Průzkum pojišťovací společnosti na sociální síti Instagram ukázal, které veterány lidé označují nejčastěji.
Sociální síť Instagram je v České republice stále populární. Počet uživatelů se již v loňském roce blížil třem milionům. Celosvětově pak tuto platformu pro sdílení fotek a krátkých videí používá miliarda lidí. Pro označování fotek se mimo jiné používají takzvané hashtagy, které si uživatelé mohou i ukládat a sledovat je, aby jim nic neuniklo. Třeba pokud mají rádi vaření, dají si sledovat #vareni.
Na Instagramu si najde každý něco. Pokud je vaše sociální bublina plná nadšenců do aut, chytrý algoritmus aplikace vám ukáže celý vesmír inspirujících fotek a videí. Stejně ale funguje i fotografování, muzika, filmy, modelky, celebrity a vlastně úplně všechno, co vás napadne.
V posledním týdnu se na internetovém vyhledávači Google o 90 % navýšilo vyhledávání termínu „klasická auta na prodej v Evropě“. To přivedlo pojišťovací společnost Uswitch k tomu, aby udělala průzkum sociální sítě a zjistila, který klasický vůz je podle počtu hashtagů ten úplně nejoblíbenější.
Pořadí |
Roky výroby |
Značka |
Model |
Počet hashtagů |
1 |
1955-1975 |
Citroen |
DS |
137,018 |
2 |
1961–1975 |
Jaguar |
E-Type Series 1 |
126,319 |
3 |
1966–1981 |
Fiat |
124 Sport Spider |
103,286 |
4 |
1962–1964 |
Ferrari |
250 GTO |
90,401 |
5 |
1966–1973 |
Lamborghini |
Miura |
81,694 |
6 |
1961–1973 |
Volvo |
P1800 |
48,630 |
7 |
1971-1992 |
DeTomaso |
Pantera |
31,642 |
8 |
1975–1985 |
Ferrari |
308 GTS |
27,691 |
9 |
1960–1963 |
Aston Martin |
DB4 GT Zagato |
19,443 |
10 |
1959–1967 |
Austin-Healey |
3000 |
17,934 |
11 |
1967 – 1969 |
Alfa Romeo |
33 Stradale |
11,924 |
12 |
1959-1967 |
Mini |
Cooper S |
9,781 |
13 |
1972 |
BMW |
3.0 CSL |
9,533 |
14 |
1974–1977 |
Lamborghini |
Countach LP400 ‘Periscopio’ |
4,797 |
15 |
1974–1977 |
Porsche |
911 2.7 RS |
3,643 |
Data pocházejí z průzkumu společnosti Uswitch. |
Žebříček jasně ukazuje, že cena nehraje roli. Nejvíce lidi označují Citroën DS, avantgardního Francouze, kterého v předrenovačním stavu koupíte za dvě stě tisíc korun. Naopak Ferrari 250 GTO, v různých provedeních nejdražší auto na světě, je až na čtvrtém místě.