KTM 950 Super Enduro: pro jízdu cestou-necestou

Rakouská společnost KTM po představení cestovního endura 950 Adventure nespala a když německý konkurent BMW poslal na trh model HP2, KTM postavilo do opozice 950 Super Enduro se čtyřtaktním dvouválcem o výkonu 72 kW (98 k). Jaké je a co přináší nového?
KTM 950 Super Enduro: pro jízdu cestou-necestou

Výrobce motocyklů KTM se po úspěších v off-road závodech odvážně pouští i do jiných oblastí motoristického světa. V MS motocyklů v třídě do 125 ccm a do 250 ccm svádí rovnocenné boje s italskými a japonskými soupeři, ve velkém srovnávacím testu Bike 440 (jeden z nekomplexnějších a prestižních testů světa) poráží takové ikony kategorie cestovních endur, jako je Honda XL1000V Varadero nebo BMW R1200GS.

Naštěstí naši jižní sousedé neusnuli na vavřínech a letos na trh přišel nový stroj: KTM 950 Super Enduro. Jak už sám název napovídá, mělo by jít o velmi obratný a rychlý stroj na nezpevněných cestách a v terénu. Vzorem mu byl zmiňovaný cesťák, KTM 950 Adventure, který od základu prošel odtučňovací procedurou. Super Enduro má suchou hmotnost 185 kg, Adventure 198 kg. Srdcem motorky je kapalinou chlazený čtyřtaktní dvouválec o objemu 942 ccm. Osy válců svírají úhel 75 stupňů. Agregát disponuje výkonem 72 kW (98 k) v 8 500 ot./min. a maximální kroutící moment 95 Nm nastupuje v 7 000 ot.

Síla dvouválce se přenáší přes šestistupňovou převodovku a řetěz na zadní kolo s pneumatikou o rozměru 140/80 R18, vpředu je 90/90 R21. Brzdový systém je od světoznámé společnosti Brembo, na předním kole je jeden kotouč o průměru 300 mm a vzadu je menší kotouč 240 mm. Pohodlí při jízdě by měla zajistit přední upside-down vidlice, vzadu je kyvná vidlice s centrálním tlumičem a vinutou pružinou.

Tip: Pokud se vám motocykly KTM líbí, budete mít možnost je o tomto víkendu vyzkoušet. Společnost Sette pořádá ve Vlašimi pro širokou veřejnost "Oranžový víkend", kde na vás bude čekat 4x model 990 Adventure, 2x 990 SuperDuke, 1x 640 Duke, 640 LC4-E a 640 SM orange. Více na informací najdete na stránkách ktm.cz.

 
KTM 950 Super Enduro

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků