KTM: další X-BOW dostane pětiválec Audi s výkonem 480 koní

Z ženevského stánku značky KTM ještě nesjela horká novinka X-BOW GT, ale již pro vás máme první informace o připravovaných modelech.
KTM: další X-BOW dostane pětiválec Audi s výkonem 480 koní

Podobných vozů dnes ve světě mnoho nenajdete, vzpomeneme si snad alespoň na osmiválcovou britskou stavbu Ariel Atom 500 V8 s přeplňovaným kompaktním osmiválcem a výkonem 500 koní (368 kW). Rakouská společnost KTM, proslavená v minulosti stejně jako Ariel hlavně motocykly, již několikrát ohromila svou ultralehkou a ultrasilnou konstrukcí nekarosované čtyřkolky X-BOW.

KTM X-BOW GT: zběsilý Rakušan v Ženevě zamíří do civilu (aktualizováno)

KTM X-BOW GT: zběsilý Rakušan v Ženevě zamíří do civilu (aktualizováno)

Pokud si vzpomenete, již před více než dvěma lety jsme vám představili model KTM X-BOW R s motorem Volkswagen 2,0 TSI naladěným na 300 koní (220 kW) a na sklonku loňského roku jsme vás informovali o tom, že na 360 koní (245 kW) posílený KTM X-BOW RR zajel Severní smyčku na Nürburgringu za velmi slušných 7:25,27.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
KTM X-BOW GT, ženevská premiéra rakouské značky

V rámci stále ještě probíhajícího autosalonu v Ženevě se představila podobně zábavná, ovšem přeci jen komfortnější verze s označením KTM X-BOW GT připravená v podobném duchu jako konkurenční Ariel Atrom 3.5 z loňského podzimu. Civilněji řešený X-BOW GT má dle odhadů KTM hrát mimořádně důležitou úlohu a počítá se s jeho 70 % podílem na celkových prodejích řady X-BOW. Nyní šéf této rakouské značky Stefan Pierer oznámil, že v dohledné době budeme svědky věcí ještě větších.

KTM X-BOW RR: Nürburgring za 7:25,27

KTM X-BOW RR: Nürburgring za 7:25,27

U KTM nyní podle zprávy britského magazínu Evo pracují na nových řešeních, testují se prototypy opatřené dvouspojkovými převodovkami, ale hlavně upravenými pětiválci 2,5 TFSI z Audi TT-RS s výkonem zvýšeným z původních 340 koní (250 kW) až na 480 koní (353 kW). Pokud vše půjde podle plánu, objeví se tato kombinace již v nové generaci stávající řady X-BOW, ovšem o bližší době její premiéry zatím informace nemáme.
 

TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

včera | Radek Pecák | 72 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků