Filmová série Rychle a zběsile byla vskutku štědrá na tvorbu kultovních tuningových vozů již navždy existujících ve vzpomínkách fanoušků. | Mazda RX-7 FD Veilside Fortune (1992) Zdroj: Bonhams Cars

Filmová série Rychle a zběsile byla vskutku štědrá na tvorbu kultovních tuningových vozů již navždy existujících ve vzpomínkách fanoušků. | Mazda RX-7 FD Veilside Fortune (1992) | Zdroj: Bonhams Cars

Černo-oranžová Mazda RX-7 FD, oblečená do bodykitu Fortune od japonské firmy Veilside, z třetího pokračování s podtitulem Tokijská jízda (2006) patří nepochybně mezi jedno z těch proslulých aut. | Mazda RX-7 FD Veilside Fortune (1992) Zdroj: Bonhams Cars

Černo-oranžová Mazda RX-7 FD, oblečená do bodykitu Fortune od japonské firmy Veilside, z třetího pokračování s podtitulem Tokijská jízda (2006) patří nepochybně mezi jedno z těch proslulých aut. | Mazda RX-7 FD Veilside Fortune (1992) | Zdroj: Bonhams Cars

A jeden z originálních exemplářů použitých při natáčení teď hledá nového majitele. | Mazda RX-7 FD Veilside Fortune (1992) Zdroj: Bonhams Cars

A jeden z originálních exemplářů použitých při natáčení teď hledá nového majitele. | Mazda RX-7 FD Veilside Fortune (1992) | Zdroj: Bonhams Cars

Nabízený kousek, ve kterém ve filmu jezdil vysloužilý drifter Han (Sung Kang), je dle expertů z aukční společnosti Bonhams Cars o to vzácnější, neboť jde o jeden ze dvou dochovaných vozů. | Mazda RX-7 FD Veilside Fortune (1992) Zdroj: Bonhams Cars

Nabízený kousek, ve kterém ve filmu jezdil vysloužilý drifter Han (Sung Kang), je dle expertů z aukční společnosti Bonhams Cars o to vzácnější, neboť jde o jeden ze dvou dochovaných vozů. | Mazda RX-7 FD Veilside Fortune (1992) | Zdroj: Bonhams Cars

Exemplář vycházející z RX-7 z roku 1992 byl mimo statické záběry používán i pro jízdní scény, samotného driftování a akčních scén se však neúčastnil. | Mazda RX-7 FD Veilside Fortune (1992) Zdroj: Bonhams Cars

Exemplář vycházející z RX-7 z roku 1992 byl mimo statické záběry používán i pro jízdní scény, samotného driftování a akčních scén se však neúčastnil. | Mazda RX-7 FD Veilside Fortune (1992) | Zdroj: Bonhams Cars

Možná i proto dodnes zůstal ve slušně zachovalém stavu, přičemž od samotné přestavby pro film najel pouhých 5000 km. | Mazda RX-7 FD Veilside Fortune (1992) Zdroj: Bonhams Cars

Možná i proto dodnes zůstal ve slušně zachovalém stavu, přičemž od samotné přestavby pro film najel pouhých 5000 km. | Mazda RX-7 FD Veilside Fortune (1992) | Zdroj: Bonhams Cars

Kromě očividného bodykitu, který původní sporťák rozšiřuje o více než 200 mm, zde nechybí ani originální 19palcová kola Andrew Racing Evolution V. | Mazda RX-7 FD Veilside Fortune (1992) Zdroj: Bonhams Cars

Kromě očividného bodykitu, který původní sporťák rozšiřuje o více než 200 mm, zde nechybí ani originální 19palcová kola Andrew Racing Evolution V. | Mazda RX-7 FD Veilside Fortune (1992) | Zdroj: Bonhams Cars

S ohledem na využití při detailních záběrech má RX-7 také kompletně zařízený interiér se skořepinovými sedadly Veilside, řadou karbonových doplňků, lahví systému NOS a kufrem vyplněným pořádným audiosystémem. | Mazda RX-7 FD Veilside Fortune (1992) Zdroj: Bonhams Cars

S ohledem na využití při detailních záběrech má RX-7 také kompletně zařízený interiér se skořepinovými sedadly Veilside, řadou karbonových doplňků, lahví systému NOS a kufrem vyplněným pořádným audiosystémem. | Mazda RX-7 FD Veilside Fortune (1992) | Zdroj: Bonhams Cars

Z natáčení zůstaly vozu i stopy po držácích kamer, ale rovněž tehdy upravený podvozek, brzdový systém... | Mazda RX-7 FD Veilside Fortune (1992) Zdroj: Bonhams Cars

Z natáčení zůstaly vozu i stopy po držácích kamer, ale rovněž tehdy upravený podvozek, brzdový systém... | Mazda RX-7 FD Veilside Fortune (1992) | Zdroj: Bonhams Cars

...nebo dvourotorový přeplňovaný motor vyladěný společností RE-Amemiya na výkon zhruba 280 koní (206 kW), rovněž doplněný o výfukový systém Blitz Nur-Spec. Vůz údajně váží něco málo přes 1050 kg. | Mazda RX-7 FD Veilside Fortune (1992) Zdroj: Bonhams Cars

...nebo dvourotorový přeplňovaný motor vyladěný společností RE-Amemiya na výkon zhruba 280 koní (206 kW), rovněž doplněný o výfukový systém Blitz Nur-Spec. Vůz údajně váží něco málo přes 1050 kg. | Mazda RX-7 FD Veilside Fortune (1992) | Zdroj: Bonhams Cars

Současně se Hanova RX-7 nachází u soukromého majitele ve Velké Británii a je plně homologována pro silniční provoz. | Mazda RX-7 FD Veilside Fortune (1992) Zdroj: Bonhams Cars

Současně se Hanova RX-7 nachází u soukromého majitele ve Velké Británii a je plně homologována pro silniční provoz. | Mazda RX-7 FD Veilside Fortune (1992) | Zdroj: Bonhams Cars

Za jeden z nejznámějších vozů ze série Rychle a zběsile, navíc s ohledem na originálnost a vzácnost, je odhadována pořádně tučná cenovka – 250.000 až 350.000 liber, tedy v přepočtu 7,1 až 10 milionů korun. | Mazda RX-7 FD Veilside Fortune (1992) Zdroj: Bonhams Cars

Za jeden z nejznámějších vozů ze série Rychle a zběsile, navíc s ohledem na originálnost a vzácnost, je odhadována pořádně tučná cenovka – 250.000 až 350.000 liber, tedy v přepočtu 7,1 až 10 milionů korun. | Mazda RX-7 FD Veilside Fortune (1992) | Zdroj: Bonhams Cars

Odklepnuto bude během aukce na Festivalu rychlosti v Goodwoodu (11. července). | Mazda RX-7 FD Veilside Fortune (1992) Zdroj: Bonhams Cars

Odklepnuto bude během aukce na Festivalu rychlosti v Goodwoodu (11. července). | Mazda RX-7 FD Veilside Fortune (1992) | Zdroj: Bonhams Cars

| Mazda RX-7 FD Veilside Fortune (1992) Zdroj: Bonhams Cars

| Mazda RX-7 FD Veilside Fortune (1992) | Zdroj: Bonhams Cars

| Mazda RX-7 FD Veilside Fortune (1992) Zdroj: Bonhams Cars

| Mazda RX-7 FD Veilside Fortune (1992) | Zdroj: Bonhams Cars

| Mazda RX-7 FD Veilside Fortune (1992) Zdroj: Bonhams Cars

| Mazda RX-7 FD Veilside Fortune (1992) | Zdroj: Bonhams Cars

| Mazda RX-7 FD Veilside Fortune (1992) Zdroj: Bonhams Cars

| Mazda RX-7 FD Veilside Fortune (1992) | Zdroj: Bonhams Cars

| Mazda RX-7 FD Veilside Fortune (1992) Zdroj: Bonhams Cars

| Mazda RX-7 FD Veilside Fortune (1992) | Zdroj: Bonhams Cars

| Mazda RX-7 FD Veilside Fortune (1992) Zdroj: Bonhams Cars

| Mazda RX-7 FD Veilside Fortune (1992) | Zdroj: Bonhams Cars

| Mazda RX-7 FD Veilside Fortune (1992) Zdroj: Bonhams Cars

| Mazda RX-7 FD Veilside Fortune (1992) | Zdroj: Bonhams Cars

| Mazda RX-7 FD Veilside Fortune (1992) Zdroj: Bonhams Cars

| Mazda RX-7 FD Veilside Fortune (1992) | Zdroj: Bonhams Cars

| Mazda RX-7 FD Veilside Fortune (1992) Zdroj: Bonhams Cars

| Mazda RX-7 FD Veilside Fortune (1992) | Zdroj: Bonhams Cars

| Mazda RX-7 FD Veilside Fortune (1992) Zdroj: Bonhams Cars

| Mazda RX-7 FD Veilside Fortune (1992) | Zdroj: Bonhams Cars

Černo-oranžová Mazda RX-7 FD, oblečená do bodykitu Fortune od japonské firmy Veilside, z třetího pokračování s podtitulem Tokijská jízda (2006) patří nepochybně mezi jedno z těch proslulých aut. | Mazda RX-7 FD Veilside Fortune (1992) Zdroj: Bonhams Cars
A jeden z originálních exemplářů použitých při natáčení teď hledá nového majitele. | Mazda RX-7 FD Veilside Fortune (1992) Zdroj: Bonhams Cars
Nabízený kousek, ve kterém ve filmu jezdil vysloužilý drifter Han (Sung Kang), je dle expertů z aukční společnosti Bonhams Cars o to vzácnější, neboť jde o jeden ze dvou dochovaných vozů. | Mazda RX-7 FD Veilside Fortune (1992) Zdroj: Bonhams Cars
Exemplář vycházející z RX-7 z roku 1992 byl mimo statické záběry používán i pro jízdní scény, samotného driftování a akčních scén se však neúčastnil. | Mazda RX-7 FD Veilside Fortune (1992) Zdroj: Bonhams Cars
23
Fotogalerie

Kultovní Mazda RX-7 z Rychle a zběsile se vydraží v Goodwoodu. Dnes už existují jen dvě

Zájemci si pustí Teriyaki Boyz, otevřou malý pytlík brambůrků a odloží si pár milionů bokem, protože tenhle filmový klenot rozhodně levný nebude.

Filmová série Rychle a zběsile byla vskutku štědrá na tvorbu kultovních tuningových vozů již navždy existujících ve vzpomínkách fanoušků. Černo-oranžová Mazda RX-7 FD, oblečená do bodykitu Fortune od japonské firmy Veilside, z třetího pokračování s podtitulem Tokijská jízda (2006) patří nepochybně mezi jedno z těch proslulých aut. A jeden z originálních exemplářů použitých při natáčení teď hledá nového majitele.

Nabízený kousek, ve kterém ve filmu jezdil vysloužilý drifter Han (Sung Kang), je dle expertů z aukční společnosti Bonhams Cars o to vzácnější, neboť jde o jeden ze dvou dochovaných vozů. Exemplář vycházející z RX-7 z roku 1992 byl mimo statické záběry používán i pro jízdní scény, samotného driftování a akčních scén se však neúčastnil. Možná i proto dodnes zůstal ve slušně zachovalém stavu, přičemž od samotné přestavby pro film najel pouhých 5000 km.

Kromě očividného bodykitu, který původní sporťák rozšiřuje o více než 200 mm, zde nechybí ani originální 19palcová kola Andrew Racing Evolution V. S ohledem na využití při detailních záběrech má RX-7 také kompletně zařízený interiér se skořepinovými sedadly Veilside, řadou karbonových doplňků, lahví systému NOS a kufrem vyplněným pořádným audiosystémem.

Z natáčení zůstaly vozu i stopy po držácích kamer, ale rovněž tehdy upravený podvozek, brzdový systém nebo dvourotorový přeplňovaný motor vyladěný společností RE-Amemiya na výkon zhruba 280 koní (206 kW), rovněž doplněný o výfukový systém Blitz Nur-Spec. Vůz údajně váží něco málo přes 1050 kg.

Současně se Hanova RX-7 nachází u soukromého majitele ve Velké Británii a je plně homologována pro silniční provoz. Za jeden z nejznámějších vozů ze série Rychle a zběsile, navíc s ohledem na originálnost a vzácnost, je odhadována pořádně tučná cenovka – 250.000 až 350.000 liber, tedy v přepočtu 7,1 až 10 milionů korun. Odklepnuto bude během aukce na Festivalu rychlosti v Goodwoodu (11. července).

Zdroj: Bonhams Cars | Zdroj videa: Mazda

Mazda

Japonskou automobilku založil v roce 1920 Jujiro Matsuda. Název se někdy odkazuje na jeho jméno, jindy na perského boha Ahura Mazda.

V roce 1979 vstoupil do Mazdy Ford, který postupně navyšoval a prodával svůj podíl. Dnes ale vlastní už malou část společnosti.

Mazda MX-30 • Mazda2 •​ Mazda3 •​ Mazda6 •​ Mazda CX-3 •​ Mazda CX-30 •​ Mazda CX-5 •​ Mazda MX-5

Doporučujeme

Články odjinud