Kupte si nový osmiválec Chevrolet small-block jako skládačku

Kupte si nový osmiválec Chevrolet small-block jako skládačku

Z Lega a Merkuru člověk jednou vyroste a začne chtít pořádnou dospěláckou stavebnici. A co může být chlapáčtějšího než postavit si vlastní motor? Napište do Chevroletu a objednejte si nový osmiválec small-block.

Chevrolet představí na autoshow SEMA novou generaci stavebnicového motoru V8 označenou jako ZZ6. Ta vychází z nejnovějších pohonných jednotek, ale zároveň odkazuje na tradici jednoduchých, lehkých a spolehlivých motorů.

Video: Jak snadno a rychle přestavět osmiválec Small block

Video: Jak snadno a rychle přestavět osmiválec Small block

Nový motor má zásadně přepracovanou hlavu s agresivní vačkou dovolující dlouhé otevření sacích a výfukových ventilů (ty mají větší průměr a jsou lehčí). Nové jsou také ventilové pružiny. Výsledkem je schopnost dosahovat provozních otáček za hranici 7000 ot./min.

Pohonná jednotka o zdvihovém objemu 5,7 litru má pořád rozvod OHV a objednat si můžete dvě verze. Verze „Turn Key“ je vlastně kompletní a dostanete startér, elektrické rozvody, karburátor, kompresor klimatizace a další příslušenství, takže ho vlastně složíte, namontujete do svého auta, otočíte klíčkem a jedete.

Verze „Base Kit“ je bez příslušenství, jedná se vlastně jen o samotný motor. Ta se hodí pro ty, kteří budou osmiválec dále upravovat například pro dragster a použijí vlastní systém chlazení a přípravy palivové směsi.

Klepněte pro větší obrázek

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik | 24 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků