KTM X-BOW GT: zběsilý Rakušan v Ženevě zamíří do civilu (aktualizováno)

Tato zběsilost se zřejmě poněkud vymknula kontrole a předvádí neuvěřitelné věci. U KTM ale naštěstí připravili poněkud umírněnější verzi…
KTM X-BOW GT: zběsilý Rakušan v Ženevě zamíří do civilu (aktualizováno)

Automobilů podobného ražení dnes ve světě mnoho nenajdete, vzpomeneme si snad alespoň na osmiválcovou britskou stavbu Ariel Atom 500 V8 s přeplňovaným kompaktním osmiválcem a výkonem 500 koní (368 kW). Rakouská společnost KTM, proslavená v minulosti stejně jako Ariel hlavně motocykly, již několikrát ohromila svou ultralehkou a ultrasilnou konstrukcí nekarosované čtyřkolky X-BOW.

KTM X-BOW RR: Nürburgring za 7:25,27

KTM X-BOW RR: Nürburgring za 7:25,27

Již před více než dvěma lety jsme vám představili model KTM X-BOW R s motorem Volkswagen 2,0 TSI naladěným na 300 koní (220 kW) a na sklonku loňského roku jsme vás informovali o tom, že na 360 koní (245 kW) posílený KTM X-BOW RR zajel Severní smyčku na Nürburgringu za velmi slušných 7:25,27.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
KTM X-BOW GT jako komfortnější provedení pro letošní Ženevu

V rámci autosalonu v Ženevě se ale představí podobně zábavná, ovšem přeci jen komfortnější verze s označením KTM X-BOW GT připravená v podobném duchu jako konkurenční Ariel Atrom 3.5 z loňského podzimu. Na první pohled si na novém čtyřkolovém KTM všimneme hlavně rozměrného čelního skla, k většímu pohodlí přispěje také snímatelná střecha umožňující jízdu rychlostí až 130 km/h.

Ariel Atom 500 V8: bomba na kolech

Ariel Atom 500 V8: bomba na kolech

O pohon modelu se opět postará přeplňovaný zážehový čtyřválec Volkswagen 2,0 TSI, ovšem s výkonem sníženým na 285 koní (210 kW) a točivým momentem 420 Nm. I to však má modelu X-BOW GT postačit k dosažení zrychlení z 0 na 100 km/h za 4,1 s, pohotovostní hmotnost totiž činí jen 847 kg.

Minitest Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD: Důvod, proč MPV nesmí zemřít

Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD (minitest)

Rostoucí zájem o crossovery a SUV už v nedávné minulosti poslal na odpočinek dva velikány segmentu MPV. Jak ale dokazuje stále prodávaný Seat Alhambra, tyto vozy jsou stále potřeba.

22.  2.  2018 | Jan Mička | 5 příspěvků
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 78 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků