Kupte si nový osmiválec Chevrolet small-block jako skládačku

Kupte si nový osmiválec Chevrolet small-block jako skládačku

Z Lega a Merkuru člověk jednou vyroste a začne chtít pořádnou dospěláckou stavebnici. A co může být chlapáčtějšího než postavit si vlastní motor? Napište do Chevroletu a objednejte si nový osmiválec small-block.

Chevrolet představí na autoshow SEMA novou generaci stavebnicového motoru V8 označenou jako ZZ6. Ta vychází z nejnovějších pohonných jednotek, ale zároveň odkazuje na tradici jednoduchých, lehkých a spolehlivých motorů.

Video: Jak snadno a rychle přestavět osmiválec Small block

Video: Jak snadno a rychle přestavět osmiválec Small block

Nový motor má zásadně přepracovanou hlavu s agresivní vačkou dovolující dlouhé otevření sacích a výfukových ventilů (ty mají větší průměr a jsou lehčí). Nové jsou také ventilové pružiny. Výsledkem je schopnost dosahovat provozních otáček za hranici 7000 ot./min.

Pohonná jednotka o zdvihovém objemu 5,7 litru má pořád rozvod OHV a objednat si můžete dvě verze. Verze „Turn Key“ je vlastně kompletní a dostanete startér, elektrické rozvody, karburátor, kompresor klimatizace a další příslušenství, takže ho vlastně složíte, namontujete do svého auta, otočíte klíčkem a jedete.

Verze „Base Kit“ je bez příslušenství, jedná se vlastně jen o samotný motor. Ta se hodí pro ty, kteří budou osmiválec dále upravovat například pro dragster a použijí vlastní systém chlazení a přípravy palivové směsi.

Klepněte pro větší obrázek

Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 33 příspěvků
Minitest Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT: Litrový premiant za super peníze

Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT (minitest)

Zavazadlový prostor větší než u dosavadního lídra kategorie, příznivá cena a úsporný naftový motor. Kia Ceed SW tahá trumfy z rukávu jeden za druhým.

14.  3.  2019 | Vladimír Kadera | 65 příspěvků
Minitest Peugeot 508 1.6 PureTech GT Line (133 kW): Tak trochu ve stínu

Peugeot 508 1.6 PureTech GT Line (minitest)

Pustit se do boje ve střední třídě s benzinovou jedna-šestkou už v dnešní době není nic neobvyklého. Jak si vede Peugeot 508 se slabším zážehovým motorem?

12.  3.  2019 | Vladimír Kadera | 41 příspěvků