KTM X-BOW GT Wimmer RS: motokára s 435 koňmi za zády…

Každý extrém může být ještě extrémnější: ladičská společnost Wimmer RS představuje řádně posílený roadster KTM X-BOW GT.

Firma Wimmer Rennsporttechnik (RS) umí zazářit i mezi běžnou automobilovou produkcí, připomeňme třeba její VW Golf GTI VI posílený na 386 koní (283 kW) nebo kombík Mercedes-Benz C63 AMG nadopovaný na 624 koní (459 kW), a to při zachování atmosférického plnění motoru! Čas od času si ale u Wimmeru RS odskočí i k vyslovené „libůstce“: vzpomeňme si třeba na bestiální Ariel Atom 3 Wimmer RS z roku 2010, jenž má zrychlovat z 0 na 100 km/h za 2,8 s…

KTM X-BOW GT: zběsilý Rakušan v Ženevě zamíří do civilu (aktualizováno)

KTM X-BOW GT: zběsilý Rakušan v Ženevě zamíří do civilu (aktualizováno)

A z podobného soudku pochází i nejnovější projekt firmy Wimmer RS. Vychází z modelu KTM X-BOW GT představeného na letošním autosalonu v Ženevě. Jeho standardní provedení je poháněno zážehovým čtyřválcem VW Group s přeplňováním, výkonem 285 koní (210 kW) a točivým momentem 420 Nm. U Wimmeru na tomto agregátu zapracovali a dostali z něj 435 koní (320 kW) a točivý moment rovných 500 Nm.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
KTM X-BOW GT v ladění Wimmer RS posouvá všechna měřítka

Jak už jsme u společnosti Wimmer RS zvyklí, toto posílení není jen dílem nového programu řídicí jednotky či zvýšení tlaku plnění. Důsledně upravený motor tak dostal kromě speciálního turbodmychadla a výfukového traktu také kované písty nebo nové palivové čerpadlo. Změny na karoserii i v jejím interiéru jsou minimální. Výsledkem těchto modifikací je akcelerace z 0 na 100 km/h za 3,3 s, což je o 0,8 s lepší výsledek než u standardního KTM X-BOW GT.

Ariel Atom 3 od Wimmer RS: rychlejší než Veyron

Ariel Atom 3 od Wimmer RS: rychlejší než Veyron

Hranice 193 km/h (120 mph) padne 11,7 s po startu z místa a nejvyšší rychlost údajně činí 246 km/h, a to bude zřejmě v tomto otevřeném roadsteru opravdový zážitek. Pohotovostní hmotnost u Wimmeru nezveřejnili, ale od hodnoty 847 kg udávané u standardního X-BOW GT se zřejmě dramaticky lišit nebude. Jistě, je to málo, ale výše zmíněný Ariel Atom 3 má být takřka o polovinu lehčí…
 

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků