KTM X-Bow R: šílený Rakušan posiluje

Pokud se vám KTM X-Bow nezdá dost silné, přestaňte plakat nad letošním katalogem. V tom příštím se totiž objeví ostřejší verze R.

Některé automobilky vyrábí celou řadu modelů, něco mimořádného ale léta vyvíjejí marně. Rakouský výrobce motocyklů KTM vyrábí jediné auto, vůz je to ale přesto výjimečný. Řeč je samozřejmě o modelu X-Bow, který lze asi nejlépe popsat jako auto pro zábavu - na čistě okruhové radovánky není dostatečně rychlé, na běžné ježdění je pak už z podstaty značně nevhodné.

KTM X-Bow na okruzích opravdu nezáří. Vedle vyšších modelů podobně laděných vozů od Caterhamu nebo Arielu mu přebývají kila (má jich 790), chybí výkon (má 240 koní), popř. obojí. Např. čerstvému Arielu Atom V8 se z rakouské konkurence kostřička strachy určitě neklepe. Zákazníci tak nezřídka jinak povedenému vozítku přikládali pod kotlem u různých tunerů, kteří z dvoulitrového TFSI, jenž X-Bow pohání, snadno vydupou pár desítek koní navíc. Psali jsme např. o počinu známého ladiče ABT Sportsline, který výkon X-Bow posunul až k 300 koním.

S ohledem na zmíněné tedy není až tak velkým překvapením, že KTM přispěchalo s vlastní přiostřenou verzí X-Bow, které přidalo prosté označení „R” jako... rychlejší? Pohánět ji bude zdánlivě stejný motor jako již známé základní provedení, jeho vnitřnosti ale jsou trochu jiné - jde o agregát 2,0 TFSI ve verzi známé z Audi S3, Golfu R nebo Scirocca R, který má ve standardu 265 koní. U KTM si s ním dále pohráli, a tak ve výsledku nabízí stejné stádečko jako upravená verze od ABTu, tedy 220 kW neboli 300 koní.

Nejde však o jedinou změnu. R bude nabízeno ve dvou provedeních s odlišným naladěním - verze Sport bude mít homologaci pro běžný provoz, čemuž by mělo odpovídat i její nastavení. Varianta Race pak bude využitelná pouze na okruzích a měla by tedy být trvdá jak stollwerck.

Žádné další specifikace X-Bow R zatím bohužel neznáme, automobilka s výše uvedeným dále zveřejnila jen přiložené snímky, které prototyp novinky ukazují při testech na Severní smyčce Nürburgringu. Celé dílko by se mělo dostat do prodejů začátkem příštího roku, snad ještě dříve bychom se měli dozvědět podrobnější specifikace a ceny. Již v Paříži to ale zřejmě v tomto případě nebude...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
KTM X-Bow R

bazar

Audi A3 1,8
Rok výroby: 1998
Stav: 153 237 km
Cena: 40 000 Kč
Audi A6 3
Rok výroby: 2011
Stav: 155 197 km
Cena: 590 000 Kč
Audi TT 2
Rok výroby: 2009
Stav: 44 866 km
Cena: 350 000 Kč
Audi S4 3
Rok výroby: 2011
Stav: 42 108 km
Cena: 680 000 Kč
Audi A3 2
Rok výroby: 2010
Stav: 197 569 km
Cena: 180 000 Kč
Audi Allroad 3
Rok výroby: 2012
Stav: 97 928 km
Cena: 760 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků