KTM X-BOW GT Wimmer RS: motokára s 435 koňmi za zády…

Každý extrém může být ještě extrémnější: ladičská společnost Wimmer RS představuje řádně posílený roadster KTM X-BOW GT.

Firma Wimmer Rennsporttechnik (RS) umí zazářit i mezi běžnou automobilovou produkcí, připomeňme třeba její VW Golf GTI VI posílený na 386 koní (283 kW) nebo kombík Mercedes-Benz C63 AMG nadopovaný na 624 koní (459 kW), a to při zachování atmosférického plnění motoru! Čas od času si ale u Wimmeru RS odskočí i k vyslovené „libůstce“: vzpomeňme si třeba na bestiální Ariel Atom 3 Wimmer RS z roku 2010, jenž má zrychlovat z 0 na 100 km/h za 2,8 s…

KTM X-BOW GT: zběsilý Rakušan v Ženevě zamíří do civilu (aktualizováno)

KTM X-BOW GT: zběsilý Rakušan v Ženevě zamíří do civilu (aktualizováno)

A z podobného soudku pochází i nejnovější projekt firmy Wimmer RS. Vychází z modelu KTM X-BOW GT představeného na letošním autosalonu v Ženevě. Jeho standardní provedení je poháněno zážehovým čtyřválcem VW Group s přeplňováním, výkonem 285 koní (210 kW) a točivým momentem 420 Nm. U Wimmeru na tomto agregátu zapracovali a dostali z něj 435 koní (320 kW) a točivý moment rovných 500 Nm.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
KTM X-BOW GT v ladění Wimmer RS posouvá všechna měřítka

Jak už jsme u společnosti Wimmer RS zvyklí, toto posílení není jen dílem nového programu řídicí jednotky či zvýšení tlaku plnění. Důsledně upravený motor tak dostal kromě speciálního turbodmychadla a výfukového traktu také kované písty nebo nové palivové čerpadlo. Změny na karoserii i v jejím interiéru jsou minimální. Výsledkem těchto modifikací je akcelerace z 0 na 100 km/h za 3,3 s, což je o 0,8 s lepší výsledek než u standardního KTM X-BOW GT.

Ariel Atom 3 od Wimmer RS: rychlejší než Veyron

Ariel Atom 3 od Wimmer RS: rychlejší než Veyron

Hranice 193 km/h (120 mph) padne 11,7 s po startu z místa a nejvyšší rychlost údajně činí 246 km/h, a to bude zřejmě v tomto otevřeném roadsteru opravdový zážitek. Pohotovostní hmotnost u Wimmeru nezveřejnili, ale od hodnoty 847 kg udávané u standardního X-BOW GT se zřejmě dramaticky lišit nebude. Jistě, je to málo, ale výše zmíněný Ariel Atom 3 má být takřka o polovinu lehčí…
 

TEST Citroën Spacetourer XL 2.0 BlueHDi: Maximální pohodlí pro sedm

Citroën Spacetourer XL

Citroën v nové generaci svého užitkového vozu změnil partnera a zvelebil osobní verzi. Vyzkoušeli jsme to nejlepší, co nabídne Spacetourer.

dnes | Milan Lažanský | 1 příspěvek
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

19.  11.  2017 | David Rusol | 16 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků