Které radary v Praze nejvíc vynášejí? A jak to souvisí s počtem nehod?

46 komentářů

pet
5. ledna • 11:40

jak je mozne ze jim to je dovoleno tam tak lidi okradat? ösobne jsem tam taky platil. je to siroke prehledne misto kde by mela byt 70k eventuelne se zpomalenim u absolutne nevyuzivaneho a nesmyslneho prechodu na 50. ale 30ka je proste a jednoduse past a totalni nesmysltomu kdo o tom rozhoduje by mel nekdo fakt uz jednu vrazit. casto kvuli jednomu chodci jsou omezovani desitky ridicu coz je proste absurditan. je prece lepsi aby si jeden chodec pockal a presel za chvili

Honziss
26. května • 12:37

Add usekovka Libocka/P6: zde je usekovka v prikrem kopci, coz pri hustsim provozu zpusobuje, ze se kolona aut prakticky zastavi a stoji to uz dole pred pizzerii + krizovatka komplet, coz je fakt prima pro lidi tam zijici, pripadne pracujici jako jsem ja :/ pritom je to misto, kde prakticky nejde jet pres 50kmh, protoze je to sama zatacka. Oproti tomu, dole na ruzynsky to na ty rovine lidi smazej klidne kilo, nedockavci se tam predjizdej a to tam je x vedlejsich ulic, 4 zastavky mhd a prechod ke skole. Jenze tam vidite straznika jen 1. Zari.Instalace vetsiny usekovych mereni neni za ucelem snizeni nehodovosti, ale za ucelem snadneho vyberu penez.

Hrabosh
26. května • 11:02

Autor má dost omezené vidění světa. Právo na život a pohodlí má jen člověk, který jezdí autem.Modřanská - je nepřípustné, aby motorista ztratil drahocenné dvě vteřiny tím, že před křižovatkou sundá nohu z plynu. Čas chodce je ovšem bezcenný- místo toho, aby došel na zastávku autobusu přes přechod (~90m), tak je pro podle něj mnohem vhodnější, když si udělá zacházku přes lávku (~350m) a cestu si prodlouží zhruba o 4 minuty.Fakt by mě zajímalo co by řekl na to, kdyby se zakázalo přejíždění aut přes cyklostezku jako zbytečné s tím, že je přeci možné místo objet zhruba 2-3km dlouhou objížďkou.Zrušení přechodu by mělo akorát ten následek, že by lidé přes silnici přecházeli zcela nechráněni (podle prasilpr nemají povinnost použít lávku- pouze do 50m a tady je začátek lávky vzdálen více než 100m). A to by dozajista zvýšilo jejich bezpečnost, že?A perlička na závěr: je opravdu "překvapivé", že na D7 se nejvíce bourá právě před přechodem, který je pro lidi bydlící "za dálnicí" prakticky jediným spojením se světem. První zastaví, druhý nedobrzdí. To by opravdu jeden nečekal. Tak aby se zvýšila bezpečnost chodců, tak by bylo nejlepší tam zrušit omezení rychlosti, aby bourající auta doletěla až na přechod a tam třeba někoho zranila. A vůbec nejlepší by bylo, kdyby lidé, kteří se opovažují přechod používat, prostě vychcípali a nevopruzovali.

bubulak
26. května • 12:47

Vy opravdu nejste ten, kdo by měl sebemenší právo kázat nám o morálce. To zaprvé. Zadruhé, kdyby město chtělo, už dávno za tu dobu mohlo veškerá tato problematická místa odstranit. Přechody na komunikacích dálničního typu, jako je třeba ta Lipská jsou naprostým unikátem, který jsem nikde v civilizovaném světě neviděl. Na takovou komunikaci přechod pro chodce prostě a jednoduše nepatří, už dávno tam mělo být mimoúrovňové řešení. To samé Strakonická. Ale plácnout někde radar je prostě pohodlnější a víc to vynáší.

Hrabosh
26. května • 15:08

Myslete si co chcete, ale na rozdíl od vás nepřispívám anonymně. Nevím proč bych neměl mít sebemenší právo psát a vyjadřovat se k měření radary. To zaprvé.Zadruhé ty komunikace a pozemky skoro určitě nepatří městu, ale ŘSD (nejsem si jistý kde se "předává" Strakonická). Město tam samo od sebe nic postavit nemůže. Může tam prásknout přechod a radar.

bubulak
26. května • 16:32

Takže vy se jmenujete Hrabosh? Tak to potom jó.Zbytek je opět blábol, jak je to ostatně u vás obvyklé. Pokud může město na nějakou komunikaci umístit radar, může tam udělal i lávku, protože to znamená, že ta komunikace jí patří. Jak Strakonická tak Lipská jsou na katastru Prahy, takže správcem je nikoli ŘSD, ale TSK.

Hrabosh
26. května • 17:24

Většina lidí mě zná spíše podle přezdívky než podle občanského jména. Spousta mých přátel ani neví jak se ve skutečnosti jmenuju, víme?Myslíte, že jste něčím originální, když začnete reagovat nějakou urážkou? Připadáte si jako macho?Katastr nemá se správou dálnic, rychlostních silnic a silnic I. třidy nic společného. O D1 se taky nestará Středočeský kraj (nebo třeba Vysočina), ale ŘSD. Ty patří pod ŘSD. Pozemek sice patří Praze, má na něm věcné břemeno, ale stavba patří ŘSD (D7 je součástí dálničního okruhu). V Lahovicích také patří pozemky pod Mísou špaget městu. Doufám, že mě nebudete přesvědčovat, že tuto část stavěla Praha, nebo byla Praze předána - typově se jedná o stejnou komunikaci jako D7. Obce, skrz jejichž katastr vedou silnice prvních tříd jsou z toho dost nešťastný, protože o režimu na nich vůbec nerozhodují, starostové mohou maximálně vyslovit "přání".Pochybuji o tom, že na umístění zařízení pro úsekové měření je potřeba stavební povolení (ale možný to je). Na lávku je SP potřeba. Kromě toho, jak jsem psal vedle, rozpočtová pravidla zakazují městu investovat do cizího majetku (instalace radarů cizí majetek nezhodnocuje, jedná se o dopravní zařízení, které patří městu).Je možné, že se v něčem pletu, ale rozhodně to není blábol a rozhodně to není dost dobrý důvod pro to, abych byl urážen v každém příspěvku, jak je u vás obvyklé.Neříkám, že to nejde, ale jak se mají dohodnout dva velké úřednické molochy, tak jde všechno 10x hůř.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
F
27. května • 0:05

Vy jste fakt dost dobrej mimoň. Nazývat nick jménem je originalita hodná zeleného mozku. Odkdy rozhoduje správce a ne vlastník? Motáte pojmy správce, vlastník, patřit, pátý přes devátý a sám sobě protiřečíte.
Pozemky patří městu, naopak správce komunikace má věcné břemeno (proč by jinak muselo ŘSD pozemky pod dálnicemi vykupovat?!) . Pokud je místní komunikace v majetku obce, neprovozuje je ŘSD, ale TSK či podobná organizace města.
Nesměšujte Modřanskou s D7, to je jiný případ.Na přemostění komunikace samozřejmě stavební povolení investor potřebuje. A potřebuje i vyjádření správce komunikace, policie a mnoha dalších organizací.

Hrabosh
27. května • 12:09

Mimoň jste leda vy sám. Nick jménem nazýváte akorát vy. Já přezdívku označil za identitu (vs. anonymitu). Nepamatuji si občanské jméno Kata, Michala Davida a u Egona Bondyho jsem musel chvíli přemýšlet. Přesto se nedá říci, že by vystupovali a psali anonymně, ačkoliv nepoužívají svá občanská jména.Věcné břemeno nemůže mít správce komunikace, ale majitel pozemku. U nás je trochu úchylné, že stavba může mít jiného majitele než pozemek. Pozůstatek komunistického práva, začíná se to odstraňovat. V předchozím příspěvku jsem se bavil pouze o D7 (Lipská). ŘSD pozemky vykupovat nemusí (pokud se s majitelem dohodne na věcném břemeni). Modřanskou do toho motáte akorát vy.Zařízení na automatické měření IMHO není stavba (dopravní značení také není stavba).

Lukáš  Dittrich
26. května • 12:25 • redaktor AutoRevue.cz

Zdravím, poznámku o omezeném vidění světla v kontextu známé a velmi angažované osoby nechám stranou :-) 1) Čas podle mě tady nemá moc co dělat. Co mi vadí, je skutečnost, že se zde někdo ohání bezpečností pro chodce, přičemž ta zde očividně není nijak zásadně ohrožená (jedna nehoda od roku 2007 mi nepřipadá jako významná věc). Pokud nám jde zejména o bezpečnost chodců, pak nevidím jediný důvod, proč nepoužít lávku. Na straně u kaple je lávka od přechodu asi tak třicet metrů, na druhé straně končí lávka hned u autobusové zastávky. 350 m mi přijde trochu mimo.
Tahle křižovatka je pro řidiče nepříjemná zejména když se vyjíždí na hlavní, kdy řidič musí sledovat mnoho věcí najednou. Třeba že musí sledovat auta přijíždějící zleva a zároveň to, zda mu vpravo někdo nevstoupí na přechod. Kdyby odpadlo riziko srážky s chodcem, bylo by to o trochu jednodušší a tak to také bylo myšleno. Znám v Praze mnoho míst, kde podobné lávky jsou a vždy znamenají prodloužení cesty než klasický přechod. Kupodivu je vídáme na podobných komunikacích. Nevidím důvod, proč zrovna tady by to mělo být jinak. Obzvlášť když už tady lávka je postavená. 2) Výpadovka na D7 a chcípání lidí... O co vám jde, o buzeraci řidičů, nebo bezpečnost provozu? Fakt nechápu, proč takovou dobu na tak strašně frekventované komunikaci někdo nechá přechod a semafor. Vám přijde normální zakončit dálnici vedoucí na letiště semaforem? Jestliže zde Praha vybere takové množství peněz, dalo by se zajisté snadno postavit lávku. Opět by bylo po problému. Chodci by vesele přecházeli kdykoliv a v absolutním bezpečí, odpadlo by nesmyslné měření, všichni by byli spokojení. Nerozumím tomu, co je na tom k nepochopení. Leda že by Praha přísun financí z podobných radarů potřebovala. Tyto dvě místa mají evidentně celkem prosté řešení, ale to nikoho nezajímá a to mi vadí. Chápu, že někde je třeba potřeba snížit rychlost i na 30 km/h snad třeba i kvůli bezpečnosti. Mohu vás ale ujistit, že řidič na čtyřproudové silnici široké jak dálnice v takové rychlosti neřeší, co je před ním, ale řeší hlavně to, kolik vlastně jede. Nevím, jestli to je z pohledu bezpečnosti ideál. A opravdu velmi mi vadí úseky s nesmyslně sníženou rychlostí. Že má být u škol 30 km/h a radar? No budiž, děti, jasně... Ale ne že budou tyhle radary generovat nejvíce pokut o víkendu a v noci. To tam těch dětí asi moc není, že ano. Jenže to je typicky české a cyklooragnizacemi vyloženě vítané. Viz Libocká omezená na 30 km/h. Jako proč? Takže asi tak...

Hrabosh
26. května • 15:01

To nechte, protože bych se časem mohl přestat podepisovat.1) Pokud to pro chodce bude příliš velký časový opruz, tak se na "ultrabezpečné" řešení vybodnou a vezmou to nejkratší cestou. Proto jsem uváděl příklad s křížením cyklostezky (například zahrazení výjezdu z účelové komunikace) a několikakilometrovou objížďkou. V autě by ji také nikdo nerespekoval. Třistapadesát metrů to je s kočárkem: https://mapy.cz/s/IiXp... po schodech o 80 metrů méně. Vám prostě nevadí, že pro chodce je lávka opruz a několikaminutová zacházka, takže to nepovažujete za důvod proč to chodcům nevnutit. Ale sundat nohu z plynu sto metrů před křižovatkou a tu proplachtit (reálně to prodlouží cestovní dobu o pár vteřin) je nepřijatelné. V tom spočívá vaše jednostranné vidění. Proč, v rámci bezpečnosti chodců nepřijdete s myšlenkou, že se tam bude jezdit třicet? Protože by to byl opruz pro motoristy? Noa? (v tomto odstavci "obracím" Vaši logiku).Vyjíždění z vedlejší je samozřejmě další velmi dobrý důvod proč na křižovatce snížit rychlost a proč ji kontrolovat radarem. Riziko kolize i následky jsou menší.Statistika počtu nehod chodců je nevhodná metrika. Nehod chodců je, vcelku logicky, o dost méně než plechařiny. Ale následky jsou neporovnatelně horší. Například na rohu Vysočanské a Jiřetínské není ani jedna nehoda s účastí chodce. Akorát se tam srazila před pár lety dvě auta, jedno vyletělo na chodník a zabilo holku, která čekala na zelenou. Pro představu jak taková nehoda vypadá: http://praha.idnes.cz/kamera-natocila-nehodu-dv... ... (tentokrát to odnesl jen sloup, kdyby někdo čekal na zelenou, je mrtvej) Proč o tom píšu? Pravděpodobnost přežití chodce při kolizi s autem jedoucím 50km/h je asi poloviční, pravděpodobnost přežití při rychlosti 70km/h ke zanedbatelná, každý kilometr navíc hraje roli. https://www.google.cz/search... V tomhle místě je zvýšená frekvence pohybu chodců (přechod, zastávky). Je proto v pořádku když tam je snížená rychlost z obecně-preventivních důvodů (aby auto, případě že se všechno podělá nejelo rychlostí, která zabíjí).Na křižovatce Bělohorský a Patočkovy se dlouhá léta usilovalo o světla a snížení rychlosti. To ale nešlo, protože by to snižovalo propustnost komunikace, zpomalovalo, šikana, buzerace, rovný přehledný úsek, nikdo tam nechodí, prakticky stejné jednostranné vidědní světa, ty samé argumenty, které tu předvádíte. Před deseti lety tam přibyl pomníček sedmiletého kluka. Pak najednou už bylo možné snížit rychlost, zúžit silnici na jeden pruh a dokonce došlo i na světla. Musíme i na Modřanský počkat až tam přibude pomníček?2) Na tomhle místě bych mnohem raději viděl dobře navržený nadchod, ale není to tak jednoduché jak si to představujete. Silnice patří ŘSD, která nemá touhu ani motivaci stavět lávku pro pár chodců (oni často nechtějí ani silniční nadjezdy a raději odříznou obec od okolí). To by mohlo chtít město, ale tím, že mu nepatří komunikace ani pozemky se pro ně situace dost komplikuje (ve stručnosti: nesmí investovat do cizího majetku). V neposlední řadě město vydává na podporu a rozvoj infrastruktury pro chodce řádově desítky milionů ročně, které se musí rozdělit po celé Praze. Přitom lávka vyjde na 20-50 milionů (na to se z pokut, po odečtení režie, šetří dost dlouho). Blanka je zatraceně drahá a tak v dopravě ořezali všechno co jen trochu šlo a chodci a cyklisté byli první na ráně.Je trochu smutný, že neumíte řadit a přitom píšete na motoristickém webu. Já vám poradím. Na Modřanský zařadíte 100m před křižovatkou trojku a dáte nohu z plynu. Doplachtíte do křižovatky a auto v tu chvíli pojede +/- 50. Když potřebuejete jet padesát delší dobu, tak tam necháte trojku a nebudete moc vytáčet motor (2000~2500 otáček, což běžný řidič slyší i bez sledování otáčkoměru). Se sedmdesátkou (osmdesátkou) to je podobný, akorát řadíte čtyřku a ve větší vzdálenosti.3) Libockou neznám, těžko se k ní vyjadřovat. V mapě je přechod za nepřehlednou zatáčkou do které nevidí ani chodec ani řidič. Před kostelem a nepřehlednou zatáčkou je zastávka autobusu (u které se dá předpokládat zvýšený pohyb chodců). Jezdí tam autobus, který v zatáčkách přejíždí do protisměru. Poblíž jsou dvě školky. V celé ulici jsou tak blbé rozhledové poměry, že jet tam víc než třicet může jen bezohledný egoista (chodce nebo cyklistu je možné v hustém provozu a zatáčkách, do kterých není vidět, snadno přehlédout). Zase předvádíte svůj jednostranný pohled- ohrožení chodců je vám šumák, záleží vám pouze a jen na ostatních motoristech.

F
26. května • 23:55

Odkdy patří místní komunikace ŘSD?! Sorry, ale jste tak trošku dost mimo.A když se může postavit několik mostů na D11 jen kvůli migraci zvěře, jaký je problém postavit lávku "pro pár chodců" (cituji, ono těch pár je několik desítek), co denně Modřanskou přejdou? Nevím co máte za auto, ale pokud dám v tdi při 70km/h trojku, vyskočí mi motor do klína. A co udělá s ovzduším neustálé řazení a změny rychlosti každých 50m, to nekomentuju. Bělohorská-Patočkova je přesný příklad, kde již dávno má být podchod/nadchod, vysoký plot a zákaz přecházení. Protože je to složitá křižovatka, v blbém úhlu. A jaksi jste si zapomněl všimnout, že zprovoznili tunely, takže provoz zde klesl na zlomek původní hodnoty a tedy není problém zúžení.

Lukáš  Dittrich
26. května • 20:52 • redaktor AutoRevue.cz

A jak je definován časově moc velký opruz? To je takový velmi subjektivní argument bych řekl Lávka v Modřanské - teď už tomu rozumím. Variant kudy půjdou pěší je zde více, ale tato je suverénně nejdelší, tak jí vytáhneme. No, pakliže někdo jde od autobusu tam na ten roh, patrně ne, aby tam postával jen tak, ale aby šel dále, jenže to pak může vzít přes lávku. Bude to pořád o trochu delší, ale nevím, jestli rozdíl 160 m představuje až tak moc časový opruz. Pořád ale je to nejbezpečnější řešení a to vám jde snad nejvíce. Nebo se pletu? S vaší argumentací ve stylu "i kdyby to zachránil jeden život", respektive "tenkrát tam vyletělo jedno auto" můžeme dát 30 km/h úplně všude a stejně se nic nezlepší. Tyhle nehody nevznikají tím, že jel někdo 50 km/h nebo 70 km/h, ale chybou řidiče. Pracovat na tomto je mnohem složitější, tak radši říkáme, že za to může rychlost obecně a potrestáme úplně všechny řidiče a ještě z toho jsou prachy na cyklostezky. Skvělé. Co se pomníčků týká - chcete snížit kvůli bezpečnosti chodců čtyřproudou komunikaci POD LÁVKOU PRO PĚŠÍ na jeden pruh v každém směru? Hodně dobrý. To vaše video je argument z kategorie směšných. Ta dvě auta, která jedou jakoby po hlavní, jsou rádoby "asisteční služba" a všichni víme, jak tahle asistenční služba, která zcela náhodou je u každé nehody jako první (jak je to jen možné) jezdí. Nehoda vznikla kvůli vysoké rychlosti, ale rozhodně ne kvůli tomu, že místo 30 jeli 50. Je to typická situace, kterou vaše radary nikdy nevyřeší. Jestliže jenom za minulý rok se na pokutách vybralo 200 milionů, režie je natolik velká, že nezbude 50 milionů na jednu lávku? Kolik stojí v Praze kilometr cyklostezky? To s tím řazení budu potřebovat asi dovysvětlit, protože mi smysl tohoto sdělení naprosto uniká. Jenom pro jistotu, víte, že existují různé typy převodovek a že vaše uváděné otáčky rozhodně nebudou pro všechny auta stejné? Ale pořád nechápu, co jste tím chtěl říci, kromě toho, že jste mě náležitě vychoval. Jestliže Libockou neznáte, tak nepište takový elaborát na to, jaká tedy je. Opět, pokud tam jsou školky a tak dále, prosím, nechť tam je 30 km/h, ale u té školky, ne pět kilometrů před a pět kilometrů za (samozřejmě s nadsázkou) a snad ty radary nemusí hlídat 30 o víkendu a v noci. Chodí děti o víkendu a v noci do školky? Mimochodem, vsadím se s vámi o co chcete, že cyklisté tam z toho kopce rozhodně pojedou rychleji než těch 30 km/h. Obzvlášť ti zapálení jako vy, kteří mají potřebu ukázat všem řidičům, zač je toho loket.Argument "chodce a cyklistu lze přehlédnout" je opět z kategorie "zaveďme běžce před automobily, ať křičí POZOR JEDE AUTO"

Hrabosh
27. května • 13:26

Tenhle odstavec předsadím před ostatní. Musíte si uvědomit, že zatímco v autě je, z hlediska pravděpodobnosti přežití a způsobených zranějí vcelku jedno jestli jedete třicet, padesát nebo sedmdesát, tak v případě kolize s chodcem je ten rozdíl obrovský. Při třicítce zemře 5%, při padesátce 40-50% a v sedmdesáti prakticky nikdo. Vy rychlostní limity posuzujete pouze z hlediska motoristy, když rychlost jiné motoristy neohrožuje, je to pro vás v v pořádku a nižší rychlost považujete za šikanu, buzeraci, blablabla. Zcela ignorujete zranitelnější účastníky silničního provozu. Dokud v hlavě tuhle bariéru nepřekonáte, nebudete přemýšlet o bezpečnosti chodců, tak mi nebudete rozumět.Časový opruz je samozřejmě velmi subjektivní. Že je moc velký poznáte tak, že uživatelé se opatření vykašlou. Ukažte mi na motoristu, který si "jen tak" zajede 2-3km (cca 4 minuty jízdy), když ví jak si může cestu zkrátit.Ano, dopravní opatření se vždy navrhují podle nejhorší varianty. Pruhy a oblouky zatáček nejsou podle osobáků, ale náklaďáků. Vyklizovací časy na přechodech nejsou nastaveny podle průměrného chodce, ale podle báby s fofrkackama. To nemůže překvapit nikoho, kdo se dopravou zaobírá trochu seriozněji. Jistě, nikdo nebude postávat na konci přechodu a nejspíše bude pokračovat podjezdem/podchodem do ulice v Náklích, který začíná těsně vedle přechodu. Neumíte odčítat, oproti cestě přes přechod, je lávka delší o 260 metrů (https://mapy.cz/s/IvyI)... - když budu uvažovat normovanou rychlost chůze 1m/s, tak to jsou čtyři minuty. Samozřejmě se pletete, protože vůbec nejde o nejbezpečnější možné řešení - stačí se podívat jak lidi přebíhají Modřanskou u zastávky Přístaviště, což bezpečné rozhodně není. "Promotoristické" řešení lidi ignorují protože to už je příliš velký časový opruz. Kdyby tam byl přechod, tak by ho použili a překonání silnice by bylo o dost bezpečnější než v současném stavu kdy tam není, tak to lidi berou všelijak.Zjevně jste nepochopil zásadní fakt. Zabíjí KOMBINACE rychlosti a lidské chyby. Když bude všude třicet, tak sice bude i nadále docházet k lidským chybám, ale zcela zásadně se promění mortalita chodců - auta prostě nebudou mít rychlost, která by mohla chodce zabít. Auto je sice trefí, ale nezabije. Tohle si vy nepřipouštíte, protože máte jednostranný pohled na svět. V autě rozdíl mezi 50 a 70 není velký (lidi vevnitř obvykle přežijí bez vážnějších následů). Pro chodce je ten rozdíl obrovský - 60% šance na přežití vs 2%. Jenže chodci ve vašem světě nemají místo, kašlete na ně.Co se kapacity Modřanské týče- nic takového jsem nepsal. Nicméně ty čtyři pruhy tam nejsou potřeba, že? A proč zvyšovat bezpečnost pouze na úkor pohodlí chodců? Proč to nedělat také na úkor pohodlí motoristů? Joaha, zapomněl jsem na jednostranné vidění světa, motoristé se ostatním přizpůsobovat nemusí.Video jsem dával kvůli tomu, abyste si dokázal lépe představit jak probíhala tato nehoda: http://zpravy.idnes.cz/tragicka-nehoda-na-prosek... ... Ano k nehodě došlo kvůli rychlosti vyšší než padesát. Vám se zdá tato rychlost na Modřanské příliš nízká a chcete ji zvýšit (profil Prosecké je velmi podobný). Kdyby bylo po Vašem, tak by tam rádobyasistenční služba svištěla legálně. Kdyby tam jel padesát, tak by na ten chodník možná ani nevyletěl (a i kdyby ano, potenciální chodec by měl relativně slušnou šanci na přežití).Nemám sebemenší představu o tom kolik stojí amortizace zařízení, úředníci, prostory pro ně. Jakou má spojitost lávka pro pěší s průměrnou cenou za kilometr cyklostezky mi zcela uniká. Kolik stojí v Praze kilometr tunelu pro auta?S tím řazením- argumentujete tím (možná někdo jiný a já to zahrnul do odpovědi Vám), že nebohý motorista musí v místě se sníženou rychlostí koukat na tachometr a kvůli tomu se nemůže plně věnovat sledování provozu. Ano, převodovky (a motory) jsou různé, to co jsem napsal platí valnou většinu aut (ukažte mi auta pro která to neplatí a která nemají mizivý podíl na českých silnicích, nebavím se o automatický převodovkách, pochopitelně). Chtěl jsem tím říci, že jestli umíte řídit, tak omezením projedete bez toho, že byste musel čučet na tachometr a přesto vás nezměří.Vaše "zaveďme běžce před automobily, ať křičí POZOR JEDE AUTO" je typický argumentační faul z kategorie "Straw man". Nic takového jsem totiž nepsal. Lidí je ve městě moc, často mají protichůdné potřeby. Pravidla jsou od toho, aby vznikl kompromis přijatelný pro všechny. Vy máte jednostranný pohled na svět a fungování města a chcete, aby se v něm všechno podřídilo autům. Cokoliv co omezí motoristu považujete za nepřijatelnou újmu, ale potřeby ostatních považujete za marginální a ignorujete je.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Lukáš  Dittrich
28. května • 15:01 • redaktor AutoRevue.cz

Jsem rád, že jste napsal toto "Pravidla jsou od toho, aby vznikl kompromis přijatelný pro všechny." Přesně to jsem se vám snažil vysvětlit. Kompromis je to, co potřebujeme. Proto jsem spal, že u školky nebo kdekoliv jinde ať je klidně 30 km/h s radarem, ale jenom tehdy, pokud to je potřeba. Znám mnoho úseků hlídající 30 km/h v době, kdy to nemá absolutně žádný smysl, kromě generování pokut... Jinak jsem se z vašich komentářů dozvěděl, že mám jednostranný pohled, ostatní jsou mi ukradení a neumím řídit... Zároveň píšete věci jako "kdyby byla všude 30 km/h..." "v modřanské (která mimochodem odvádí dopravu z celé této oblasti na Jižní spojku) nejsou potřeba dva pruhy, protože je zde jeden přechod...". Vůbec nejlepší příklad je zavedení přechodu u přístaviště, protože podchod je moc velká pruda a tak chodci přebíhají přes silnici. Víte, tohle je typický. Když řidič udělá přestupek, dostane pokutu, když chodci udělají přestupek, vymýšlíte, jak to zařídit pro ně co nejlépe a ve finále chcete znova potrestat řidiče. Tak kdo tu má jednostranný pohled na svět. K té Modřanské... kolik po tom přechodu projde lidí a kolik lidí tam projede autem, ale také autobusem? Přesto byste to tady nejraději omezil, protože "maminka s kočárkem..." To je ten kompromis co hledáme? Podle vaší teorie o rychlosti je opravdu nutné zavést 30 km/h coby maximální rychlost všude protože všude se nějakým způsobem může dostat někdo před auto a to pak je větší šance, že přežije. Příklad tý asistenční služby je opravdu směšný, stejně jako vaše poučování o nehodách. Nebudete tomu věřit, ale autem jezdím denně. Kdyby v daném úseku byla 30 km/h, stejně tam tito lidé pojedou 90 km/h. Riziko srážky by se s instalací vaší třicítky ještě zvýšilo, protože coby odbočující řidič tím pádem mohu předpokládat, že vidím auto a ono jede skoro krokem. Tyhle nehody nevyřeší omezování rychlosti, to si buďte jist. Jestli jsem to správně pochopil, tvrdíte tady, že si podřadím a tím pádem nemusím sledovat tachometr a vím kolik jedu. V kolika automobilech jste to zkoušel, že si jste tak jistý, že to platí pro drtivou většinu aut? To, že auto má manuální převodovku, neznamená, že ta převodovka je stejná pro všechny a tudíž točí 2000 - 2500 při 30 km/h nebo jak jste to tam psal. U aut z poslední doby se jen pohledem těžko rozpoznává, jestli jede 50 nebo 30, to je holý fakt. Na tachometr musíte koukat, protože v úsecích s radarem není jedno, jeslti jedete 30 nebo 37 km/h. Tohle přehnané hlídání rychlosti znamená v praxi jenom to, že řidič sleduje, kde je zase nějaký radar nebo policajt místo toho, aby sledoval okolní provoz. To je také holý fakt. Nebudu se dále rozepisovat, protože to stejně nemá moc velkou cenu. Stručně vám shrnu, co mi vadí:Lidé jako vy (a bohužel jich je ve vedení města až příliš), neřeší kompromisy. Prostě se řekne, že to bude takhle a hotovo (viz. uklidněná Plzeňská s nesmyslně vytaženými zastávkami) a zúžením do jednoho pruhu nebo ten bordel, co vznikl u ulice Ruská. Podobná řešení jsou podle vás užitečná, pro řidiče maximálně otravná, ale rozhodně to není kompromis. Abych se vrátil k Modřanské, coby k našemu příkladu. Tam by třeba klidně mohla být 50 km/h jenom ve špičkách, večer tam klidně může být 70, protože provoz je slabý, chodců je tam minimum. Že deset chodců denně má problém využít lávku je jistě zajímavé, ale z pohledu hledaného kompromisu to nepovažuji za pádný důvod k tomu, abychom omezili tisíce lidí cestující po silnici. A takhle to je se vším. Osobně budu rád za smysluplné zvyšování bezpečnosti i za cenu snižování rychlosti. Paušální omezování a měření bez logických kompromisů typu měření kvůli školce 24 hodin denně 7 dnů v týdnu akceptovat nehodlám

Viliam
26. května • 10:02

Osobně většinu těch mist znám. Na tom vedoucím jsem také byl pokutován - jel jsem rychlostí 42 kmh a omezení na 30 jsem viděl až když jsem ho míjel - bylo půl druhé v noci...

Ludek_II
26. května • 9:00

Největší prasárna je radar ve Šternberku při vjezdu do města od Ecce homo. Tam to slouží opravdu jako mýto za vjezd do města.

Lord Owl
27. května • 7:57

No ještě chvilku vydrž. Brzo se budou Šternberští konšelé inspirovat v Praze a vrazí ti tam "30".

Ludek_II
27. května • 17:18

Zatim jim sype dost ta "padyna" pozdravy posilaji az s kvartalnim zpozdenim,jak nestihaji.

petr
26. května • 7:08

Paradoxní je, že radar na 30 v ulici Zálesí bezpečnost chodců akorát zvýšil. Několikrát se mi stalo, že ve snaze nepřesáhnout povolenou rychlost máte oči přilepené na tachometru, protože rychlost 30km/h v moderním autě prostě neodhadnete, akorát vůbec nesledujete chodce na přechodu. Chodec, jelikož si myslí, že když jedete pomalu, tak o něm víte, vám skočí pod kola a vy máte co dělat. Když tam byla 30 bez radaru, tak človek přijíždějící 50 z obou směrů dal nohu z plynu, nechal auto zpomalit na 40, ale sledoval chodce na přechodu a případně zastavil. Takhle sleduje jen tachonetr, aby nemusel platit

Aladin
26. května • 9:37

Ano, ten radar se za krátkou dobu stal legendárním a s***e všechny, mě též. Jenže, na druhou stranu, řidiči si za to mohou sami. Od dob co jsou tam 4 pruhy se řidiči chovají, jak když jim v daném místě vypadne mozek z hlavy. Standard tam bylo vždy 60, spíše 80. Lidé na přechodu bez šance a od dob co je tam benzínka hned vedle vedlejší a do toho pomocné ostrůvky pro přechod, které celé místo zuží, tam jsou zajímavé zmatky. Docela časté bouračky (jen plechařina) a co hůře, vážná zranění na přechodech. Přibyla cedule 30. Ta byla všem těžce tam tam. Situace stále stejná. Pak už zbývaly pouze dvě možnosti. Semafor nebo radar. Semafor by Tě v 50% (v mém připadě v 90%) zastavil a čekal by jsi. Na radaru jen zpomalíš, ale vždy po hlavní projedeš.Třeba vedle po Novodvorské se rychlost tak nějak přibližně dodržuje. Tady to bylo opravdu, jak závodní dráha.

F
26. května • 23:39

Úžasné je, že z jedné strany je značka nějakých 20m od křižovatky, kdežto do města je těsně před kamerou. Takže z jedné strany se táhne pomalu jedoucí kolona, kdežto na druhou auta natvrdo brzdí těsně před přechodem, a zoufalí chodci (jezdím tam denně několikrát a už jsem tak 2 i viděl.. :-() čekají na chodníku, zda to ubrzdí :-(Obden se mi stane, že 10m před přechodem "přebíhají" důchodci před 4-proudovku, ignorujíc oba přechody, vzdálené od sebe 50m. Přece si nezajdou, že.

F
26. května • 23:30

O kousek dál je na dalším přechodu semafor na tlačítko. A je klid. Jenže tam se nic nevybere, že.
Od té doby co je tam 30km/h se ráno ze Zálesí vyjet prostě nedá. Protože kolona se natolik zpomalí, že se prostě nedá do ní vjet. Jediné řešení je se otočit, a najet u Alberta na Novodvorské.

petr
26. května • 10:37

Zhruba za nejakych 50 metru od tohoto prechodu je dalsi prechod, kde je provoz regulovan semaforem, kde ma chodec zarucenou jistotu ze bez uhony prejde, pokud ho nesrazi nejaky opilec. Vseobecne po Praze je spousta prechodu, ktere jsou par metru od mista, kde je prechod rizen semaforem.

mpolan
26. května • 10:24

Takže si za to vlastně lidi mohou sami... Ale pořád budou nadávat.

neodborník
26. května • 6:04

Kde se nejvíce překračuje nejvyšší povolená rychlost, tak je to správně, ne dětinské výmluvy sociálně nepřizpůsobivých.

Ludek_II
26. května • 8:06

Ano, jsi vážně neodborník.

neodborník
27. května • 6:24

Jenom vždycky čekám a směju se, kdo neodolá a přijde s tímhle "drtivým argumentem", když nic jiného nemá. Proto "neodborník", odborníků jsou plné hospody.

Ludek_II
27. května • 17:15

A jak mám argumentovat na ty tvoje kecy ?

Petr
26. května • 0:03

Všiml jsem si, že všechny hlavní příjezdy a výjezdy do Prahy jsou "hlídané" a omezená rychlost slouží jen proto, aby se auto mohlo vyfotit a porovnat nebo zanést do databáze. Ta legendární 50km/h na 4proudové silnici u letiště je právě to o čem je řeč.

Kuk Vykuk
25. května • 22:31

Od kdy může Autorevue používat fotky ze Street View z Google, když je jiná média nemůžou použít?!? A to dokonce i bez uvedení zdroje.

John Doe
25. května • 22:23

Principialne budem podporovat policiu lubovolneho statu v jej usili vyzmykat z debilov za volantom aj posledny cent.Kto nie je schopny jazdit v ramci zakonom ustanovenych pravidiel, nema na ceste co hladat.A sorry, vazena redakcia, ale nemate absolutne ziadne pravo hodnotit, ci to-ktore obmedzenie ma alebo nema zmysel.

bubulak
26. května • 12:42

Chápu to tak, že vy jste jeden z těch, kteří by za dob minulých udávalo své sousedy, že poslouchají zahraniční rozhlas. Když někdo není schopný dodržovat platná pravidla, tak ať si to odskáče, není-liž pravda?Právo hodnotit tyto věci má každý. Říká se tomu svoboda a demokracie. Spornější je, zda je správné tato hloupá omezení nedodržovat, o tom lze polemizovat.

fahrer
26. května • 8:40

To co říkáš není úplně pravda.

wtf
26. května • 0:46

Troll nebo jenom dement? Až nikde nebude nesmyslné omezení, "zklidňující systémy", na stavbách se v nepracovní době zvýší rychlost a radary budou opravdu na nepřehledných úsecích a ne v inkognito autech na silnicích prvních tříd/dálnicích, kde akorát buzerují, tak ano, pak budu jezdit podle pravidel. Jinak říkám NASRAT!A redakce právě musí upozorňovat na takové případy a hodnotit je, aby bylo jasně vidět, že ty voly a slepice na radnicích nemají znovu volit a vybrat si normální lidi.

lamal_SK
25. května • 23:52

pokial sa policia postara aj o maximalne prehladne a vcasne znacenie obmedzeni rychlosti tak OK bohuzial casto tazi z toho ze si to clovek nevsimne, nie kazdy je vystresovany s nalepenymi ocami na krajnici resp pravej strane vkuse aby neminul nejake znacenie na uplne nepochopitelnych usekoch

ja
25. května • 22:40

maďar.

lamal_SK
25. května • 23:50

nacek

Ludek_II
26. května • 7:51

Těší mě. :-DPS: Mimochodem, před dvaceti lety jste vřískali, jak chcete mít všechno samostatné a nezávislé a dneska je vás nejen plný web, ale i Praha a celá republika. Užívej si laskavě vás Slovenský štát a krásy Košic a místních obyvatelů, ju ?

čvirik
26. května • 8:29

nás sa už nezbavíš :-))
hlídejte si sestry ogaři, vychodňare jdou.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Ludek_II
26. května • 8:33

:-D Tak trhat jste se chtěli vy, takže jste to byli vy, kdo se zbaboval jha a otroctví. To, že dneska otročíte ve fabrikách v ČR je jen taková malá cena útěchy. Jinak ty naše baby si klidně vem, ty vychodniare, ještě je rád vrátíš :-P

čvirik
27. května • 11:06

trhat sa chcel tak klaus s mečiarom, referendum nebolo, lebo by dopadlo pre nich zle. každý si chcel rozkrádať vlastný piesoček a je to tak koniec koncov lepšie, aspoň si nemáme čo vyčítať.
a slovákov bude v čechách vždy mrte, lebo ten jazyk poznajú od mala a berú ho za svoj. čiže kto je moc lenivý/blbý na nemčinu/angličtinu, tak skončí u vás.

Ludek_II
27. května • 17:14

Člověče ty jsi jak Rakušáci, když se jim taktně naznačí,že vítali anšlus "my nic, to oni-Němci".
Plné noviny a televize byly toho,jak vás "čehúni" okrádají,šikanují atd. Tak se laskavě nevymlouvej na Mečiara /toho mimochodem musel někdo zvolit. A nevšiml jsem si,že by Slováci dělali demonstrace za zachování Československa. Naopak, Slovákům,co si dovolili mluvit česky, se posílali anonymy/.

asdf
26. května • 10:09

:-D:-D:-D so true :-(

tomas
25. května • 22:38

Ty si nam tu chybel moralisto

Martin Motyčka
25. května • 22:01

a u kolika škol je omezení na 30 a radar k tomu? B-]Inu on je opravdu někdo, kdo si myslí, že tohle (nebo usekovky na D1) je o bezpečnosti? Primárně to je o těch 197 mega co se vyberou....

Doporučujeme

Články odjinud