Která z automobilek má celosvětově nejhodnotnější značku?

Která z automobilek má celosvětově nejhodnotnější značku?

Studie BrandZ Top 100 pro rok 2014 je realitou. Kromě toho, že je absolutně nejhodnotnější značkou Google následovaný dvojící Apple a IBM, lze z tohoto zdroje vyčíst, jak na tom jsou automobilky. Nejhodnotnější značkou je Toyota, za ní následuje BMW a Mercedes-Benz.

Nejcennější automobilová značka? Překvapivě opět Toyota

Nejcennější automobilová značka? Překvapivě opět Toyota

V celkovém pořadí se Toyota umístila na 26. místě, přičemž hodnota její značky meziročně stoupla o 21 %. Přesto si pohoršila o tři příčky. Druhé BMW obsadilo 32. místo (+7 %, -8. míst v pořadí). Následuje Mercedes-Benz (42. místo, +20 %, +1. místo v pořadí), Honda na 70. místě, 84. je Ford a mezi TOP 100 celosvětově nejhodnotnějších značek se dostal ještě Nissan (90. místo).

Tím je také dané pořadí v kategorii automobilek. Mezi nejlepších deset výrobců aut se dostal ještě sedmý Volkswagen, osmé Audi, devátý Chevrolet a desátý Hyundai.

Nejvíce automobilů prodala Toyota (téměř deset milionů), následuje GM a Volkswagen. Ford zažil podle studie BrandZ nejlepší rok vůbec, což znamená více než padesátiprocentní nárůst hodnoty jeho značky. To ho také katapultovalo do celkového TOP 100, kde dříve chyběl. Dobře se dařilo i Chevroletu. Tato automobilka sice odchází z Evropy, ale v Americe prodala téměř dva miliony vozů, v Číně pak dosáhla na 650 000.

Klepněte pro větší obrázek

TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 85 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků