KTM X-Bow R: šílený Rakušan posiluje

Pokud se vám KTM X-Bow nezdá dost silné, přestaňte plakat nad letošním katalogem. V tom příštím se totiž objeví ostřejší verze R.

Některé automobilky vyrábí celou řadu modelů, něco mimořádného ale léta vyvíjejí marně. Rakouský výrobce motocyklů KTM vyrábí jediné auto, vůz je to ale přesto výjimečný. Řeč je samozřejmě o modelu X-Bow, který lze asi nejlépe popsat jako auto pro zábavu - na čistě okruhové radovánky není dostatečně rychlé, na běžné ježdění je pak už z podstaty značně nevhodné.

KTM X-Bow na okruzích opravdu nezáří. Vedle vyšších modelů podobně laděných vozů od Caterhamu nebo Arielu mu přebývají kila (má jich 790), chybí výkon (má 240 koní), popř. obojí. Např. čerstvému Arielu Atom V8 se z rakouské konkurence kostřička strachy určitě neklepe. Zákazníci tak nezřídka jinak povedenému vozítku přikládali pod kotlem u různých tunerů, kteří z dvoulitrového TFSI, jenž X-Bow pohání, snadno vydupou pár desítek koní navíc. Psali jsme např. o počinu známého ladiče ABT Sportsline, který výkon X-Bow posunul až k 300 koním.

S ohledem na zmíněné tedy není až tak velkým překvapením, že KTM přispěchalo s vlastní přiostřenou verzí X-Bow, které přidalo prosté označení „R” jako... rychlejší? Pohánět ji bude zdánlivě stejný motor jako již známé základní provedení, jeho vnitřnosti ale jsou trochu jiné - jde o agregát 2,0 TFSI ve verzi známé z Audi S3, Golfu R nebo Scirocca R, který má ve standardu 265 koní. U KTM si s ním dále pohráli, a tak ve výsledku nabízí stejné stádečko jako upravená verze od ABTu, tedy 220 kW neboli 300 koní.

Nejde však o jedinou změnu. R bude nabízeno ve dvou provedeních s odlišným naladěním - verze Sport bude mít homologaci pro běžný provoz, čemuž by mělo odpovídat i její nastavení. Varianta Race pak bude využitelná pouze na okruzích a měla by tedy být trvdá jak stollwerck.

Žádné další specifikace X-Bow R zatím bohužel neznáme, automobilka s výše uvedeným dále zveřejnila jen přiložené snímky, které prototyp novinky ukazují při testech na Severní smyčce Nürburgringu. Celé dílko by se mělo dostat do prodejů začátkem příštího roku, snad ještě dříve bychom se měli dozvědět podrobnější specifikace a ceny. Již v Paříži to ale zřejmě v tomto případě nebude...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
KTM X-Bow R
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků