Kumho představuje pneumatiky s nejnižším profilem

Americký výrobce pneumatik Kumho přinesl na autosalon SEMA do Las Vegas svou horkou novinku, kterou chce posunout hranice svého průmyslu směrem vpřed. Konstruktéři této společnosti si dlouho kladli otázku, jak vytvořit ultranízkoprofilové pneumatiky tak, aby mohly být běžně využívány na sportovních vozidlech a aby se přitom nepoškodil disk nebo samotná pneumatika. Nyní známe odpověď v podobě zcela nových pneumatik s rozměrem 385/15Z R22, které hned na první pohled zaujmou svou šířkou. 

Při jejich vývoji využívali konstruktéři řadu počítačových simulací, přes které zjišťovali aktuální parametry pneumatiky. Hlavním důležitým parametrem bylo, aby neztratila své vlastnosti na rozpáleném asfaltu a aby zvládla nároky sportovních jezdců, když se rozhodnou vyjít si na okruh. Nicméně, jiné využití těchto 22-ti palcových pneumatik, než na okruhu skutečně nevidíme a už i po krátké městské projížďce by to bylo minimálně na výměnu disků a o nekomfortní jízdě už ani nemluvě. Za zmínku však stojí, že novinka disponuje i technologii run-flat, což znamená, že i v případě defektu nebo poklesu tlaku gumě, zůstane pneumatika připevněna k disku a poslouží alespoň na bezpečný dojezd do boxů.

Společnost Kumho, která se již v minulosti podepsala pod několik zajímavých řešení, jako třeba „voňavý“ barevný kouř, má letos za cíl dostat se mezi pět nejlepších výrobců pneumatik a nové nízkoprofilové pneu ji k tomu, coby imageová záležitost, mají patřičně dopomoci.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Kumho 385/15Z R22
Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 38 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků