Které auto je nejvíce americké? Toyota Camry

Seznam kapitol
  1. Nejameričtější auta
  2. Fotogalerie: Nejameričtější auta

Napadlo vás někdy, které auto vzniká z největší části díky naší domací pracovní síle a domácím vůrobkům či materiálům? Podobný nápad teď dostaly americké stránky Cars.com a rozhodly se zjistit, které auto je nejvíce americké.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Dvě nejameričtější auta mají logo Toyota. Až třetí je skutečně americká značka Chevrolet. Ford F-150 z žebříčku vypadl úplně

Věřte nebo ne, ale na první místo se dostala Toyota Camry a sesadila tak Ford F-150, který po příchodu nové celohliníkové generace dokonce úplně ze seznamu vypadl.

Američané nenávidí kupování aut. Raději platí daně

Američané nenávidí kupování aut. Raději platí daně

Cars.com totiž berou jenom ta auta, která aspoň ze 75 % dílů a práce pochází výhradně z USA. Zatímco v roce 2010 to bylo 34 aut, v roce 2014 to bylo už jen deset aut a letos je to pouze sedm vozů.

První je tedy Toyota Camry, druhá Toyota Sienna a až třetí je americká značka, tedy Chevrolet Traverse. Na čtvrtém místě je Honda Odyssey, páté je GMC Acadia, šestý Buick Enclave a čest klasických amerických aut drží sedmý Chevrolet Corvette.

Jak můžete vidět, do žebříčku se nedostal ani jeden Ford, dříve synonymum typického amerického auta. Vždyť to byl Henry Ford, kdo vymyslel sériovou pásovou výrobu a dokázal dostat automobil mezi masy a tím motorizovat společnost. Nicméně značky GM, Ford a Fiat-Chrysler vyrábějí v USA 37 modelů, které obsahují alespoň 60% podíl americké práce a materiálu.

Američané mají poprvé v historii spotřebu nižší než 10 l/100 km

Američané mají poprvé v historii spotřebu nižší než 10 l/100 km

Zajímavé je, že například Toyota Camry zaměstnává nejvíce lidí. Pracuje na ní skoro 6000 Američanů, zatímco Chevrolet Traverse a Toyota Sienna zaměstnávají ani ne dva tisíce lidí. Chevrolet Corvette dává práci tisícovce dělníků a poslední Buick Enclave jen asi pěti stovkám.

Japonské automobilky v USA v roce 2014 přímo zaměstnaly asi 90 000 lidí a investovaly do výroby dohromady 43 miliard amerických dolarů. Asijské a evropské automobilky pak v USA vyrábí 53 ze 101 sériově vyráběných osobních aut.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Nejameričtější auta
  2. Fotogalerie: Nejameričtější auta

bazar

Toyota Land Cruiser 3
Rok výroby: 2004
Stav: 161 771 km
Cena: 314 000 Kč
Toyota Avensis 2
Rok výroby: 2014
Stav: 130 394 km
Cena: 290 000 Kč
Toyota Avensis 2
Rok výroby: 2007
Stav: 164 465 km
Cena: 118 000 Kč
Toyota Aygo 1
Rok výroby: 2013
Stav: 69 336 km
Cena: 150 000 Kč
Toyota Yaris 1,3
Rok výroby: 2008
Stav: 25 128 km
Cena: 146 000 Kč
Toyota Yaris 1,3
Rok výroby: 2011
Stav: 64 304 km
Cena: 160 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 22 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků