Macatý pašák od Peugeotu poslouží na soukromé off-road hrátky nebo k založení vlastního rallye týmu.
Z nejrůznějších hraček v motoristických aukcích nebude tahle asi pro každého. Kdo by měl ovšem zájem vlastnit opravdový dakarský speciál, navíc se slušnou historií a slavným pilotem v papírech, má nyní možnost. Na aukční platformě Collecting Cars se totiž objevil soutěžní Peugeot 2008 DKR+, ve kterém závodil devítinásobný mistr světa v rallye Sébastien Loeb.
Za volant nabízeného rallye monstra dakarské specifikace usedl Loeb už během podniku Rallye Oilibya du Maroc v roce 2015, který společně s navigátorem Danielem Elenou dokončili na 13. místě. Po této účasti byl exemplář „DKR 002“ používán jako testovací a vývojový vůz, na němž se zkoušela vylepšení v rámci příprav na Rallye Dakar 2016. Kromě Loeba se tedy za volant posadili i další piloti továrního týmu Stéphane Peterhansel a Carlos Sainz.
Toto druhé šasi 2008 DKR se sice samotného Dakaru nezúčastnilo, ve výsledku ale jím prověřené díly a technická řešení zajistily vítězství pozdějšího evolučního modelu na Dakaru 2016 s posádkou Peterhansel/Cottret. Po ukončení testovacího života bylo „DKR 002“ uloženo v muzeu Peugeotu v Sochaux, dokud jej od automobilky v roce 2021 nezískal jistý soukromý sběratel z Itálie.
Srdcem dakarského speciálu je dvakrát přeplňovaný vznětový V6 o objemu tří litrů, který prostřednictvím sekvenčně řazené šestistupňové převodovky přenáší na zadní kola výkon přibližně 345 koní (250 kW) a točivý moment 800 Nm. K vozu v originální závodní livreji, se kterou startoval v Maroku, dostane nový majitel i kompletní dokumentaci a certifikáty FIA, nehledě na certifikát originality vystavený Peugeotem.
Nyní se závoďák nachází u třetího majitele ve španělském Ferrolu. Odhadnout konečnou cenovku továrního dakarského speciálu nebude zrovna snadné. Aukce končí v úterý 11. března a prozatím drží nejvyšší příhoz 45.000 eur (cca 1,1 milionu korun).