KTM: další X-BOW dostane pětiválec Audi s výkonem 480 koní

Z ženevského stánku značky KTM ještě nesjela horká novinka X-BOW GT, ale již pro vás máme první informace o připravovaných modelech.
KTM: další X-BOW dostane pětiválec Audi s výkonem 480 koní

Podobných vozů dnes ve světě mnoho nenajdete, vzpomeneme si snad alespoň na osmiválcovou britskou stavbu Ariel Atom 500 V8 s přeplňovaným kompaktním osmiválcem a výkonem 500 koní (368 kW). Rakouská společnost KTM, proslavená v minulosti stejně jako Ariel hlavně motocykly, již několikrát ohromila svou ultralehkou a ultrasilnou konstrukcí nekarosované čtyřkolky X-BOW.

KTM X-BOW GT: zběsilý Rakušan v Ženevě zamíří do civilu (aktualizováno)

KTM X-BOW GT: zběsilý Rakušan v Ženevě zamíří do civilu (aktualizováno)

Pokud si vzpomenete, již před více než dvěma lety jsme vám představili model KTM X-BOW R s motorem Volkswagen 2,0 TSI naladěným na 300 koní (220 kW) a na sklonku loňského roku jsme vás informovali o tom, že na 360 koní (245 kW) posílený KTM X-BOW RR zajel Severní smyčku na Nürburgringu za velmi slušných 7:25,27.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
KTM X-BOW GT, ženevská premiéra rakouské značky

V rámci stále ještě probíhajícího autosalonu v Ženevě se představila podobně zábavná, ovšem přeci jen komfortnější verze s označením KTM X-BOW GT připravená v podobném duchu jako konkurenční Ariel Atrom 3.5 z loňského podzimu. Civilněji řešený X-BOW GT má dle odhadů KTM hrát mimořádně důležitou úlohu a počítá se s jeho 70 % podílem na celkových prodejích řady X-BOW. Nyní šéf této rakouské značky Stefan Pierer oznámil, že v dohledné době budeme svědky věcí ještě větších.

KTM X-BOW RR: Nürburgring za 7:25,27

KTM X-BOW RR: Nürburgring za 7:25,27

U KTM nyní podle zprávy britského magazínu Evo pracují na nových řešeních, testují se prototypy opatřené dvouspojkovými převodovkami, ale hlavně upravenými pětiválci 2,5 TFSI z Audi TT-RS s výkonem zvýšeným z původních 340 koní (250 kW) až na 480 koní (353 kW). Pokud vše půjde podle plánu, objeví se tato kombinace již v nové generaci stávající řady X-BOW, ovšem o bližší době její premiéry zatím informace nemáme.
 

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků