Myslim, ze neni ceho se bat. Spousta lidi si chce koupit poradne auto takze berou (Audi, BMW, Mercedes, atd.). Takze tyto automobilky se Cinanu nemusi bat. Dale je tu spostu automobilek ktere jsou vyjimecne v designu (Seat, Japonci, Lancia, Peugeot, Citroen, atd.). Ty se take nemusi bat. Ale pak je nekolik automobilek ktere nedavaji nic navic (design, supr vyjimecna technologie, atd.) a ty budou mit trochu s cinany problem. Do teto skupiny bych zaradil z casti korejske automobilky, Skodu, Dacia, Lada a jim podobne.Ze zakazniku techto automobilek budou zakaznici cinskych automobilek protoze cinani je pretahnou cenou a o tu jde v tomto segmentu predevsim. Osobne bych se pri koupi vozu priklanel ke klasicne znacce (Hyunday, Renault, Opel, atd).Cinska auta jenom trochu zamichaji s trhem levnych aut do 250kKc. Konkurence je vitana i kdyz se to Skode nelibi.------------------------------------------------ -------Nejsme tak bohatí aby jsme si mohli kupovat levné věci.
jiz leta videlavaji jen na nahradnich dilech a leasingovych divizich puvodnich automobilek. Marze jsou stlacene na minimum, vyplati se vyrabet jen vetsi masy jako zapachajici kraksny SUV..Neni divu ze zabili elektromobil v 90.letech ten totiz drahy servis a nahradni dily skoro nepotrebuje. Jak rika stare prislovi, nasleduj penize, nebo kdo z toho ma prospech?Automobilky jsou jen parta zkorumpovanych darebaku, VW neni vyjimkou..Nasadit vysetrovani, kontroly, naparit dane a 3x prisnejsi emise a videli by ste ty nove technologie na silnici za 2roky. Na to bohuzel zkorumpovana spolecnost v EU ani USA nema koule.. proto vitejme sflikovane sragorky s Ciny za babku..tam alespon clovek vi co a proc kupuje pane Kulhanku..
To by pak tezko vykazovaly zisky 2 a vice miliard EUR ze ???
První se nauč rozlišovat Eura a Kč!
Já se divím-ten brzdový válec nedělá škoda,ale pro značkový díl si ho nechává balit do zelené krabičky a tudíž stejný výrobek se prodává v jiné krabičce,ale o třetinu levněji.Prostě škodovkáři sou takový.... a budou se pořád té škodovky zastávat.Já to pořád nechápu-proč se neprobudijou.
Na rozdíl od čínského trička nebo riflí musí auto vydržet v provozu dlouhá léta a u nás často i desítky let. Evropské automobilky myslím šanci proti Číně mají, když se vykašlou na diskriminaci zákazníků se staršími ojetými auty ( gufero do rozdělovače za třicet korun? hahaha! leda celý rozdělovač za osm tísíc! .... těsnění pod přírubu? né to neprodáváme, leda sadu těsnění na celý motor za pět táců.... servisní příručku? neexistuje, jen pro interní potřebu autorizovaných servisů.... OBD chybové kódy? si děláte srandu ne?). Potom mají šanci, že si zákazník radši koupí byť i dražší evropské auto se zárukou dlouhodobé snadné opravitelnosti, než čínské vozítko "na jedno použití".
Do Renaultu Laguna hl. brzdovy valec v servise 6 800 Sk, ten isty od BENDIX-u v "neznackovej" predajni 1980 Sk. Podotykam ze Renault tieto valce nevyraba, ale kupuje od BENDIX-u.
Přední kotouč na Lagunu 2 ve značkovém servise 6 tis Kč, výměna všech 4 kotoučů a 8 ks destiček s prací asi 40 tis.Nechtějí si přiznat jistý problém s předními kotouči,tak koupím orignální Bosch, celé mne to bude stát řádově 7 tis.Zdůrazňuji slůvko originální sada. Odlišme: platit předraženým značkovým servisům,když se naprosto identické a značkové dá koupit za výbornou cenu(není to kradené,jenom přímá cesta,bez mezistupňů) a kopie součástí, které jsou také levné,ale na auto si to prostě nedám.Krom úplně nového auta,kde je nutím řešit věci v záruce,do značkových servisů s dalšími nechodím a to jedno je stále v záruce.Auta fungují,no tak až na ty kotouče na L2,ale to je prý OK,tak se nehádám a nechodím tam nic řešit,ztáta času....Čistě soukr. by mne zajímalo, jaký bude servis na čínské auto.Jestli to auto bude tak špičkové, jako jiné čínské výrobky, viz www.spotebitele.cz a tam RAPEX......tak potěš pán bůh každého majitele.Ale bude to svobodná volba.Moje je jasná. Ne. Jak říká klasik:Japonec až nakonec, ale protože je to moc obecné a široké, říkám nakonec Toyota,nebo Honda a basta.
Dyz v Cine dochazi k porusovani prav tak EU a USA maji jednu moznost ... nedovazet tyto veci ... ale oni to neudelaji protoze je Cina zivi .... sami si za to muzou ... a se*rou si na hlavu ... Jinak fandim levnym dilum, a je mi jedno kde jsou vyrobeny ... Ja osobne bych si nejake dily do auta koupil jedine originaly a jen nektere klidne neoriginalni ... Vyrobci aut totiz koupi nejakou hotovou vec od dodavatelske firmy a prodavaji ji jako priplatovou vybavu v cene 3x vetsi... v tom zadny vyvoj neni .. ta firma co to vyrabi a prodava si na tom vydela obvykle 100% ... pak to automobilka da do auta a cena vzroste o dalsich 300% ... A pokud jedna automobilka vyrabi treba 3 - 6 modelu aut, tak vsechny je vyrobne stoji ±stejne ... jasny vyvoj musi byt, a nove vymyslena vec se dava do vetsich "drazsich" aut... ale proc je pak male auto tak drahe?Doufam ze se automobilky probudi a budis Cinske vecicky pouze jako katalizator tohoto vseho....
Rekl bych to takle. Retos v srpnu sme koupili mamince FaCombi Elegance 1,2 HTP za cenikovou cenu 357900. K tomu pribylo jeste ESP, metaliza a dalsi drobnosti. Cena mela byt celkem 389 000. I presto, ze slo o objednavane auto, prodejce zlevnil na 358 000. Prodejni marze tedy musi byt nulova. Je tudiz naprosto pochopitelne, ze sada poklic pak stoji 1257Kc, protoze holt ten podnik na necem vydelat musi. Na pristi rok mame slibenou na O3 Elegance 1,9 TDI slevu 65 000 a ja i prodejce uz vi, kam budeme jezdit na servis nejenom s temahle dvema, ale i s tretim autem....Vyvoj auta neco stoji, ceny stagnuji. Nevim proc by nekdo mel byt na trhu zvyhodnen tim, ze by nemusel platit naklady na vyvoj. Proti tomuto "vyvlastneni" dokumentace jsem zasadne proti.
To, že je někdo ochotný dát za fábii s mrzáckým motorem 358k, navíc ještě bez poklic, tentokrát přejdu jen s poklepáním na čelo, ale chtěl sem se tě zeptat jestli příští rok už bude nová oktávka, když píšeš, že na O3 máš slíbenou slevu...???
hele sulinku, poklice sou na zimu na ocelovy kola. v lete sou tam hlinikovy 14ky. to zaprvy. zadruhy ten motor je do mesta a pro ty ucely je taky koupenej. ti co to nepochopili maji smulu. a zatreti. nová oktávka bude, u mě v garáži. že netušíš, že ta poslední generace je třetí můj problém není.
Za prvé, ty budeš dobrý ubožák když se nejsi schopen bavit bez vulgarismů... Za druhé, jestli počítáš i veterána ze šedesátých let, tak ano, bude to třetí generace, nicméně takto to počítáš asi jediný v republice... Za třetí, chápu hodně věcí, jen takové primitivy jako ty ne...
hele, na takovy kravoviny se neda jinak reagovat. moc bych chtel videt spoustu chytraku, keri se serou do HTP co jim stoji v garazi. pokud uz vubec nakou maji, tak tam bude 10ti leta ojetina s napisem no fear na zadnim skle. cos koupil manzelce ty? je to auto se 4ma pytlama, ABS, ESP, klimatizaci, litejma kolama, volantem v kuzi atd.? najdi mne vyhodnejsi koupi a zaplatim ti 10 000,-
Ty delas, jaky by ty automobilky investovaly do vyvoje z nejakeho lidumilstvi. Ony to delaji proto, ze se jim to vyplati. Pokud maji pocit, ze tim jen pomahaj cinanum, tak at neinvestujou. Ale ony vedi, ze to by byl jejich konec. I kdyz cinani budou opisovat, technologicky naskok evropskych automobilek zpusobi, ze cinske auto si koupej jenom socky, ktere by jinak kupovaly korejskou ojetinu.A vubec, dusevni vlastnictvi je koncepcne nesmysl. Nemely by nahodou tak vsechny automobilky platit vynalezci kola?Nektera automobilka asi take jako prvni pouzila volant (misto riditek). Ostatni to videli, tato informace se STALA SOUCASTI jejich povedomi (zapsala se jim do mozku) a tezko po nich chtit, aby to nevyuzili a nedali volant i do svych aut.Mimochodem: jestli Skodovka prodava totalni minihruzu s 1.2 HTP "motorem" za 360 tisic a jeste tvrdi, ze je na hranici nakladu, tak bud lze, nebo ma ve fabrice totalni bordel a neefektivitu. Kdo takovou sragoru neni schopen vyrobit za 150 tisic, nema na trhu co delat a zaslouzi si byt "pozran".Neni nahodou, ze kvuli cinske konkurenci rvou prave automobilky typu Skoda. Cinskou konkurenci jsou ohrozeny prave jen automobilky produkujici (pod)prumerna auta bez image za (nad)prumernou cenu. Automobilky se jmenem, image, na vysoke technicke urovni, na vysoke urovni komfortu, se spickovymi motory a dalsi technikou - ti se cinanu neobavaji vubec. Myslim, ze BMW, Audi, Mercedes (natoz jeste prestiznejsi a kvalitnejsi znacky) se nemaji vubec ceho obavat. V Britanii toto doslo uplne nejdal, obycejna auta se ta prakticky nevyrabi, zustaly pouze spickove sportovni znacky, kusova luxusni vyroba, atd... A ze by v Britanii chcipali hlady, to jsem si fakt nevsiml.
No ona ta Fabie za 360 000 opravdu nemá výrobní náklady větší, nežli 150 000 Kč. Dokonce jsou ve skutečnosti menší. Ale zapomínáš na náklady na vývoj, daně, marže prodejce, rezervy na reklamace a záruční servis a, asi ti to přijde divné, i zisk výrobce. Takže pokud ti přijde 150 000 výrobních nákladů přiměřených, tam neni chyba v automobilce, ale v tobě. Že si to nedokážeš spočítat.
Také se tam vyrábí Toyota Avensis,což asi není kusová ani luxusní výroba.Japonské auto z GB-ale ti angláni mají práci,takže i třeba proto mnozí nechcípaji hlady....těch výrobků je víc,než ten Avensis,to víme,když jsme znalci,že jo?
bojler jaky je to dealer kde davaji takove slevy?
tohle byl Suchy Znojmo. ale rovnou sem prisel s tim, ze chcu konkretni typ, konkretni doplnky a ze sme doted kupovali 4 auta u konkurence, kolik daji slevu.
Slysel jsem ze prodejci aut (Skodovek, mozna i ostatni) davaji pri trose smlouvani bezne kolem 10 procent slevu. Kdyz neda Pepa prodejce tak jdu o ulici dal a Franta mi tu slevu da. Konkurence?!?!
Ne ze bych mel komunistickou Cinu nejak v oblibe, ale zcela jiste ma i zajimave prinosy.Libertariani se k institutu dusevniho vlastnictvi stavi pomerne skepticky. A Cina je jeho tak velky a silny "porusovatel", ze by to "Zapad" mohlo donutit svoje stanovisko prehodnotit. Vice treba zde: http://www.libinst.cz/tl/tl_12_2001.pdfA dale je tu tema pruzne mzdy. U nas mzdy vicemene urcuje kartelova dohoda zamestnancu (tzv.odbory) a statni monopol na generovani legislativy (minimalni mzda, Zakonik prace, ...). Jenze ekonomika trpi (diky statnimu monopolu na tisk nekrytych penez) tzv. hospodarskymi cykly - stridani konjunktury a deprese. Depresi by bylo mozne celkem rychle prekonat prechodnym snizenim mezd (krize v historii byly diky pruznosti mezd podstatne kratsi, nez dnes). Tlak cinske konkurence by mohl prinest zlepseni i v teto oblasti - protoze neni mozne si myslet, ze u nas (EU) budeme pohodovym tempem pracovat 6 hodin denne za (relativne) luxusni plat, budeme mit dva mesice dovolene, zdravotni peci a BuhViCoJeste "zdarma" - a ze pri tom vsem budeme schopni konkurovat vyrobkum z Ciny ci Koreje. Volny trh (pracovnich sil, mezinarodni trh, ...) by vedl k tomu, ze jednak my bychom se museli zacit chovat racionalneji, ale na druhe strane s rostouci vykonnosti cinske ekonomiky by rostly i mzdy a dalsi naroky tamnich zamestnancu (tak jak se tomu stalo napred v Japonsku a nasledne v Korei), cili diky v clanku zminene teorii komparativnich vyhod by se produktivita i "blahobyt" v obou castech sveta casem ustalil na rovnovazne (a VYSSI) urovni.Jakekoli umele zabrany "levnym dovozum" ze strany EU, jakekoli "ochrany" pro mistni firmy povedou jen k prohloubeni stagnace a zaostavani EU a ve vysledku ta pracovni mista budou stejne ztracena (resp. v podstatne vetsi mire). EU se dnes v podstate snazi o totez, o co Cina v davne historii - snazi se postavit "velkou cinskou zed" z regulaci, cel a kvot. Jaky tragicky dopad ta zed pro Cinu mela, to snad kazdy vi ze zakladni skoly.Efektivita asijskych vyrobcu je proste OBJEKTIVNI FAKT, kteremu se bud pruzne prizpusobime, nebo budeme stavet "cinske zdi" se vsemi jejich tragickymi dopady.Je potreba si uvedomit, ze EU je ze svetoveho hlediska marginalni trh. Pro USA je dulezitejsi Jizni Amerika, pro Asii zase USA. Kdyz se uzavreme pred Cinou, ta bude exportovat do celeho zbytku sveta - levnymi auty z Ciny bude jezdite cela Asie i Afrika a z casti i Amerika a Australie. K cemu nam bude, ze si v EU zachranime nase Skodovky, kdyz ty budou za svetem stale vice zaostavat? Vystavme nase podniky prime konkurenci, at si poradi. Ale dejme jim moznost, aby si poradit mohly (zrusenim regulaci, zejmena na pracovnim trhu).
No, akorat ten dokument ma dva problemy:1) Autori sami priznavaji, ze neexistence dusevnich prav by znamenala znatelne mene knih, hudby, pocitacovych programu, vynalezu...2) Samotna tam prezentovana uvaha je chybna. Zabyva se situaci, kdy informace (respektive relace "tat chemicka latka leci tu a tu chorobu") uz existuje. Ale ignoruje fakt, ze (nekdy) neexistovala. A to jeji objeveni si vyzadalo netrivialni namahu. Stejne tak tam informace pro nekoho, kdo ji nema, ma nenulovou cenu. A dale - nemel by objevitel tu informaci vlastnit na zaklade principu prvotniho privlastneni?Ja se domnivam, ze soucasna verze libertanianskeho modelu proste nedokaze dusevni (ne)vlastnictvi rozumne uchopit, dava argumenty pro i proti. (Coz ukazuje, ze neni tak dokonala, jak se jeji proponenti snazi tvrdit.)(Jinak nejde jen o vedecke objevy, programovani si muzeme predstavit jako proces "objevovani", ze dany shluk bitu dela co chceme, hudbu jako "objevovani" ze dana sekvence not vzbuzuje libe pocity.)
1) Pokud by to znamenalo misto 20000 vydanych knih rocne jen 15000, misto 20000 CDcek s popikem jen polovina, misto milionu sharewaru jen pulka, tak by se to dalo prezit. Na druhou misku vah je treba dat jasna pozitiva. Nehlede k tomu, ze bez statni (monopolni a nasilne) regulace v teto oblasti by do jiste miry mohlo vzniknout neco spontanniho. Treba ze by hospodarska komora jako podminku clenstvi vyzadovala dodrzovani urciteho kodexu. Navic v mnoha pripadech by si lidi poradili sami. Treba kdyby nejaky autor vydal knihu a nekdo ji opsal a prodaval za pulku, tak by to asi jeho povesti moc nepomohlo. U hudby jiz dnes vetsina autoru ma daleko vetsi zisk z koncertu ci prodeje souvisejicicho materialu (tricka, ...), nez z vlastnich CD. Proste lidi/spolecnost by si nejak poradili i bez nasilne monopolne centralni statni regulace. Nehlede k tomu, ze alespon na MBA nas ucili, ze v dnesnim turbulentnim prostredi jde vyvoj tak rychle dopredu (a celosvetove patentovani je tak drahe), ze spousta firem uz sve objevy ani nepatentuje a radeji pouziva strategii rychle vrhnout na trh, na novince vydelat a az to treba za rok nekdo okopiruje, prijit uz zase s nejakou novinkou a lizat smetanu. Nehlede k tomu, ze ve svobodne spolecnosti by opet na vaze nabyla moralka a korektni chovani. Se zlodejema by se nikdo nebavil. Dnes sice proti nim mame legislativu, ale kradeni je tak bezne (je dokonce zakladnim kamenem socialniho statu), ze lidi stejne kradou. Opovrzeni spolecnosti je daleko vetsi obranou pred kriminalitou, nez legislativa.2) Princip prvotniho privlastneni je prima Konecne neco, cemu rozumim a s cim souhlasim. Ano. Jenze u znalosti je to trochu problem. Ja ji jakozto objevitel mohu chranit a nezverejnovat (jako recept na Becherovku ci CocaColu). Ale kdyz ji zverejnim, dostane se do OBECNEHO POVEDOMI. Tezko mohu tvrdit: "Hej pane, tech 5 milionu mozkovych bunek tady vlevo ve vasem mozku je mejch, protoze obsahujou muj patent". Jak chtit po lidech aby nepouzivali myslenku, kterou jiz maji v mozku? Kdyz objevim, ze nejlepsi zpusob jak udit salam je takovy a takovy, tuto informaci zverejnim (pochlubim se v odbornem casopise), tato informace se stane soucasti znalosti kazdeho ctenare, jak je pak mam nutit, aby pouzivali stale ty horsi metody uzeni? A mam chtit poplatky za to, ze si nekdo pobrukuje moji melodii?Souhlasim, ze libertarianska teorie nedokaze dusevni vlastnictvi uchopit. Respektive na institut dusevniho vlastnictvi maji jeho ruzni protagoniste ruzne nazory. Ale v tom je prave sila libertarianu. Oni (my) preci netvrdi, ze maji recept na vsechno. Ze vedi presne, jak by co ve svobodne (bezstatni) spolecnosti fungovalo, co by se jak vyvinulo, jestli by funkci policie prevzaly pojistovny, nebo nekdo jiny, atd.. A podle me to ani neni nejaka jejich chyba. Ani nemohou vedet vsechno. Vi nekdo, jake bude za 7 let pateho kvetna pocasi? Nevi. Oni (my) jen trvaji na svobode, nenasili, vlastnictvi sebe sama. A treba by ve svobodne spolecnosti (spontannim radu) nejaka obdoba dusevniho vlastnictvi i vznikla. Bud z iniciativy soukromeho soudu (precedentem), nebo jako dusledek nejake (dobrovolne) dohody. To proste nelze dopredu vedet a ani to neni potreba dopredu vedet. Pokud by to spolecnost preferovala, asi by to vzniklo. Nicmene soucasna forma se statnim monopolem ovlivnovanym lobystickymi skupinami (OSA, hudebni vydavatelstvi, ...) je proste tragicka. Pravo a pravdu nelze urcovat hlasovanim a lobingem, ale zkoumanim toho, co je spravedlive, co nekoliduje s individualnimi pravy.Jinak treba co se tyce toho software, ja mam pocit, ze by se pri zruseni statni monopolni legislativy az tak moc nestalo. Firmy kupuji SW vetsinou ne proto, ze musi, ale proto, ze chteji, aby jim to nekdo nainstaloval, customizoval, servisoval. Nedovedu si predstavit, ze by si treba Telecom ukradl SAP. Velke SW firmy neziji z penez za licence, ale z penez za sluzby. A podobne male SW firmy: jiz dnes za SW plati ten, kdo chce a kdo nechce stahuje a crackuje. A presto SW firmy prosperuji. Sve produkty si chrani ruznymi zpusoby. A pro vetsinu lidi je pohodlnejsi zaplatit dvacet dolaru a mit podporu pro dany produkt, nez hledat crack a riskovat zavirovani pocitace. Podle me by zruseni autorske legislativy melo minimalni dopad a pokud nejaky, tak by se tomu holt firmy nejak prizpusobily.
No, co by to znamenalo se muzem jenom dohadovat Spis myslim, ze by cela scena vypadala dost jinak. Prosazovani dusevnich prav je stejna "regulace" jako prosazovani majetkovych prav.> Treba kdyby nejaky autor vydal knihu a nekdo ji opsal a prodaval za pulku, tak by to asi jeho povesti moc nepomohlo.No a? Ale lidi by ji kupovali a puvodni autor by prisel na buden.Ad nepatentovani: Je potreba rozlisovat mezi patenty a autorskym dilem. Jsou obory, kde jde vyvoj dostatecne dopredu a tam patentovani opravdu nema moc smysl - treba prave SW (i kdyz i tam velke firmy patentuji a ne ze ne). Ale neexistence autorskeho prava by ten obor dost zmenila. Existuje free ("as beer") SW, ale je proste jiny nez komercni, je na nem videt, ze ho lide pisou vicemene pro sebe. Stejne tak SW ke kteremu je potreba velka podpora (treba ten SAP) by neexistence autorskych prav asi moc nepoznamenala. Ale retail SW by to asi poznamenalo. Divil byste se, kolik firem kupuje SW proto, aby ho meli pravne v poradku (v jedne takove jsem prave tohle daval do poradku - nakupoval licence SW, ktery se tam do te doby pouzival nelegalne.)Pak jsou obory, kde je vysledkem nekolika let vyzkumu a milionu dolaru jeden radek textu. Tam patentovani (toho radku) smysl dava, protoze pak by do takoveho oboru nikdo neinvestoval.Ja zase nechapu, proc kdyz treba pet hodin vyrabim policku, tak to je muj majetek, ale kdyz 5 hodin vyrabim program, tak by to muj majetek nemel byt - oboji je vysledkem me prace.> Pravo a pravdu nelze urcovat hlasovanim a lobingem, ale zkoumanim toho, co je spravedlive, co nekoliduje s individualnimi pravy.No, to je prave zasadni omyl libertanianu. Ze existuje nejaka objektivni pravda. Jenze ona (obecne) neexistuje. Casto jsou proste dva protichudne nazory a neni mozne objektivne rozhodnout, kde ma byt ta hranice (treba jako na to dusevni vlastnictvi).Jinak autorske pravo lze pojmout i smluvne a de-fakto to tak funguje - pokud si koupim treba program nebo hudebni nosic, tak uzavru z prodejcem smlouvu (takza zadna statni regulace - autorsky zakon jen definuje urcite veci ohledne rezimu tech smluv). Co je problem je spatna kontrola poruseni tech smluv.
Nic proti. Nicmene stejne tak jako jsem proti statnimu monopolu na vynucovani majetkovych prav (stat je naopak monopolem na jejich porusovani), stejne tak uznavam, ze i ve svobodne spolecnosti by mozna vznikla i nejaka obdoba institutu autorskych prav. Policka je tvym vytvorem. Je to smiseni neceho hmotneho s tvoji praci. Ale program? Ten program muzes chranit hesly, klici, on-line registraci, atd... Nicmene mezi polickou a SW je rozdil v tom, ze policku mas u sebe a kdyz ji prodas, zmeni majitele. Ale SW kdyz prodas, nebo dokonce na WWW das ke stazeni, je jeste stale tvym majetkem, kdyz se nachazi na HDD nekoho jineho? Proste uplne stejne to neni. Rekl bych, ze kdyz takto neco vydas (das ke stazeni), je proste na tobe, abys to bud tak dobre zabezpecil, nebo abys "legalnimu" registrovanemu uzivateli nabidl takove vyhody (updaty, podporu, skoleni, stazeni doplnku, ...), aby ti lide dobrovolne platili. A podle me to tak i funguje.Objektivni pravda samozrejme existuje. A cela veda je zalozena na jejim hledani. Kdyby neexistovala, vedu muzes zrusit. Ano, i vedci maji nekdy na jednu vec ruzne nazory. Ale pomoci experimentu ci dokazovani a modelovani se k te objektivni pravde propracovavaji. Ano, s tim smluvnim zakladem samozrejme souhlasim. Museji byt dve strany, ktere se dobrovolne dohodnou na smlouve. Ale tak to dnes proste neni a autorsky zakon je jednou z hlavnich pricin. A stat (jeho monopol na vymahani prava) je i pricinou nevymahatelnosti tech smluv.
Ať soudruzi v Číně podnikají a jedou podle pravidel hry (třeba ekologické normy,nedotoavané el. energie atd.) a není problém.Doufám, že pan Cupánek miluje odměnu za práci "hrst rýže" -v nadsázce. Nechme vznešených frází, ale všichni stejně podle stejného pravidla. A protože tohle ČLR nikdy neudělá, tak si holt raději za auto připlatím, aby lidé v EU měli práci.Když ji nebudou mít, já ji ztratím též a nebudu mít ani na tu čínskou srajdu,co nazývají autem.USA si také chránií svůj trh,že jo? Každý, kdo to má trochu srovnáno.Někaým způsobem. Někonečný a bezbřehý liberalismus pana profesora je snad už minulostí, a to jsem jejich volič.
Pravidla hry: a kdo je jako urcuje? A proc zrovna EU a ne ta Cina?Nikdo vam nebrani si za auto priplatit a koupit si evropske. Ja po cinskem take nijak zvlast netouzim. Nicmene bychom nemeli branit (treba clem, nebo kvotou) memu relativne chudemu dedeckovi koupit si levne cinske auto.Pokud vim, pan profesor ma do liberala VELMI daleko, to se jen tak rikalo a liberalismus to zdiskreditovalo. Liberalismus obsahuje uctu k pravu, jen "deformatori" jej interpretuji tak, ze kazdy si muze krast, jak chce. ODS je proste socdem s liberalne/konzervativne/nacionalistickou retorikou. Ale liberal by nevypustil z ust veci typu "koncesionarske poplatky pro CT jsou nutne", "snizovat spotrebku z PHM nema cenu" a podobne. A ODS to dela.A kdo zna teorii komparativnich vyhod, nemuze nesmysl typu "prijdeme kvuli levnym cinskym autum o praci" vypustit z ust. Abychom je mohli totiz kupovat, musime si na ne take vydelat (tedy pracovat). A co neutratime za auta (protoze koupime levnejsi z ciny), utratime za neco jineho (treba mistni sluzby). A vubec: kdo je to my? Praha? Stredni cechy? CR? EU? Svet? Kde je ta hranice? Proc rikame MY (EU) se musime branit cinskym autum? A proc nam (cechum) nevadej dovozy treba z Francie? Vzdyt to je cele uplne na hlavu! Koho "znicila" a ci nezamestnanost zpusobila treba levna asijska elektronika? Mame chranit cesky textil pred dovozem z ciny? Proc? Cesi v textilkach stejne nemakaj (jsou na to liny) a tak bychom chranili stejne jen mista pro polaky, slovaky a ukrajince (koukni, kdo v tech fabrikach dela). A jakym pravem chces branit memu dedeckovi (chudemu duchodci) kupovat si levne cinske obleceni? Ze se nestydis!
Ať si tvůj dědeček koupí co chce.Mně je to fuk.S tou leností,tak hodně bych brzdil.Kousek od domu byla hodně velká textilka,2500 ženských makalo tak, že když chtěla jít na WC si vyměnit vložku,tak na její místo zasedla mistrová(to už za totáče),takže ta větší část dne zaskakovala a platy před krachem byly na úrovni minim mzdy.Větší PP si nedovedu představit,tu továrnu jsem znal.Jasně,ať chcípnou,pár ženských nemá práci,o co jde? Uživí je manželé-akorát že kdosi zase psal,že si nechce kupovat drahý brzdový válec,ale levný,protože málo vydělává,tak pak tomu celému trošičku nerozumím, no nic,slavím, dokud je to dnes státní svátek a lze to ještě slavit....Asi je levnější těm ženským dát podporu.I na tu někdo ale prachy přece vydělá,že jo? Zase se netvařme,že nás budou živit jenom služby,seč mne třeba zrovna živí.Ale s panem Cupánkem dál nehodlám diskutovat,to je pak nekonečné a rozplihlé....Ano,máš jako vždy pravdu a tím to uzavírám.Takže si zase za 2 roky koupím auto vyrobené v EU,dokud je tu ještě dělají.P.S: Kousek bydlí poslanec KSČm,který byl před listopadem okresním tajemníkem, ten neslaví,ten se těší na svoji dobu a už teď je na koni.... Takže,serme na to. Komouši to za nás vyřeši,jako vždy to vyřešili.Auto bude buržoazní přežitek,takže to neřešme.
Bohuzel dedecek si az tak moc nemuze koupit co chce, protoze na veskere cinske zbozi uvalili centralni planovaci EU clo a na vetsinu i kvoty.Co se tyce te textilky a minimalniho platu: Holt mene kvalifikovanou praci si dovedu predstavit jen stezi. A navic jim samozrejme stat hodne z platu uzere na danich.
Kruci,nějak blbě vidímTak sorry,je svátek.
V oboru, ve kterém se pohybuji, také Čína kopírovala vysoce sofistikovaná zařízení evropských, amerických, japonských a překvapivě izraelských značek. Po zhruba třech pro tyto výrobce hubených letech (obzvlášť ve východní Evropě, kde číňani bojovali pouze cenou) jsou ale lídři docelá rádi, že tady taková situace byla. Zákazníci, kterým parametrově horší, i když na první pohled stejné, a hlavně poruchové stroje přestaly stačit, přešli právě k těmto výrobcům. Číňani ani nebyli schopni vybudovat kvalitní servisní zázemí. A i v té číně přecházejí zákazníci levných domácích značek k těmto zavedeným, protože díky čínským levným strojům rozjeli svůj byznys, a nyní potřebují daleko větší kapacitu, kvalitu a spolehlivost. A výrobci těchto kvalitních strojů naopak zadávají jejich výrobu do Číny, kde se dříve vyráběly jejich nekvalitní kopie. Od jednoho stroje existovaly na tamním trhu dokonce tři desítky kopií. A firma, která vyráběla nejkvalitnější kopii, dnes vyrábí originální stroj. Nebavíme se zde o autech za 100 - 500 tisíc, ale o zařízeních za 3 - 20 miliónů. Takže levná auta z Číny můžou v delším horizontu paradoxně pomoci evropským výrobcům. Pokud ale číňani nepůjdou podobnou cestou jako korejci, u kterých, pokud by na autě nebylo logo, dnes ani nepoznáte, že nepocházejí od renomované evropské automobilky. Akorát na cenovce a na výbavě...
jako je to na trhu leciv. Stejny model se klidne da pouzit i na nahradni dily pro auta. Kdyz do sebe cpete genericka leciva, tak ani nemrknete a najednou by vam melo vadit, ze by se stejne mohly vyrabet i nahradni dily na auta
Je to přesně tak. Aspoň donutí ty zloděje (VW a spol) zlevňovat ... nebo zkrachovat
I když....vlastně to není stejné: u těch léků aspoň existuje nějaké "duševní vlastnictví" - ale u dílů na auta?? Patent na tvar blatníku ??? Asi jako když chtěl Harley patentovat zvuk V2 - a s těma dílama (i autama) to dopadne podobně, kdo chce origoš, koupí HD, komu stačí napodobenina, ušetří...)
Mohl bych vedet, jestli je to citace HN (pochybuju, to by nikdo normalni neotiskl), nebo uletovy AR komentar? Vlastne proc se tak blbe ptam, je mi jasne, ze je to AR komentar, jen by me zajimalo, pro to tedy neni podepsane? Aby se opet neposramotila povest jednoho autora? Proste kdyz pridavate k tiskove zprave nebo prevzatmu vyjadreni komentar, tak bych cekal, ze se pod to Inu, bla bla bla nekdo podepise Ta poznamka to cele totalne zlehcuje, fakt si myslite, ze je to na miste? Vyzniva to jako "on tam vlastne jen neco placa, protoze se boji o svoji Skodovku". Tohle neni novinarina, cpat nepodepsane vylevy pod seriozni zdroj Myslim, ze jde o dost obecny problem (cele EU) a Kulhanek mluvi k veci, tak jaka zase Skodovka. Proste i kdyz nejsem fanda VW, tak musim rict, ze jde o dost vaznou vec, kterou ta posledni poznamka skoro popira (!) To by nemel komentovat nekdo, kdo nakonec cehokoli napise Inu, bla bla bla vice ci mene uslechtile duvody(co to je??) bla bla... Pardon, ale tohle je fakt mimo
No ja nevim, ja s tim poslednim odstavcem souhlasim, vzdyt Kulhanek pinda o bezpecnosti, kvalite atd., ale ve skutecnosti mu jde jen o to, ze skodovka a dalsi by konkurenci z ciny proste neustali... Je to strach z konkurence, niceho jinyho!Jinak je jasny, ze nejde o prevzaty clanek z HN, ale o clanek autorevue shrnujici Kulhankuv rozhovor. Co je neseriosni na tom vyjadrit nazor??? V HN je rozhovor, tady ho mas s trefnym komentarem...
Jo jasne ale AR se ma 100% drzet faktu a podstaty problemu, tj. co Kulhanek rika. Ne v nejake neoddelene uvaze (asi osobni, i kdyz to nikdy nepodepsal) resit, proc to asi rekl a jestli jsou jeho duvody (ne)uslechtile, heh. Trefny komentar to neni ani omylem - obsah te zpravy uz jde totiz do ekonomie a mezinarodniho obchodu, cemuz na AR moc neholduji. Kulhanek upozornil na v budoucnu existujici problem a ten komentar to zazdi, jako ze je ze Skodovky a neni se teda cemu divit, ze si stezije. Tady jde ale o ten problem, ne o to , ze s Kulhanek boji o Skodovku (coz je jasna vec). Chapu, jde o blby slovicka, ale me to vyznam clanku dost posunulo. A vubec na kometare se musi opatrne, ne tam strelit prvni, co se v te souvislosti nabidlo (to je vas trefny komentar) bez ohledu na kontext. Ale uz radsi dost
Pokud by úplně dole ve článku nebylo napsané zdroj:Hospodářské noviny/!!!/a bylo vyznačené co je komentář AR tak proti článku nejde nic namítat.Jinak je to diletanství AR a kdo to psal by se měl vyhnout novinářské práci!
To Bingo:máš zcela pravdu,pokud je napsáno,že je to převzato s HN, a není uvedeno že jsou tam vlastní komentáře/a čí!!!/ je to krajně neetické.
No, ja nevim, ale nynejsi modely Suzuki jsou levnejsi nez skodovky a jsou take kvalitnejsi(jeste aby ne, ze).
No já nevím.Měl jsem Fabii, dal ji dceři,aby měla čím jezdit do školy v Praze, po Praze a aby stíhala (škola+práce ve firmě).To auto má něco přes 40 tis,nic tam nevrže,nedrnčí,v záruce vyměnili homokinet.kloub.Toť vše. Měla to předtím žena, jezdila vyloženě v městském provozu.Teď má žena nového Swifta, protože k výkonu povolání auto denně potřebuje. Za 4 tis. km se řešila jedna porucha, další problém byl způsoben lajdáckou montáží-servis to nezvládl a musel to udělat můj zaměstnanec. Plastový koncert uvnitř,tak to je něco!!Tomu se ani stará Fabia nepřiblíží.Drnčí vše-na nerovnostech.Jel jsem nedávno ve Fabii která za 3 roky po 110 tis byla božsky tichá.Takže to Suzuki jako příklad zrovna není to ideální. Jistě,stejně vybavená Fabia,resp. podobně,protože hlavové vaky se do ní nedají koupit, by stála o 50-60 tis. víc, stejné VW Polo asi o 120 tis(beru i litá kola,vyhřívaná sedadla).Ale kvalitnější to Suzuki není.Rozhodně ne,seč se s ním skvěle jede,na asfaltu tiché.Má to lepší motor,ale třeba řazení je ve Fabii jednoznačně lepší a přesnější,stejně lepší brzdy, lépe nastavené ABS,líp se dá nastavit poloha sedadla a volantu. Obě ta auta jsem zaplatil, mohu srovnávat.Tl. plechů na Suzuki-to je další kapitola.Papír.Zavíral jsem zadní dveře,trochu zatlačil v oblasti zámku,palec mi zustal na plechu a je tam pohlubeň! Takže třeba hezké,dobrá cena,kufr nepotřebuji,ale zase až taková bomba to není.Pan Broža chystá test,uvidíme,jak se budeme lišit.Asi ne,co tak tuším.Rázy od kol-to na Fabii neznám.Když se ochladilo, vržou lůžka zadní nápravy.Kamarádce manžel koupil na popojiždění nové Suzuki Wagon R+ a ona to nazývá "ta moje rachotinka".Takže se Suzuki a kvalitou opatrně.
Test mám rozepsaný a s některými postřehy souhlasím:různé zvuky z interiéru na nerovnostech (nic hrozného, ale u nového auta...) - Fabia po 100 kkm tichákvalita zpracování: plasty na dotek vržou (u ovladačů klimatizace, CD přehrávače) - u Fabie nemyslitelnérázy od náprav (Fabia nic)plechy: skutečně měkkoučkéAle jinak skvělé auto, skvělá cena. 1.5 VVT stojí 369 kKč, za tu cenu má Fabia sotva 1.4 55 kW motor a výbava je slabší.Jinak Wagon R+ je staré auto (společně s Opelem Agila), se Swiftem nelze srovnávat.
Jen se tesim na ten test ... jelikoz sem mel moznost jezdit se Swiftem 1,3 ... co me opravdu moc mrzelo ze ma nehorazne dlouhy prevody ... na 2 sem s tim jel 100km/h ... ten motor na to nema, ale presto to tak udelali ... Radeji bych bral motor 1,4 16V u Fabie nez tu 1,3 ve Swiftu ...
Když jsme u toho, stejně dlouhé převody má i trio z Kolína (dvojka 100, trojka 150) - a přitom maximálka je 157 km/h
Není to tak hrozné s tím odstupňováním.Nikdo nikoho přece nenutí hnát dvojku do nesmyslných otáček....pak si kupme předváděčku,že jo? To auto 50-tku v pohodě zvládá(po zajetí) na trojku a když se na to šlápne,tak to jede a nemusí se podřazovat.Pokud bych převodovce něco vytknul,tak přesnost a u mého špatně seřízené řazení z továrny-muselo se to mimo servis dodělat.Přenášelo se chvění z převodovky na ř.páku.Servis to nejak nezvládl :o)))) Motor je určitě lepší než 1,4 101k ve Fabii.To zase vím,o čem píši.
1.4 100k ve Fabii má kratší převody, ale zase tahá těžší auto (+ cca 100 kg), takže dynamika Swiště je nepatrně lepší. Ty delší převody zase nejsou tak velká nevýhoda, naopak, na dálnici má auto příjemně dlouhou pětku. Jinak jezdil jsem se dvěma Swišti 1.3 a řazení zcela bez problému, snadné, bez odporu, přesné. Možná chyba kusu... Řazení 1.5 VVT je o něco horší, větší odpor.
Dynamika je sice lepci(na rovince), ale za jakou cenu ... Zkuste vracecky do kopce a budete nastvane rvat 1ku....Nechame si to az bude recenze na Swift a ne na Čínu.. :)
1.5 VVT je v tomto ohledu lepší. a) kratší převody b) lepší pružnost
Naprosty suhlas s ITTI-m. Mam skusenosti aj s Fabiou aj s Ignisom. Ignis ma 11mesiacov, najazdenych okolo 12tisic km. Menila sa uz prevodovka, bol problem s 2. rychlostnym stupnom. Servisu to trvalo asi 3 tyzdne, kym dosla ta spravna z Madarska. Nahradne vozidlo? Haha. Plasty v interieri vrzgaju, od prednej napravy razy, je nemozne prejst cez spomalovaci kopcek bez toho, ze by to nebuchlo. Ano, motor ma silnejsi ale dostat sa so spotrebou na deklarovanu je SCIFI! Jazdne vlastnosti hruza, Ignis sa naklana a kvoli pudu sebazachovy clovek uberie plyn aj tam, kde nie je treba. Suzuki je fajn, novy Swift chutny, ale ja uz Suzuki nechcem. Prvotne nadsenie vyprchalo Nemozem si pomoct, ale tie auta su nedotiahnute, zabili ich uplnymi kravinami, na ktorych setrili. Napr chybaju plasty na spodku karoserie, takze vdaka tomu pocut kazdy jeden kamienok, ktory cinkne o podvozok. Super pocit, clovek sa citi ako v plechovke od sardiniek kotulajucej sa z kopca na strkovisku. A nasli by sa aj dalsie veci.
Jezdil jsem s Ignisem a pokud mohu srovat se Swiftem, je to auto zcela někde jinde. Celkové pocity ze Swifta jsou úplně někde jinde a navíc je úspornější. Navíc Ignis 1.3 žral i trávu okolo silnice
No, mel jste smulu. Asi vadny kus. Suzuki Swift v testech predcil Seat Ibizu, Hondu Jazz, Renault Modus a podobne. Skoda Fabia je povedene auticko, ale moc predrazene.
Jaks na tohle proboha přišel? Prodáváš Suzuki?
Tak se podivejme, model Suzuki Swift za cca 365.000...Fabii s podobnou(trochu chudsi) vybavu koupite za cca 441.000,-...nemluve o motoru, to se Skodovka srovnat opravdu nemuze(55kW vs. 68kW).Suzuki opravdu neprodavam, ja prodejce nejsem. Ja jsem vzdelany clovek, ne nejaky prodejce s maturitou.
Kdy jsi Ty pako přišel u Fabie na cenu 441000kč?První se nauč číst v cenících!
"Vetsi cast naseho zisku pochazi z toho, ze okradame sve zakazniky diky monopolnimu postaveni na trhu nahradnich dilu. Vazne nechceme aby nam nekdo narusoval tenhle bezpracny zlaty dul." Vsechny ty ostatni reci o bezpecnosti a o ochrane dusevniho vlastnictvi jsou jenom standardni aby-to-lepe-znelo kecy.
cela cina ma neskutocne stve. jej rast hospodarstva je zalozeny na kradnuti napadov a vyrabani kopii. som zvedavy, dokedy to bude svet akceptovat. cinsky vyrobca je v pohode, ma otrokov za dolar na den a hrst ryze na 16 hodinovych sichtat.
Je to nejenom to. Zatim si taky umele udrzuji vhodny kurz proti dolaru, aby jejich zbozi melo obzvlast nizkou cenu pri exportu. Kdyby se zavedl volny kurz, tak pri tom mnozstvi investic a odberu zbozi od nich by musela jejich mena hodne posilit a uz by nebylo vse tak vyhodne, jak to je ted.
V Evropě všichni chceme,i my zde v Česku, mít max. zaměstnanost, co nejvíce vydělávat, ale vše koupit co nejlevněji.Ono to tak asi nemůže trvale fungovat-všude a ve všem. V mezním případě bude z Číny úplně vše a my budeme mít nezaměstnanost blížící se řádově 70% (tipuji,že 30% by byli úředníci,nějaké školství-ale pro koho bude lidi a proč vychovávat a nějaké zdravotnictví,někdo v dopravě,ale to zmáknou číňané též...).Pak bych chtěl vědět,za co si kdo koupí levné auto z Číny. Asi z té podpory,ale i na tu bude a musí někdo jiný vydělat peníze....Aby to nedopadlo jako s textilem-je levný,toto odvětví v EU pomalu mizí a kvalita textilu z jihovýchodní Asie je známa.Jen sem,prosím, nepleťme počítače.Ano,stalo se další odvětví už ne.Konečně,proč by měl někdo něco za těžké prachy vyvýjet a jiný grátis kopírovat(proč třeba po 4 letech-důvod)?Pak zrušne i ochranné známky,loga,zrušme patentování atd.V nějaké komisi EU sedí množina debilů.Nakonec víme,z koho se rekrutuji(různí Špidlové...).Kulhánek má pravdu.Konečně:kolik že % zahr. obchodu Česka(vývoz) jsou auta a přislušenství? Tuším 25-27%. No tak si to zrušme.Skvělé.Tohle by česká ekonomika neustála a to je v pěkných sr**** i tak,když tohle odvětví funguje.A komu třeba Škoda vadí,tak si ji jednoduše nekoupí, koupí si ji jiní a jinde.V čem je problém? Poslední odstavec HN je bez komentáře-pokud to mysleli vážně, pak to mají v hlavách trochu neuspořádáno.Ono to ve finále může dopadnout,že vyšichni budeme zaměstnanci čínských firem a platy-no přece ta "hrst rýže",ne? Dobrý...
hehe no pokud bychom měli utrácet úměrně víc tomu, co vyděláme, tak by to asi nybylo přínosné a efektivní. A pro moralisty. Až se při mzdě 20 tis. hrubého budete rozmýšlet, zda dát za brzdový válec 3000 v origu nebo 1200 v neorigu, už vás vidím jak radostně půoběžíte kupovat originál díl. Je to jen pokrytectví a falešné moralizování.
alternativne diely by sa mohli vyrabat az po urcitej lehote..... cca 4 roky.... som za....
no ty si skvely odbornik. cize autorske prava a dusevne vlastnictvo bude mat iba 4 roky ?
a proc ne. Ve farmaceutickem prumyslu mas to samy. Po urcite dobe muze dany lek vyrabet jakakoli firma jako generikum.
lenze nie za 4 roky
Presne tak je to, predajcovia uz nezarabaju na novych autach, ale na nahradnych dieloch. Aby za sprostu plastovu listu naraznika s dlzkou asi 40 cm vypytali 632 Sk, tak to je zlodejina Nie je to len problem len VW, je to rovnake u vsetkych automobiliek. A neoriginalne diely? A preco nie? Ak budu na urcitej urovni a splnia funkciu ako originalne... Do Favoritov a Felicii sa pri garazovych opravach bezne davali diely z Polska, nepamatam si, ze by bol s niecim zavazny problem. A ak by nejaki Cinania zacali chrlit zmetky na europske vozy, velmi rychlo sa rozkrikne, ze su to zmetky a pochybujem o sudnosti cloveka, co by si to namontoval sam, alebo nejakeho mechanika, co by to namontoval zakaznikovi. Toto by spravil len raz...
ale co ked ti cinania nekupia licenciu ? myslis, ze je to fer pre automobilku, ktora dala do vyvoja zopar miliard ?
Když se člověk nezaujatě podívá na technická řešení výrobců automobilů, musí konstatovat, že že kopírují všichni od všech - nesvalujme vinu jen na Číňany...
kopiruju ale v ramci legalnosti nasho systemu. cinania nas system obchadzaju. ak kopiruje europska/japonska/korejska/americka automobilka tak ma na krku zalobu. ak skopiruje cinan, tak sa mu nic nemoze stat
Cinania sa proste neparaju a skopiruju vsetko. Ano, toto moze byt problem, a velky. Ale ked bude nad tym kontrola, akysi system licencovania so zarukou urcitej kvality, tak preco nie.
keci keci kecico je to ten "akysi system licencovania so zarukou urcitej kvality" ?dajme tomu takyto jednoduchy priklad:-------------------------------------niekto bude mat zaujem vrazit dajme tomu 10 miliard EUR do vyskumu motora na rastlinny alkohol (nie auto, ale iba motor)realne naklady na vyrobu motoru (suciastky, zelezo, praca) budu napriklad 1000 Eurak automobilka, chce aby sa jej vratilo 10 miliard vrazenych do vyskumu tak musi na cene pridat. ak si prida za kazdy motor za 2000 Eur, tak potom po pat milionoch motorov bude mat naklady na vyskum naspat (stale uvazujem bez zisku)cinania sa kuknu seriovy motor, povedia si ok, a za pol roka spustia vyrobu kopie s nakladmi napriklad 800 Eur (nizsia cena prace).takze suma sumarum - mame tu "drahu europsku automobilku" ktorej motor za 3000 eur nikto nebude chciet, a lacneho cinana za 800 eur.ak takyto trend nastupi, tak nikto nebude chciet investovat do inovacii. zaujem o vyskum poklesne. keby sa to stalo pred 20 rokmi, tak nemate ani te de icka, ani turbo benzinaky co zeru 5 litrov.
este aby som doplnil. licencia sa vacsinou preda po navrate investicie, resp. po az zisku z investicie.
Ačkoliv jako spotřebitel na jedné straně musím být pro to, aby se daly sehnat náhradní díly i od jiných dodavatelů (tedy levněji) musím přesto principiálně souhlasit s p. Kulhánkem. Nebýt automobilky, neexistovaly by díly na vozy. Díly vyvinula automobilka, tak nevidím důvod, proč by je měl někod zkopírovat a vyrábět (snad až na výjimky). A to ticho kolem Číny a jejího kopírování je taky doočíbijící.
Jsou firmy (z jiných oblastí průmyslu), které pochopily, že bojovat s Čínou je stejně marné jako bojovat s větrnými mlýny - výhodnější s nimi spolupracovat a živit se jen vývojem, vysoce sofistikovanou výrobou, prodejem a servisem, na čínskou lacinou masovou výrobu prostě Evropa ani USA nemají a mít nemohou.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.