Kupte si Porsche 912 s výkonem 600 koní. Zatím nestojí ani 400 000 Kč

Porsche 912 z roku 1966 ve velmi dobré kondici a hlavně v závodní úpravě s osmiválcovým motorem, to zní jako hodně lákavá věc. A co teprve když přidáme informaci, že se tohle auto prodává zatím v přepočtu pouze za necelých 400 tisíc korun?

Porsche 914 (1969-1976): Volks-Porsche

Porsche 914 (1969-1976): Volks-Porsche

Zajímavá věc se objevila v aukci na ebay.com. Na prodej je Porsche 912 s pestrou minulostí. Nabízený automobil byl vyroben v roce 1966, nedlouho poté byl odcizen a kromě několika částí z něj byl vymontován také motor. Vůz se nakonec dostal k závodnímu jezdci Dennisu Aase, který do něj dal motor z Porsche 911 a úspěšně objel několik závodů. Auto si následně koupil Rod Simpson, nicméně opět bez motoru.

Test Porsche 911 Carrera S: turbo s malým T

Test Porsche 911 Carrera S: turbo s malým T

Rod Simpson se pustil do práce a za necelý rok se mu podařilo do vozu implantovat osmiválec Chevrolet. Údajně tak vznikla vůbec první osmiválcová přestavba Porsche. Auto prošlo řadou různých dalších úprav, včetně výměn bloku motoru. Tak, jak je k prodeji, nabízí 447 kW (608 k), přičemž hmotnost dosahuje pouze na 898 kg.

Nabízené Porsche bude pekelně rychlé, což dokazuje prodávající faktem, že byla tomuto automobilu na Riverside Raceway oficiálně naměřená maximální rychlost 333 km/h. Jenže to se stalo v době, kdy byl motor naladěn na 373 kW (507 koní).

Zájemci mohou nabízet svou cenu v aukci na ebay.com. Začínalo se na symbolické částce 200 dolarů, aktuální nejvyšší nabídka zní 15 200 dolarů (zhruba 380 000 Kč), což je za takhle zajímavý vůz pořád dost lákává cena. Tak co, přihodíte? 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků