Kumho představuje pneumatiky s nejnižším profilem

Americký výrobce pneumatik Kumho přinesl na autosalon SEMA do Las Vegas svou horkou novinku, kterou chce posunout hranice svého průmyslu směrem vpřed. Konstruktéři této společnosti si dlouho kladli otázku, jak vytvořit ultranízkoprofilové pneumatiky tak, aby mohly být běžně využívány na sportovních vozidlech a aby se přitom nepoškodil disk nebo samotná pneumatika. Nyní známe odpověď v podobě zcela nových pneumatik s rozměrem 385/15Z R22, které hned na první pohled zaujmou svou šířkou. 

Při jejich vývoji využívali konstruktéři řadu počítačových simulací, přes které zjišťovali aktuální parametry pneumatiky. Hlavním důležitým parametrem bylo, aby neztratila své vlastnosti na rozpáleném asfaltu a aby zvládla nároky sportovních jezdců, když se rozhodnou vyjít si na okruh. Nicméně, jiné využití těchto 22-ti palcových pneumatik, než na okruhu skutečně nevidíme a už i po krátké městské projížďce by to bylo minimálně na výměnu disků a o nekomfortní jízdě už ani nemluvě. Za zmínku však stojí, že novinka disponuje i technologii run-flat, což znamená, že i v případě defektu nebo poklesu tlaku gumě, zůstane pneumatika připevněna k disku a poslouží alespoň na bezpečný dojezd do boxů.

Společnost Kumho, která se již v minulosti podepsala pod několik zajímavých řešení, jako třeba „voňavý“ barevný kouř, má letos za cíl dostat se mezi pět nejlepších výrobců pneumatik a nové nízkoprofilové pneu ji k tomu, coby imageová záležitost, mají patřičně dopomoci.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Kumho 385/15Z R22
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků