Až si budete vybírat nový vůz, zůstanete u stejné značky jako dosud, nebo půjdete ke konkurenci? Americký průzkum přináší přehled o tom, jak to vidí zákazníci na domácím trhu.
Americká analytická firma J.D. Power přišla s výsledky průzkumu U.S. Automotive Brand Loyality Study, který ukazuje, jak jsou zákazníci věrní svým značkám automobilů. Výsledek přinesl dva žebříčky. Ten první zohledňuje pouze prémiové vozy. Jasným vítězem zde byl Lexus, který následují Mercedes-Benz a BMW. Na posledním místě skončil britský Jaguar.
Americký žebříček loajálnosti zákazníků J.D. Power - prémiové značky |
Pořadí |
Značka |
Procenta [%] |
1. |
Lexus |
48,0 |
2. |
Mercedes-Benz |
47,8 |
3. |
BMW |
45,1 |
4. |
Porsche |
44,9 |
5. |
Audi |
43,4 |
6. |
Land Rover |
39,6 |
7. |
Acura |
38,3 |
8. |
Volvo |
38,3 |
9. |
Lincoln |
37,0 |
10. |
Cadillac |
33,8 |
11. |
Maserati |
28,7 |
12. |
Infiniti |
27,7 |
13. |
Jaguar |
20,7 |
Neméně zajímavý je pak druhý žebříček, který zohledňuje masové výrobce automobilů. 60,5 % amerických zákazníků je loajálních značce Subaru. Tah na první příčku však měla i Toyota, které k tomu chyběly pouze dvě desetiny procenta. V první desítce se umístily i tradiční americké značky, jako třeba Ford či RAM.
Americký žebříček loajálnosti zákazníků J.D. Power - konvenční značky |
Pořadí |
Značka |
Procenta [%] |
1. |
Subaru |
60,5 |
2. |
Toyota |
60,3 |
3. |
Honda |
58,7 |
4. |
RAM |
57,3 |
5. |
Ford |
54,3 |
6. |
Kia |
51,3 |
7. |
Chevrolet |
49,1 |
8. |
Hyundai |
47,4 |
9. |
Nissan |
42,9 |
10. |
Volkswagen |
41,6 |
11. |
Jeep |
41,0 |
12. |
Mazda |
40,7 |
13. |
GMC |
39,0 |
14. |
Buick |
27,5 |
15. |
Mitsubishi |
27,1 |
16. |
Mini |
26,4 |
17. |
Dodge |
17,8 |
18. |
Chrysler |
14,1 |
19. |
Fiat |
10,4 |
Studie vychází z údajů týkajících se rozhodování Američanů, kteří v období od června 2019 do května 2020 vyměnili automobil. Průzkum zahrnuje automobily všech ročníků. Podíl zákazníků, kteří se rozhodli pro vůz stejné značky, rozhoduje o jejím hodnocení.