom mu mohli bez ironie říkat ostrý hatchback. S malou kapacitou akumulátorů je to ale omezená, a kvůli ceně ne právě levná forma zábavy.

2.  8.  2020 | Miro Mihálik | 27 příspěvků