KTM X-Bow R: šílený Rakušan posiluje

Pokud se vám KTM X-Bow nezdá dost silné, přestaňte plakat nad letošním katalogem. V tom příštím se totiž objeví ostřejší verze R.
KTM X-Bow R: šílený Rakušan posiluje

Některé automobilky vyrábí celou řadu modelů, něco mimořádného ale léta vyvíjejí marně. Rakouský výrobce motocyklů KTM vyrábí jediné auto, vůz je to ale přesto výjimečný. Řeč je samozřejmě o modelu X-Bow, který lze asi nejlépe popsat jako auto pro zábavu - na čistě okruhové radovánky není dostatečně rychlé, na běžné ježdění je pak už z podstaty značně nevhodné.

KTM X-Bow na okruzích opravdu nezáří. Vedle vyšších modelů podobně laděných vozů od Caterhamu nebo Arielu mu přebývají kila (má jich 790), chybí výkon (má 240 koní), popř. obojí. Např. čerstvému Arielu Atom V8 se z rakouské konkurence kostřička strachy určitě neklepe. Zákazníci tak nezřídka jinak povedenému vozítku přikládali pod kotlem u různých tunerů, kteří z dvoulitrového TFSI, jenž X-Bow pohání, snadno vydupou pár desítek koní navíc. Psali jsme např. o počinu známého ladiče ABT Sportsline, který výkon X-Bow posunul až k 300 koním.

S ohledem na zmíněné tedy není až tak velkým překvapením, že KTM přispěchalo s vlastní přiostřenou verzí X-Bow, které přidalo prosté označení „R” jako... rychlejší? Pohánět ji bude zdánlivě stejný motor jako již známé základní provedení, jeho vnitřnosti ale jsou trochu jiné - jde o agregát 2,0 TFSI ve verzi známé z Audi S3, Golfu R nebo Scirocca R, který má ve standardu 265 koní. U KTM si s ním dále pohráli, a tak ve výsledku nabízí stejné stádečko jako upravená verze od ABTu, tedy 220 kW neboli 300 koní.

Nejde však o jedinou změnu. R bude nabízeno ve dvou provedeních s odlišným naladěním - verze Sport bude mít homologaci pro běžný provoz, čemuž by mělo odpovídat i její nastavení. Varianta Race pak bude využitelná pouze na okruzích a měla by tedy být trvdá jak stollwerck.

Žádné další specifikace X-Bow R zatím bohužel neznáme, automobilka s výše uvedeným dále zveřejnila jen přiložené snímky, které prototyp novinky ukazují při testech na Severní smyčce Nürburgringu. Celé dílko by se mělo dostat do prodejů začátkem příštího roku, snad ještě dříve bychom se měli dozvědět podrobnější specifikace a ceny. Již v Paříži to ale zřejmě v tomto případě nebude...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
KTM X-Bow R
Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 9 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků