KTM X-BOW GT Wimmer RS: motokára s 435 koňmi za zády…

Každý extrém může být ještě extrémnější: ladičská společnost Wimmer RS představuje řádně posílený roadster KTM X-BOW GT.

Firma Wimmer Rennsporttechnik (RS) umí zazářit i mezi běžnou automobilovou produkcí, připomeňme třeba její VW Golf GTI VI posílený na 386 koní (283 kW) nebo kombík Mercedes-Benz C63 AMG nadopovaný na 624 koní (459 kW), a to při zachování atmosférického plnění motoru! Čas od času si ale u Wimmeru RS odskočí i k vyslovené „libůstce“: vzpomeňme si třeba na bestiální Ariel Atom 3 Wimmer RS z roku 2010, jenž má zrychlovat z 0 na 100 km/h za 2,8 s…

Ženeva 2013 | Premiéry | Autosalony | Sportovní auta | Fascinace | Design | Ostatní značky

KTM X-BOW GT: zběsilý Rakušan v Ženevě zamíří do civilu (aktualizováno)

A z podobného soudku pochází i nejnovější projekt firmy Wimmer RS. Vychází z modelu KTM X-BOW GT představeného na letošním autosalonu v Ženevě. Jeho standardní provedení je poháněno zážehovým čtyřválcem VW Group s přeplňováním, výkonem 285 koní (210 kW) a točivým momentem 420 Nm. U Wimmeru na tomto agregátu zapracovali a dostali z něj 435 koní (320 kW) a točivý moment rovných 500 Nm.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
KTM X-BOW GT v ladění Wimmer RS posouvá všechna měřítka

Jak už jsme u společnosti Wimmer RS zvyklí, toto posílení není jen dílem nového programu řídicí jednotky či zvýšení tlaku plnění. Důsledně upravený motor tak dostal kromě speciálního turbodmychadla a výfukového traktu také kované písty nebo nové palivové čerpadlo. Změny na karoserii i v jejím interiéru jsou minimální. Výsledkem těchto modifikací je akcelerace z 0 na 100 km/h za 3,3 s, což je o 0,8 s lepší výsledek než u standardního KTM X-BOW GT.

Tuning

Ariel Atom 3 od Wimmer RS: rychlejší než Veyron

Hranice 193 km/h (120 mph) padne 11,7 s po startu z místa a nejvyšší rychlost údajně činí 246 km/h, a to bude zřejmě v tomto otevřeném roadsteru opravdový zážitek. Pohotovostní hmotnost u Wimmeru nezveřejnili, ale od hodnoty 847 kg udávané u standardního X-BOW GT se zřejmě dramaticky lišit nebude. Jistě, je to málo, ale výše zmíněný Ariel Atom 3 má být takřka o polovinu lehčí…
 

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků
Test: Kiu Rio jsme vyzkoušeli v základní výbavě. Je to dobrá koupě?

Kia Rio 1,25 CVVT

Nová Kia Rio si chce v segmentu B ukousnout větší kus koláče, než kdy předtím. Po týdenním soužití už víme, že na to předpoklady rozhodně má.

11.  6.  2017 | Milan Lažanský | 9 příspěvků