Kultura Bosozuku představuje největší japonský bizár. Přesvědčte se o tom sami

Ono je to vlastně diskutabilní: pro nás je to něco okázalého a nevídaného, ale v Japonsku jsou tyto bizarnosti na denním pořádku.

Japonsko je občas docela bizár. Stranou teď dejme třeba automat na použité dámské kalhotky, ono je tu toho daleko víc. A pokud se bavíme o autech, dají se tu najít desítky zvláštních, odvážných a stejně bizarních kultů. Jedním takovým je i subkultura Bosozoku.

Nissan GT-R je pořád i v Česku nejlevnější cesta, jak zrychlit na stovku za 3 sekundy

Nissan GT-R je pořád i v Česku nejlevnější cesta, jak zrychlit na stovku za 3 sekundy

Tento termín najdete většinou ve spojení s motorkářským klubem s převahou sličných Japonek, které na upravených motorkách najíždí do protisměru, ničí veřejný majetek a všemožně se chovají, jako nespoutané chuligánky. Už jen termín Bosozoku, který se dá volně přeložit, jako Násilný kmen rychlosti, je místní policii trnem v oku a všemožně proti němu bojují.

Traduje se, že prvními členy subkultury Bosozoku byli japonští veteráni z druhé světové války. Své stroje si okázale upravovali a extrémní tuning se po nějaké době volně přenesl i na automobily. Na začátku osmdesátých let čítala tato subkultura přes čtyřicet tisíc aktivních členů.

Nic nebylo příliš velké a nic nebylo příliš barevné. Divoké bodykity, které o aerodynamice nikdy neslyšely, výfuky, které trčely tři metry nad automobil, kde se spojily ve svařené hvězdici nebo přední nárazník, který končí až metr před předními světly - tohle bylo zcela normální. Rebélie, divokost, vulgárnost.

Blaupunkt se vrací do minulosti. Uvádí nové retro autorádio s moderními funkcemi

Blaupunkt se vrací do minulosti. Uvádí nové retro autorádio s moderními funkcemi

Postupem času se však členové začali vytrácet. Mohl za to úporný boj s policií, nebo se postupně přesunuli jinam? Těžko říct. To, co tady po nich zbylo, je ale další důkaz toho, jak šílené dokáže Japonsko být. 

Legenda však žije dodnes. V Tokiu se pořádají noční srazy, kdy se ulice promění v přehlídku neonů, chromu a neuvěřitelných karosářských kreací. Během konání akce není problém narazit na členy Yakuzy v Lamborghini, nebo staré mládence, kteří si ještě opečovávají svůj šílený povoz z mládí.

TEST Opel Astra 1.4 Turbo CVT: Tříválec + CVT = Drahá poukázka na průšvih?

Opel Astra 1.4 Turbo CVT

Kompaktní Opel se při aktuálním faceliftu velmi výrazně změnil, jakkoli to tak na první pohled nevypadá. Všechny motory jsou nyní výhradně tříválcové a ten nejsilnější se pojí s převodovkou CVT. Zní to vám to jako zaručený recept na mizérii na kolech?

dnes | Petr Schnagl | 21 příspěvků
Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik | 1 příspěvek