KTM X-BOW GT: zběsilý Rakušan v Ženevě zamíří do civilu (aktualizováno)

Tato zběsilost se zřejmě poněkud vymknula kontrole a předvádí neuvěřitelné věci. U KTM ale naštěstí připravili poněkud umírněnější verzi…
KTM X-BOW GT: zběsilý Rakušan v Ženevě zamíří do civilu (aktualizováno)

Automobilů podobného ražení dnes ve světě mnoho nenajdete, vzpomeneme si snad alespoň na osmiválcovou britskou stavbu Ariel Atom 500 V8 s přeplňovaným kompaktním osmiválcem a výkonem 500 koní (368 kW). Rakouská společnost KTM, proslavená v minulosti stejně jako Ariel hlavně motocykly, již několikrát ohromila svou ultralehkou a ultrasilnou konstrukcí nekarosované čtyřkolky X-BOW.

KTM X-BOW RR: Nürburgring za 7:25,27

KTM X-BOW RR: Nürburgring za 7:25,27

Již před více než dvěma lety jsme vám představili model KTM X-BOW R s motorem Volkswagen 2,0 TSI naladěným na 300 koní (220 kW) a na sklonku loňského roku jsme vás informovali o tom, že na 360 koní (245 kW) posílený KTM X-BOW RR zajel Severní smyčku na Nürburgringu za velmi slušných 7:25,27.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
KTM X-BOW GT jako komfortnější provedení pro letošní Ženevu

V rámci autosalonu v Ženevě se ale představí podobně zábavná, ovšem přeci jen komfortnější verze s označením KTM X-BOW GT připravená v podobném duchu jako konkurenční Ariel Atrom 3.5 z loňského podzimu. Na první pohled si na novém čtyřkolovém KTM všimneme hlavně rozměrného čelního skla, k většímu pohodlí přispěje také snímatelná střecha umožňující jízdu rychlostí až 130 km/h.

Ariel Atom 500 V8: bomba na kolech

Ariel Atom 500 V8: bomba na kolech

O pohon modelu se opět postará přeplňovaný zážehový čtyřválec Volkswagen 2,0 TSI, ovšem s výkonem sníženým na 285 koní (210 kW) a točivým momentem 420 Nm. I to však má modelu X-BOW GT postačit k dosažení zrychlení z 0 na 100 km/h za 4,1 s, pohotovostní hmotnost totiž činí jen 847 kg.

TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 85 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků