Kultura Bosozuku představuje největší japonský bizár. Přesvědčte se o tom sami

Ono je to vlastně diskutabilní: pro nás je to něco okázalého a nevídaného, ale v Japonsku jsou tyto bizarnosti na denním pořádku.

Japonsko je občas docela bizár. Stranou teď dejme třeba automat na použité dámské kalhotky, ono je tu toho daleko víc. A pokud se bavíme o autech, dají se tu najít desítky zvláštních, odvážných a stejně bizarních kultů. Jedním takovým je i subkultura Bosozoku.

Nissan GT-R je pořád i v Česku nejlevnější cesta, jak zrychlit na stovku za 3 sekundy

Nissan GT-R je pořád i v Česku nejlevnější cesta, jak zrychlit na stovku za 3 sekundy

Tento termín najdete většinou ve spojení s motorkářským klubem s převahou sličných Japonek, které na upravených motorkách najíždí do protisměru, ničí veřejný majetek a všemožně se chovají, jako nespoutané chuligánky. Už jen termín Bosozoku, který se dá volně přeložit, jako Násilný kmen rychlosti, je místní policii trnem v oku a všemožně proti němu bojují.

Traduje se, že prvními členy subkultury Bosozoku byli japonští veteráni z druhé světové války. Své stroje si okázale upravovali a extrémní tuning se po nějaké době volně přenesl i na automobily. Na začátku osmdesátých let čítala tato subkultura přes čtyřicet tisíc aktivních členů.

Nic nebylo příliš velké a nic nebylo příliš barevné. Divoké bodykity, které o aerodynamice nikdy neslyšely, výfuky, které trčely tři metry nad automobil, kde se spojily ve svařené hvězdici nebo přední nárazník, který končí až metr před předními světly - tohle bylo zcela normální. Rebélie, divokost, vulgárnost.

Blaupunkt se vrací do minulosti. Uvádí nové retro autorádio s moderními funkcemi

Blaupunkt se vrací do minulosti. Uvádí nové retro autorádio s moderními funkcemi

Postupem času se však členové začali vytrácet. Mohl za to úporný boj s policií, nebo se postupně přesunuli jinam? Těžko říct. To, co tady po nich zbylo, je ale další důkaz toho, jak šílené dokáže Japonsko být. 

Legenda však žije dodnes. V Tokiu se pořádají noční srazy, kdy se ulice promění v přehlídku neonů, chromu a neuvěřitelných karosářských kreací. Během konání akce není problém narazit na členy Yakuzy v Lamborghini, nebo staré mládence, kteří si ještě opečovávají svůj šílený povoz z mládí.

Za volantem nové Toyoty Yaris: Hybrid s třemi válci nelže a má skvělý podvozek!

Toyota Yaris 1.5 Hybrid

Čtvrtá generace yarisu je v Evropě nejdůležitějším modelem značky. Pro Čechy navíc zajímavá i tím, že se bude nově vyrábět u nás u Kolína. S novinkou jsme se mohli blíže seznámit na prázdných silnicích v okolí Bruselu.

včera | Michal Dokoupil | 57 příspěvků
TEST Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4: Jak roztomilý Japonec vyzrál na EU

Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4

Zatímco řada evropských automobilek šíří názor, že malá SUV a crossovery pohon 4x4 nepotřebují, Suzuki se s tím nepáře a v modelu Ignis jej nabízí. Po nedávné modernizaci dokonce s hybridním pohonem, který je pro daný model jedinou možností.

9.  8.  2020 | Jan Mička | 54 příspěvků
Chevrolet Corvette C1 vzbudil rozruch v centru Prahy. Tento rudý skvost řídí žena

Chevrolet Corvette C1

Kdy jste naposledy spatřili na silnici Chevrolet Corvette? Možná docela nedávno. Jenže se s vámi vsadíme o cokoliv, že původní typ C1 z poloviny 50. let to rozhodně nebyl. Přesto i v Česku jeden takový vzácný zámořský klenot jezdí!

8.  8.  2020 | Lukáš Prejzek | 12 příspěvků