Kultovní Toyota Supra z Rychle a zběsile se vydražila za tučné peníze. Má automat

Sériový motor a automatická převodovka, ale zato taky hromada nostalgie a filmová originalita.

Zatímco se do kin konečně dostalo deváté pokračování filmové série Rychle a zběsile, a rovněž české zastoupení Toyoty k této příležitosti ukázalo speciální Supru, ve světě automobilových aukcí se o legendární Supře mluví také. Přesněji totiž zamířil k novému majiteli jeden z originálních filmových exemplářů. A to za pořádně tučnou cenovku.

Jdete na Rychle a zběsile 9? V českých kinech potkáte i speciální Toyotu Supra

Jdete na Rychle a zběsile 9? V českých kinech potkáte i speciální Toyotu Supra

Ikonická Supra v oranžovém laku a s polepy na bocích byla předmětem dražby u společnosti Barrett-Jackson. Kousek z roku 1994, který se objevil v původním filmu Rychle a zběsile (2001) i jeho druhém pokračování (2003), se vydražil za 550.000 dolarů, v přepočtu asi 11,8 milionu korun.

Nový majitel tak vlastní originální vůz použitý při natáčení obou filmů a za jehož volant usedal sám herec Paul Walker v roli Briana O’Connera. Pod kapotou nicméně nečekejte rozsáhle upravenou strojovnu ani vstřikování N2O, pro filmové účely si Supra vystačila se sériovým třílitrovým šestiválcem 2JZ-GTE.

Minitest Toyota GR Supra Dynamic 2.0: Dobře maskovaná vzpomínka na Celicu?

Minitest Toyota GR Supra Dynamic 2.0: Dobře maskovaná vzpomínka na Celicu?

Filmovým „trikem“ je nakonec kulisa manuální převodovky pro záběry z interiéru vozu. Popravdě tu má totiž známý šestiválec čtyřstupňový automat. Skořepinové sedačky, modré čalounění nebo dodatečné budíky na straně spolujezdce vozu nechybí. Nový majitel dostane i osvědčení o pravosti vozu.

Tento exemplář Supry z Rychle a zběsile cenou překonává dříve dražený kus v roce 2015 (s atmosférickým motorem a falešnými NOS lahvemi). Identicky vypadající vůz se tehdy prodal za 185.000 dolarů (asi 4 miliony korun).

První jízda s Hyundaiem Ioniq 5: Tajemný krasavec může převálcovat konkurenci

Hyundai Ioniq 5

Hyundai podobně jako další značky přijíždí s vlastní rodinou elektrických aut. Jmenuje se Ioniq a jejím prvním zástupcem je kompaktní crossover s krásným retro designem. Už jsme ho vyzkoušeli.

22.  7.  2021 | David Bureš | 36 příspěvků
TEST Audi Q2 35 TFSI (110 kW) S tronic: Otázka za milion. Těžká, nebo lehká?

Audi Q2 35 TFSI S tronic

Sudá série Audi začínajících na písmeno Q se utěšeně rozrůstá. Pokud nás paměť nešálí, Q2 byla v roce 2016 vlastně první věcička značky tohoto formátu dostupná v Evropě. Pět let je v autosvětě věčnost, obstojí technika i dnes, byť po faceliftu?

20.  7.  2021 | Richard Herbich | 4 příspěvky
Minitest SsangYong Rexton 2.2 e-XDI 8AT 4x4: Levný all inclusive bez konkurence

SsangYong Rexton 2.2 e-XDI

Přestože je na našich silnicích téměř nevídáme a asi se ani nikdy neokouká, po čtyřech letech kariéry se největší SUV nejmenší korejské automobilky dočkalo modernizace. A to velmi nápadné!

15.  7.  2021 | Michal Beneš | 14 příspěvků